VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor JeeWee » 01 jul 2010 06:39

jip_86 schreef:JeeWee, ik snap best dat je je rang wat hoger wilt hebben maar drie berichten achter elkaar is niet nodig. Daar kan je ook je bericht voor wijzigen of in een keer typen.

ik heb geen idee over rangen Jip, maar nu veroorzaak je de vierde!
Ik vind zélf drie verschillende reacties op drie verschillende opmerkingen op op drie verschillende plaatsen horen. Simpel toch?
En als iedereen hier alléén maar zou typen wat nódig was, hadden we een heel leeg forum...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 01 jul 2010 12:31

Jip heeft gewoon gelijk. Als je in één bericht wilt reageren op meerdere mensen of berichten kan je dat prima met de quote functie doen of door te typen @(naam). Ik stoor me ook regelmatig aan mensen die drie berichten achter elkaar posten.

JeeWee schreef:Onzin. De Heere zelf waakt over Zijn Woord!
Waar je DE boodschap maar kwijt kunt, moet je die laten vallen!

Klopt, maar dan wel op je eigen voorwaarden. Één van de belangrijkste lijkt me dat Gods Woord en Zijn boodschap niet belachelijk worden gemaakt, wat hier wel gebeurde.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2010 14:18

Pff, er is een hoop bijgekomen sinds de vakantie. Ik ga niet alles teruglezen.

Allereerst wil ik de voetbalhaters sterkte wensen, gezien het feit dat Nederland er nog steeds in zit. Maar goed, vrijdag Brazilie, grote kans dat dan het doek valt. Toch denk ik dat we daar niet op moeten hopen. Brazilie heeft 200 miljoen inwoners. Nederland maar 16 miljoen. Het is beter dat 16 miljoen mensen in de ban van voetbal zijn dan 200 miljoen. Laten we als ultieme zelfvernedering dus Oranje aanmoedigen en hopen dat ze doorgaan, omwille van onze liefde voor onze Braziliaanse naasten! :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jul 2010 14:22

Kris schreef:

Ik ken heel veel mensen, ook prominenten, die kritiek leveren op moslims hoor. Zegt de naam Hans Teeuwen je iets? (Om maar een bekende Nederlander te noemen die dat doet.) En ben je vergeten dat net 1.500.000 mensen op Wilders hebben gestemd? Die stemmen echt niet op Wilders vanwege zijn linkse economische programma of vanwege de instandhouding van de AOW-leeftijd hoor.
[/quote][/quote]

Vroeg je dat aan mij ? Ik ken hem wel, kregen een dvd van hem, snel uitgezet, errug grof en vloeken.
Jammer, dat heeft zo'n jongen toch niet nodig ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jul 2010 14:24

rafaell schreef:Nee hoor, die Brazilianen kunnen er niks van, alleen de voorhoede en de keeper is erg goed. En ik blijf sowieso volgen tot en met de finale :P Overigens is Kaka van Brazilië een behoorlijk fanatiek christen die zelfs voorganger wil worden (en enige jaren geleden overwoog daarom te stoppen met zijn carrière), laat de dominee het maar niet horen want daar kan natuurlijk nooit iets van kloppen ](*,)

Volgens 1 van mijn zoons geeft hij 10% van zijn inkomen aan de kerk :?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 jul 2010 14:32

schelpje3 schreef:
rafaell schreef:Overigens is Kaka van Brazilië een behoorlijk fanatiek christen die zelfs voorganger wil worden (en enige jaren geleden overwoog daarom te stoppen met zijn carrière), laat de dominee het maar niet horen want daar kan natuurlijk nooit iets van kloppen ](*,)
Volgens 1 van mijn zoons geeft hij 10% van zijn inkomen aan de kerk :?
Inderdaad zijn er een aantal Braziliaanse voetballers die publiekelijk voor hun geloof uitkomen. Niet alleen Kaká, maar ook bijv. de verdediger Lucio.
Ze zijn ook bekend van acties zoals deze (overigens mag dat nu niet meer door de FIFA):
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 jul 2010 14:46

Floefloe schreef:Ik stoor me ook regelmatig aan mensen die drie berichten achter elkaar posten.

