eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Speedy » 13 aug 2010 16:35

Galateia schreef:Ok, maar dat is toch vreselijk genant, ook voor moederlief zelf: doe je deur open, ligt je kind daar te zoenen en te kroelen met vriend(in). Ik bedoel: zoenen en kroelen 'mag' toch zeker wel? Dat moet je toch ook gewoon ongestoord kunnen doen...

Moeder, wil dan eerst vastgelegd hebben wat de definitie van 'kroelen' is. 8)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 13 aug 2010 19:53

Zo heb ik me ooit rot gelachen ( :oops: ) om m'n buurvrouw..M'n vriend ging vaak 's zondags aan 't begin van de avond was, dus was het nog licht, het 'uitgebreide afscheid' namen we netjes onder de carport of in de garage, maar vaak kwam er ook nog wel min. 1 kus bij de auto, gevolg; de buuf komt bij m'n moeder, vragen of m'n vriend en ik niet zo klef willen doen op de stoep in 't zicht van alleman!
Sorry maar ik kan er nu nóg om lachen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2010 21:14

Ze was vast jaloers :D Tjonge, dan kijk je even de andere kant op... als je niet tegen liefde kan :D

Galateia schreef:Ok, maar dat is toch vreselijk genant, ook voor moederlief zelf: doe je deur open, ligt je kind daar te zoenen en te kroelen met vriend(in). Ik bedoel: zoenen en kroelen 'mag' toch zeker wel? Dat moet je toch ook gewoon ongestoord kunnen doen...

Ze klopte toch ook eerst? Dan laat je elkaar ff los, zeg je: Het gaat prima hoor, we houden de handjes wel boven de dekens, doei! :) En ga je dan weer verder met kroelen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2010 22:31

Marnix schreef:
schelpje3 schreef:
Marnix schreef:Is ook zo... aan de andere kant, overdag kunnen je ouders zomaar binnen kunnen lopen... of een andere gezinsgenoot... en misschien dat het daarom dan minder snel gebeurt?

Als iemand op zijn/haar kamer zit, hebben wij de regel dat je klopt en eerst JA moet horen, alvorens binnen te gaan.
Dit gaat in als de kinderen naar het voortgezet onderwijs gaan. Wij respecteren elkaar daarin.
Soms wil je even lekker alleen zitten, of telefoneren.
De badkamer is gek genoeg nooit op slot, staat op een kier, je ziet snel genoeg aan het licht dat brandt dat er iemand bezig is daar.

Lijkt me prima, ook al zijn er altijd ouders die zomaar binnenvallen... maar dan nog zal je overdag denk ik wel uitkijken als je samen op de slaapkamer bent, het is namelijk wel heel verdacht als er wordt aangeklopt, je bent daar samen en roept "nee, kom over een half uur maar terug". :)

Ha ha, ja ja we gaan er natuurlijk van uit dat er alleen brave dingen worden uitgevroten :mrgreen:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 aug 2010 19:46

Mijn schoonouders vinden het ook niet zo'n prettig idee dat mijn vriend en ik elk weekend bij elkaar zijn zonder toezicht. Gelukkig hebben wij daar niet zo'n last van want ze kunnen het ons moeilijk verbieden nu we al zo lang op onszelf wonen. Soms vind ik het wel vervelend dat ze niet zoveel vertrouwen in onszelf hebben wat dat betreft, maar dan bedenk ik maar dat wij voor onszelf wel weten dat ons gedrag heel goed door de beugel kan. Als zij willen denken dat wij in het weekend allemaal gekke dingen doen is dat hun probleem ;).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2010 22:44

schelpje3 schreef:
Marnix schreef:
schelpje3 schreef:Als iemand op zijn/haar kamer zit, hebben wij de regel dat je klopt en eerst JA moet horen, alvorens binnen te gaan.
Dit gaat in als de kinderen naar het voortgezet onderwijs gaan. Wij respecteren elkaar daarin.
Soms wil je even lekker alleen zitten, of telefoneren.
De badkamer is gek genoeg nooit op slot, staat op een kier, je ziet snel genoeg aan het licht dat brandt dat er iemand bezig is daar.

