Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 01 aug 2008 08:34

MissF schreef:Achjoh, het was ook maar een geintje, al kan solliciteren bij een ander bedrijf toch ook de moeite waard zijn. En volgens mij werken de werknemers bij 'mijn moeders bedrijf' er allemaal best naar hun zin,, en dat telt :)

hihi ik loop je ook maar te dollen, maar schijnbaar had je nogal honger dat je zo hapt :lol:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2008 08:48

Pfff, nou, in de vakantie mis ik m'n werk echt niet! Hoe leuk mijn werk ook is, maar in de vakantie denk ik er geen seconde aan.
Wij hebben vandaag over 3 weken vakantie. Ik merk wel dat ik er hard aan toe ben. Nu heb ik 6 diensten achter elkaar en ook al heb je minder bewoners door de vakantie, het is wel pittig. Zondag moet ik bijv van 12 tot 9 waarbij ik de hele dag alleen sta en dat is echt zwaar. Maar goed, daarna 2 dagen vrij, heerlijk! :D
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2008 09:29

Vanaf september moeten wij 's ochtends alleen gana staan ipv met 2 mensen. Dat betekend dat alle bewoners verplicht het hele weekend op hun kamer door moeten gaan brengen :? Lang leve de bezuinigingen.

Nog 2 weken waarin nog 9 diensten en dan lekker vakantie!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 aug 2008 09:35

Waarom moeten de bewoners dan 't hele weekend verplicht op hun kamer? Ben je in de weekenden dan de hele dag alleen?

Balen idd al die bezuinigingen!

Ik heb gisteren weer gewerkt in de zorg - lekker relaxed dagje gehad met niet veel deelnemers (veel op vakantie), zodat je de achtergeblevenen wat meer persoonlijke aandacht kan geven. Zeker als het niet al te druk is met klanten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2008 09:41

Normaal sta je met z'n twweën. Dan ben je ten eerste al tot half 11 bezig met iedereen eten geven en douchen. Daarna blijft er 1 op de groep en de ander gaat met een bewoner wandelen (Deze man woont achter slot, dus geen overbodige luxe) en met nog een anderen man op zaterdag in dorpshuis (drinkgelegenheid op het terrein) wat drinken anders zit ook hij 24 achter zijn deur op zijn kamer. Wij zien hem in total 5 minuten op een dag.

Nu de 2de dienst weg valt, valt dit ook weg en ook dat 1 vandeze 2 op zondag niet meer naar de kerk kan. Dit was het enige wat hij specifiek met hem deden in een hele week.

Normaal staan wij 's ochtends met 2 mensen. Het ziet er naar uit dat er we er ook nog een bewoner bij krijgen zodat er weer wat meer financieën binne komen. Alleen ik houd mijn hart vast voor de werk druk en de minimale aandacht die wij dan aan de bewoners kunnen geven. Andere optie is door de weeks ook de 2de dienst eraf.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 aug 2008 09:43

:? Dat wordt net een gevangenis, Gerdien. :shock:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2008 09:45

tja... en dat zegt de directeur nog leuk onder de lijst met bezuibingingen die doorgestuurd werd (o.a. 3 directeuren zijn al weg, clustermanagers en er moeten nu nog 11 coordinatoren de deur uit):
Met deze bezuinigingen hopen wij ook onze doestelling te behalen om 20% meer aandacht aan de bewoners te geven dan nu gehaald word.

Geen idee in welke fantasie wereld die kerel leeft, maar in werkelijkheid is het eerder 20% minder :x

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 aug 2008 09:57

Dat lijkt me ook ja... :?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 aug 2008 10:08

Acire schreef::shock: Sjonge! Heb je zulke saaie hobby's?

Dat valt nog wel mee :P Ik vermaak me wel hoor...Heb al weer aardig wat armbanden gemaakt, en 'n ketting gemaakt...En verder blijf ik gewoon bezig... :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 aug 2008 11:50

Nou, Gerdien, lekker zootje bij jullie in de instelling! Tsss, belachelijk dat dat zomaar mag... Naar indicaties van de cliënten wordt zeker amper gekeken... Of de uren waarin ze geen zorg/begeleiding krijgen moet familie/kennissen zeker maar opknappen. :roll:
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 aug 2008 21:01

vanavond belde ze voor extra werk, helaas heb een verjaardag!! Nu even niet....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 aug 2008 21:06

Groot gelijk dat je eens een keer nee zegt hoor Kwebbel.

Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik hoop in febr 09 te diplomeren. Nu zou ik heel graag in april willen starten met de verkorte opleiding tot vp.
Alleen vraagt de instelling waar ik nu werk een jaar ervaring als gediplomeerde vig voor dat als je aangenomen word je mag beginnen.
Ik heb wel een sollicitatie brief geschreven en die zou in behandeling worden genomen, maar de kans is dus heel klein dat ik word aangenomen. Nu heb ik een contract getekend dat ik na diplomering twee jaar binnen de instelling blijf werken en zo niet ik anders de studie kosten moet terug betalen. Maar als ik bv in een ander ziekenhuis wel aangenomen word voor vp. Zou ik dan toch mijn studie kosten moeten betalen? Heeft iemand hier ervaring mee? Dit onder de noemer van ´kansen op de arbeidsmarkt´?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 aug 2008 21:13

Dan zul je inderdaad de studiekosten terug moeten betalen, als dat zo in je contract staat. En ik denk niet dat je nieuwe werkgever zo 'gek' zou zijn om die kosten voor je te betalen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 aug 2008 21:16

LeChat schreef:Dan zul je inderdaad de studiekosten terug moeten betalen, als dat zo in je contract staat. En ik denk niet dat je nieuwe werkgever zo 'gek' zou zijn om die kosten voor je te betalen...
dat heb ik dus nagevraagd bij RMU. Zolang je nog met je studie bezig bent en een andere instelling wil je graag hebben dan kunnen ze de studiekosten overnemen. Het "overkopen" van het contract. Nu denk ik helaas niet dat het geldt voor iemand die net gediplomeerd is... ik ben ook zo stom geweest om dat contract te tekenen..... maar goed ik hoef maar een jaar te blijven na m'n diplomering.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 aug 2008 21:20

Ja, dat kan een ander verhaal zijn, als je nog bezig bent. Maar als je opleiding al helemaal af is, denk ik niet dat ze dat zullen doen. En dat je een paar jaar moet blijven als je op kosten van de instelling een opleiding hebt gedaan is wel redelijk hoor! Tenslotte hebben zij in je geïnvesteerd, in de hoop dat ze dan enige tijd plezier zullen hebben van een goede gediplomeerde kracht... zeker met schaarste op de arbeidsmarkt willen ze je dan graag houden.

Terug naar “Archief”