Ik 'stoor' me nog veel vaker aan mensen die één bericht posten en toch niks zeggen of onzin uitkramen. Maar is dat belangrijk?
En wellicht zou het kunnen zijn dat niet iedereen even handig is met fora en posten daarop en dus niet weten hoe je quotes van verschillende mensen in één bericht krijgt? Zoals ik dus. Maar evengoed bedankt voor je uitleg...

Floefloe schreef: Klopt, maar dan wel op je eigen voorwaarden. Eén van de belangrijkste lijkt me dat Gods Woord en Zijn boodschap niet belachelijk worden gemaakt, wat hier wel gebeurde.

Dat ligt voor degene die het belachelijk maakt.
God is groot genoeg om bij die ene of bij meerderen de boodschap te laten vallen.
Ik zou ook overal op afstappen.

Marnix schreef:Het is beter dat 16 miljoen mensen in de ban van voetbal zijn dan 200 miljoen. Laten we als ultieme zelfvernedering dus Oranje aanmoedigen en hopen dat ze doorgaan, omwille van onze liefde voor onze Braziliaanse naasten! :)

Ik ga mezelf vanavond bezatten. Da's beter dan dat anderen het opdrinken. Ik doe dat dus uit pure nastenliefde.
Ja hoor, zo ken ik er nog wel een paar...

schelpje3 schreef: Volgens 1 van mijn zoons geeft hij 10% van zijn inkomen aan de kerk :?

Is een plaatsje in de hemel voor katholieken zo duur tegenwoordig?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 jul 2010 15:07

JeeWee schreef:Is een plaatsje in de hemel voor katholieken zo duur tegenwoordig?

Wat is dit nou voor een onnodige en beledigende opmerking? Daarnaast slaat het ook gewoon helemaal nergens op. Maar goed, de argumenten zijn blijkbaar op en dan begin je maar wild om je heen te slaan.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 jul 2010 15:15

rafaell schreef:Overigens is Kaka van Brazilië een behoorlijk fanatiek christen die zelfs voorganger wil worden

Beetje sneu om deze jongen als excuustruus voor voetbalgekte te gebruiken. Geweldig als hij voetbal gebrukkt als podium om iets van zijn geloof in God te laten zien.
Maar dat was het issue hier helemaal niet: het gaat om de gekte er om heen, de complete verdwazing.
Er is niks mis met voetbal an sich. Mooie sport, zes dagen per week. Maar wat maken wij er van?

Voor morgen is de Nederlandse politie op oorlogssterkte om de rellen na afloop in bedwang te houden. Wie gaat dat dan goed praten?

Faramir schreef:
JeeWee schreef:Is een plaatsje in de hemel voor katholieken zo duur tegenwoordig?

Wat is dit nou voor een onnodige en beledigende opmerking? Daarnaast slaat het ook gewoon helemaal nergens op. Maar goed, de argumenten zijn blijkbaar op en dan begin je maar wild om je heen te slaan.

Jammer dat je de knipoog niet zag... Ik doelde op de link: hij geeft geld, dus is het ok.

En NEE de argumenten zijn niet op, zie hierboven. Overigens zit ik niet te wachten op argumenten. Ieder zei in zijn of haar gemoed ten volle verzekerd...

Ik zag ineens Daniel 3:28
Nebukadnézar antwoordde en zeide: Geloofd zij de God van Sadrach, Mesach en Abéd-nego, Die Zijn engel gezonden, en Zijn knechten verlost heeft, die op Hem vertrouwd hebben, en des konings woord veranderd, en hun lichamen overgegeven hebben, opdat zij geen god eerden noch aanbaden, dan hun God.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2010 16:23

JeeWee schreef:Beetje sneu om deze jongen als excuustruus voor voetbalgekte te gebruiken. Geweldig als hij voetbal gebrukkt als podium om iets van zijn geloof in God te laten zien.

Klopt, alleen worden er ook regelmatig incidentele dingen aangehaald om het als excuus tegen voetbal te gebruiken.

Voor morgen is de Nederlandse politie op oorlogssterkte om de rellen na afloop in bedwang te houden. Wie gaat dat dan goed praten?

