Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2010 20:04

ik heb microvezelvaatdoeken van de zeeman die kosten 1.79 per 5 ofzo. Heerlijk en kunnen gewoon op 60 graden maar ik was ze altijd op de kookwas. Prima te doen.
@Annette: dekbedhoezen was ik ook wel op de kookwas hoor, dan zit het net even iets strakker en heb ik geen losse flodders om het dekbed hangen, het moet er strak inpassen dan lig ik het lekkerst. Stom he :oops:

vandaag: eten gekookt, afgewassen, een was opgevouwen uit de droger van gisteren, 2 wassen gedraaid, eentje opgehangen, eentje in de droger gegooid en aangezet. Bram had overgegeven op z'n kleedje dus die zit nu in de was, koffie gezet en opgeruimd. O ja en vandaag nog gewerkt van 7.30 t/m 16.00 uur!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 26 aug 2010 00:17

ik heb 4 soorten wassen

1 witte was, daar zit dan alle witte kleding in, broeken, jurkjes, legging, rokken maakt niet uit
2 ik noem het de handdoeken was, zit ondergoed, beddengoed, vaat en theedoeken, tafelgoed, pyjamas in
3 donkere was, eigenlijk alles wat donker is
4 lichte was, de lichte kleuren

ik was alles op 40 graden en dan een programma dat duurt 2 uur
handdoeken was gaat vaak op 60 graden maar ligt eraan wat erin zit

vaatdoekjes gaan net als de handdoeken theedoeken elke dag in de was, vaatdoekjes heb ik een soort van zeem/spons vaatdoekje van blokker, bevalt me prima, is alles ook gelijk lekker droog..

gebruik als wasmiddel eigenlijk van alles, krijg wasmiddel altijd van mijn oma, en die kijkt altijd naar een aanbieding van 2e gratis, dan is het eentje voor haar en eentje voor nita, en zo gaat het met veel boodschappen, als ik bij hun kom, krijg ik altijd een hele tas boodschappen mee super lief!!

afwasmiddel altijd dreft want daar doe je lekker lang mee,
en schoonmaakmiddel witte reus oceaan, die vind ik zo lekker ruiken, en de spuitfles, voor b.v even de tafel dasty van de wibra, die ruikt ook echt heel erg lekker

die soda, ja ik weet het nu ook niet meer, de ene zegt van wel, de andere zegt je wasmachine gaat er aan als je het bij elke was doet. dus dan maar de middenweg 1 keer bij een was een schepje soda erbij :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 aug 2010 08:38

Hier gaan meestal 2 vaat- hand- en theedoeken per dag de was in. Eigenlijk zijn ze na een halve dag gewoon niet schoon meer. De jongens denken hier ook regelmatig dat de handdoek niet is om handen te drogen maar om handen schoon te maken :mrgreen: ...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 08:48

Een theedoek iedere dag in de was?! Daar maak je schone spullen mee droog :o
Hand- en vaatdoeken kan ik me nog voorstellen. Al zijn wij geen buitenwerkers, dus zijn onze handen ook wel echt schoon als we ze afdrogen...

Ik verbaas me steeds meer hier haha. Zou me bijna een viespeuk gaan vinden als ik jullie ijverige waspraktijken zo lees.
Gelukkig ben ik nuchter genoeg om te bedenken dat het heus wel meevalt ;)
pobody's nerfect

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 aug 2010 09:18

Jo'tje schreef:Een theedoek iedere dag in de was?! Daar maak je schone spullen mee droog :o

Uhm ... de jongens zien een theedoek regelmatig aan voor handdoek en als je daar dan niet helemaal schone handen mee afdroogt, snap je wel hoe de theedoek eruit ziet :mrgreen: ! Hier zijn ze veel buiten te vinden en op de een of andere manier zijn hun handen ook altijd vies. En wat ook scheelt: wij wonen hier met z'n achten, jullie bijv. zijn met z'n tweeën.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 09:39

Dat scheelt inderdaad een hoop ;)
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2010 10:42

Jo'tje schreef:Een theedoek iedere dag in de was?! Daar maak je schone spullen mee droog :o
ja dus? :P ik doe m ook elke dag in de was hoor! Ik droog ook m'n handen er aan af meerdere malen per dag. En daarom gaat ie elke dag in de was.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 10:56