Lijkt me prima, ook al zijn er altijd ouders die zomaar binnenvallen... maar dan nog zal je overdag denk ik wel uitkijken als je samen op de slaapkamer bent, het is namelijk wel heel verdacht als er wordt aangeklopt, je bent daar samen en roept "nee, kom over een half uur maar terug". :)

Ha ha, ja ja we gaan er natuurlijk van uit dat er alleen brave dingen worden uitgevroten :mrgreen:

Nou, ik neem aan dat je weet dat er wel gewoon gezoend, geknuffeld wordt... en dat het dan ook niet fijn is als er opeens ouders binnen komen lopen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 aug 2010 08:42

Als je een regel instelt dat er geklopt en op antwoord gewacht moet worden, dan moet je die ook respecteren! Ik vind het echt belachelijk dat je dan als ouders het recht neemt om zomaar binnen te stormen. Ik zou dat echt als niet-respectvol en gebrek aan vertrouwen zien in ieder geval =;
pobody's nerfect

Suusjeuh
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Suusjeuh » 31 aug 2010 18:28

Leuk om te lezen dit!!

Ik zei net tegen mn man waar me dit aan deed denken... Voordat wij getrouwd waren, woonde mijn ouders 2 straten van zijn ouders vandaan. Ik was vaak alleen ( Ouders reizen veel ) en mn man was toen vaak bij mij thuis. Op een zondag, na kerk zaten we bij mij thuis, maar kreeg hij ineens zin om bij zijn oudste zus op visite te gaan! Dus wij wandelen daarheen en zitten gezellig heel de zondag avond bij hun. Om 22.00 uur zegt zijn zus; weten pa en ma eigenlijk waar jullie zijn? Dus ze belde naar zijn ouders en vroeg "Hoi, mag ik P even aan de telefoon?" Nee, die is niet thuis! Die is bij S thuis, het licht brand boven, maar ze doen niet open! Pa had het dus op zn geweten dat hij het ineens niet vertrouwde, en was langs ons huis gewandeld, zag het licht boven branden - en beneden uit! en is gaan aanbellen en kloppen! We hoorden later van een jonger zusje dat hij WOEST was geweest, hij kwam bulderend thuis, ze hoorden me wel hoor, maar ze doen gewoon niet open!! Oudste zus zei toen doodleuk "Hahah, nee hoor hij zit al sinds kerk bij ons, ze kwamen gezellig even langs!" Needless to say; pa schaamde zich dood en heeft nooit meer zo'n stunt uitgehaald :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 aug 2010 20:27

haha grappig :P hij was het wel meteen verleerd dan :D :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Roosje1990
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Roosje1990 » 10 sep 2010 11:15

Mn eerste bericht hierzo :).

Ik kan ook niet begrijpen dat je je bij je eigen man/vrouw schaamt voor je lichaam.
Je hoort toch bij elkaar?
Verliefd, verloofd.. :8>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 sep 2010 11:32

Tja, niet iedereen is zo zeker over zijn eigen lijf. Gelukkig zegt mijn man vaak zat dat hij me mooi vindt, anders had ik het ook lastig gevonden. Ik ben een zeer tevreden mens, maar de relatie met mijn lijf is gewoon niet zo optimaal ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 sep 2010 11:47

@Roosje: vrouwen kunnen beste onzeker zijn Heb je ook al gedacht aan een litteken na een operatie bijvoorbeeld? Daar kan een vrouw of een man erg onzeker over zijn! Zeker als je het dan (voor t eerst) moet laten zien tov je man.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2010 09:10

Ik kan het me op zich voorstellen, aan de andere kant zit dat nog steeds wel tussen eigen oren. Alsof iemand als je veel van elkaar houdt opeens diep teleurgesteld is en zegt: Bah, wat lelijk, een litteken.

(en je kan dan natuurlijk wachten tot hij wat zegt of van tevoren zeggen: Ik heb een litteken. Als de reactie dan "nou en?" is wordt het alweer een stuk makkelijker dan wanneer je zit te wachten: Oh, wat zou hij er van zeggen, zou hij het erg vinden enz. :) Probeer je in zo'n situatie even in de ander te verplaatsen. Hoe zou jij reageren als hij zo'n litteken had?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2010 09:29

Ik denk dat het ook een stukje dieper kan zitten en zijn. Vooral als je vroeger misbruikt ben kan het voor iemand heel moelijk en pijnlijk zijn.

Maar wat jij zegt Marnix is ook helemaal waar.

Mijn man is behoorlijk behaard (nee nog niet bejaard :wink: ) ach ik zit er niet mee (ik hou van hem zoals hij is en ik ben verliefd geworden op zijn humor.... (en vul maar in), anderen zullen gillend weg rennen. Hij is gewoon lief :oops: :8> .

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 sep 2010 12:51

ik houd altijd wel van mannen met meer beharing dan ik heb :wink:

Terug naar “Archief”