En wanneer is dat eerder gebeurd? En door wie? Is dat gangbaar of ook zo incidenteel dat het onder de categorie excuustrucen valt? Dat een volksfeest, evenement of wat dan ook voor extra politieinzet zorgt in logisch. Is daarmee het feest, evenement of wat het dan ook maar is, dan fout?

Ik ga mezelf vanavond bezatten. Da's beter dan dat anderen het opdrinken. Ik doe dat dus uit pure nastenliefde.
Ja hoor, zo ken ik er nog wel een paar...

Haha nee, zo werkt dat niet, want je kan ook beiden niets drinken. Het hoeft niet op. Bij voetbal gaat er altijd 1 land door en 1 niet, Brazilie en Nederland worden niet beiden uitgeschakeld. Maar verder was het geen serieuze opmerking ;)

Is een plaatsje in de hemel voor katholieken zo duur tegenwoordig?

Het is inderdaad wel een stuk duurder dan bij gereformeerden, dan kost het maar 2x 50 cent op een zondag. Ik vraag me overigens af hoeveel mensen hier als ze opeens 1000 euro krijgen, er 100 aan de kerk doneren. ;) Maar hoe je er bij komt dat Kaka katholiek is? Als dat niet verder gaat dan "hij woont in Brazilie dus hij is vast katholiek" is dat wel wat kortzichtig.

Hij is trouwens Evangelisch.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 jul 2010 16:48

Dat Kaka (wat een naam he ?) 10% geeft vind ik wel te prijzen in hem.
Ik zou dat geen afkopen durven noemen.
Opmerkelijk wel dat hij evangelisch is, bij bep landen denk je idd al snel aan r.k. (tunnelvisie :wink: )

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jul 2010 17:06

Och ja, de paap zit in ieders hart he? :wink:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 jul 2010 17:48

schelpje3 schreef:Dat Kaka (wat een naam he ?) 10% geeft vind ik wel te prijzen in hem.
Opmerkelijk wel dat hij evangelisch is, bij bep landen denk je idd al snel aan r.k. (tunnelvisie :wink: )

In Zuid-Amerika zijn er juist heel veel mensen lid geworden van een pinkstergemeente de laatste jaren. Wat mij betreft geen slechte ontwikkeling want als je ziet wat voor goede veranderingen ze teweeg brengen in veel arme gebieden.

En als je denkt dat katholieken zich een plaatsje in de hemel kopen denk ik toch dat je een protestantse karikatuur van het katholicisme in gedachten hebt. Maar goed, daar is een ander topic voor.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2010 18:07

schelpje3 schreef:Dat Kaka (wat een naam he ?) 10% geeft vind ik wel te prijzen in hem.

Klopt. Maar protestantisme is juist erg in opkomst daar. Bedenk maar eens hoeveel christelijke projecten er daar zijn, hoeveel protestantse predikanten er zitten etc. Katholicisme is daar natuurlijk het grootst... Wikipedia zegt dat van de 200 miljoen inwoners 89 procent christelijk is, van die 89 procent is 74% katholiek en 15% protestants. Reken maar uit, 89 procent van 200 miljoen is 178 miljoen, daar 15 procent van is 28,7 miljoen protestanten. Dat zijn er best veel :)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 jul 2010 18:11

Nina87 schreef:

In Zuid-Amerika zijn er juist heel veel mensen lid geworden van een pinkstergemeente de laatste jaren. Wat mij betreft geen slechte ontwikkeling want als je ziet wat voor goede veranderingen ze teweeg brengen in veel arme gebieden.

Laatst had ik nog een gesprek met een pater die al tientallen jaren in Peru werkt onder de armen. Het is idd zo dat een deel van de bevolking evangelisch is. Dat is echter lang niet altijd positief daar het welvaartsevangelie hevig om zich heen grijpt. Veelal zijn het grote Amerikaanse (V.S.) kerken die met miljoenen smijten. Zo worden er bijvoorbeeld de laatste tijd nogal veel erg mooie en grootse mormoonse kerken (of hoe noemen ze het) neergezet waar vervolgens buiten enkele personeelsleden niemand te vinden is. Schijnbaar is het een prestige project voor sommige evangelische/mormoonse gemeenschappen. Daarnaast zullen er vast en zeker ook een heleboel goede projecten zijn.

Terug naar “Archief”