Waarom iets na 1 dag in de was doen als je er alleen maar schone dingen mee droog maakt? Dat vind ik DUS onnodig wassen :)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2010 11:39

Ik heb nooit een echt witte was, dan moet ik veel te lang wachten tot ik mijn witte kleding weer heb. Ik heb gewoon bont en licht. En soms een handdoeken was. Tegenwoordig steeds vaker nu Jurian ook gewone handdoeken gebruikt. Dus meestal 2 bont, 1 licht en 1 handdoekenwas in de week. En die wassen heb ik dus gister en vandaag gedaan, en dan heb ik een probleem met dit weer. Ruimte zat om te drogen, maar niet genoeg rekken. Misschien dat ik er toch nog maar 1 bijkoop, want ik was vaak alles in 1 of 2 dagen.

Hier is beneden alles weer schoon en bijna netjes. Lekker is dat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 aug 2010 12:43

Over de discussie (mn. tussen Jo'tje en Kwebbel): Eigenlijk is het wel raar, ja. Ik bedoel: met de handen die je net gewassen hebt en dan afdroogt aan een handdoek, ga je gerust eten koken, gehaktballen mee draaien, salade mee maken of wat dan ook. Dat vinden we niet vies, dat vinden we heel hygiënisch.
Maar die arme handdoek, die maar een paar keer schone handen over zich heen krijgt, moet meteen in de (kook?)was... tja. :-k

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2010 13:40

elvira (gast) schreef:Over de discussie (mn. tussen Jo'tje en Kwebbel): Eigenlijk is het wel raar, ja. Ik bedoel: met de handen die je net gewassen hebt en dan afdroogt aan een handdoek, ga je gerust eten koken, gehaktballen mee draaien, salade mee maken of wat dan ook. Dat vinden we niet vies, dat vinden we heel hygiënisch.
Maar die arme handdoek, die maar een paar keer schone handen over zich heen krijgt, moet meteen in de (kook?)was... tja. :-k

maar sommige mensen wassen wel hun handen, maar niet zoals het moet en blijven er altijd bacterieen achter aan je handen die dan vervolgens aan je handdoeken komen te zitten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 13:46

Ja zeg, als je daar vanuit gaat kun je blijven wassen (handen en kleding/wasmachine) en poetsen.
Als ik mijn handen was, doe ik dat goed. Anders kun je dat net zo goed niet doen.

Ik heb er trouwens altijd een hekel aan als je in openbare gelegenheden (restaurants o.i.d.) niet eens met warm water je handen kunt wassen!
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2010 13:55

Evelien schreef:
elvira (gast) schreef:Over de discussie (mn. tussen Jo'tje en Kwebbel): Eigenlijk is het wel raar, ja. Ik bedoel: met de handen die je net gewassen hebt en dan afdroogt aan een handdoek, ga je gerust eten koken, gehaktballen mee draaien, salade mee maken of wat dan ook. Dat vinden we niet vies, dat vinden we heel hygiënisch.

maar sommige mensen wassen wel hun handen, maar niet zoals het moet en blijven er altijd bacterieen achter aan je handen die dan vervolgens aan je handdoeken komen te zitten.
de discussie tussen Jo'tje en ik is niet bedoeld om elkaar af te katten, het is gewoon een ieder met z'n eigen huishouden. Als ik vlees klaarmaak (wat dan ook) dan was ik m'n handen en daarna was ik ze nogmaals met desinfecterende handgel, ook een tik.
Over "de arme handdoek" ( :mrgreen: ) gesproken, ik denk dat het ieder voor zich is, net zoals iemand die 2 of 3x per dag een vaatdoekje in de was gooit. Tsja dat vind ik dan weer overdreven. Ik vind het gewoon een schoon en fris gevoel dat er iedere dag wat nieuws hangt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 14:06

Haha o nee hoor, ik bedoel dat totaal niet kattig. Ik verbaas me gewoon. Behoorlijk :D
Als je alles zo consequent doortrekt als sommige dames hier, dan heb je echt een fulltime baan aan poetsen en wassen. Dan moet je bijna weer gaan poetsen omdat je de vuile was naar de wasmachine hebt gedragen ;)
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2010 14:09

Ik moest bij het lezen van deze 'discussie' denken aan het stukje in Trouw dat ik vanmorgen las, juist n.a.v. de opmerking van Jo'tje dat je op bepaalde manieren wel een fulltime job hebt aan poetsen en wassen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”