Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 16:53

Kinderen zijn gewoon leuk :mrgreen: . En in hoeverre het aantal invloed uitoefent op je leven weet ik niet zo, heb met één kind nog niet zoveel ervaring daarin. Maar volgens mij maakt het op een gegeven moment ook niet meer zoveel uit of je er nu 10 of 17 hebt :wink:

Ik geloof niet dat je mij ooit hebt kunnen betrappen op opmerkingen als 'hoe meer hoe beter'. Maar waarom zou een keuze voor twee kinderen wel goed zijn en een keuze voor meer kinderen niet? Laat ieder die keuze lekker voor zichzelf maken en mekker daar niet zo over. Je kunt je beter druk maken over al die kinderen die geen goed thuis hebben, en geloof me: dat zijn er net zoveel uit grote als uit kleine gezinnen.

En nu ga ik het hier verder niet meer over hebben (had ik al eerder gezegd geloof ik :mrgreen: )

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jan 2008 16:53

Haai schreef:Goed idee PPM :wink:

Fijn dat de gehoortest goed was!
En een sneetje? Bij Timon was het gewoon een prikje, er was direct al niets meer van te zien. De vk heeft toen ook nog z'n tongriempje wat ingeknipt, dat zat te ver vastgegroeid waardoor hij z'n tong niet uit kon steken en dat kan later een spraakgebrek geven. Dat vond ik echt wel effe zielig... :(

Hier ook een prikje inderdaad. Dat merkte ze niet eens.
Alleen dat 'uitwringen' van haar hiel (om bloed te krijgen) vond ze niet leuk, en terecht.

Donderdag komt een verpleegkundige van het CB hier voor het eerst.
Ze zei dat het ong. een uur duurt. Wat gaat ze dan allemaal doen?

Hm. Eigenlijk verkeerd topic hiervoor.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 16:55

Gewoon een soort intake. Ze vragen van alles over ziektes die in de familie voorkomen enzo, hoe de bevalling is geweest, en geven uitleg over wat het cb nu precies is. Bij mij was ze trouwens met een halfuur al klaar.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2008 17:00

paprikameisje2 schreef:tis nu dacht ik wel eens duidelijk allemaal!!

laten we over de lieve kindertjes gaa babbelen!!

Onze Julia dr oortjes zijn voldoende om mee te leren praten.... en de hielprik... zielig... mega wat een groot sneetje maken ze in dat hakje... :cry:

het topic refowebkids is er om over de lieve kindjes te praten.... :wink: dit is het zwangerentopic :wink:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 29 jan 2008 17:02

Voor sommige vrouwen is constante zwangerschap inderdaad een misselijkmakende situatie.
Neemt niet weg dat een vrouw hier een vervulling in kan vinden. Ik vind het eigenlijk een mooiere vervulling dan thuis voor de tv hangen, en een beetje op een gitaar jengelen of een glansrijke carriere in het bedrijfsleven of wetenschap maken.

[/quote]Jullie lijken alleen maar te focussen op hoe leuk al die kinderen wel niet zijn, terwijl het aantal ervan behoorlijk wat invloed heeft op je leven en gezin, en vooral op dat van hun. Waarom moet het altijd maar meer, meer, meer? Is 2 kinderen niet genoeg om je moedergevoelens te botvieren? Zijn er niet al genoeg mensen op de wereld?[/quote]

Er kunnen er nog best meer bij. En ik vraag me af of de invloed van een groot gezin echt zo beroerd is. Is het erg als tiener kinderen ook verantwoordelijkheid hebben ten opzichte van jongere broertjes en zusjes? Ze zijn niet eindverantwoordelijk. Het geeft ook kinderen een extra gevoel van waardigheid. Ze leren om voor anderen te zorgen. Jij lijkt zomaar aan te nemen dat de invloed negatief is. Ik geloof daar niet zoveel van. Je mag dit dus heerlijk gaan uitleggen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 17:04

trijntjejohanna schreef:
paprikameisje2 schreef:tis nu dacht ik wel eens duidelijk allemaal!!

laten we over de lieve kindertjes gaa babbelen!!

Onze Julia dr oortjes zijn voldoende om mee te leren praten.... en de hielprik... zielig... mega wat een groot sneetje maken ze in dat hakje... :cry:

het topic refowebkids is er om over de lieve kindjes te praten.... :wink: dit is het zwangerentopic :wink:

je bent me voor :mrgreen:

Maarrre ik ben 5 dagen korter zwanger, dus nu wordt het waarschijnlijk zowieso naar mijn verjaardag geboren!
enne ik heb alvast de kleertjes gekocht die de baby als eerste gaat dragen :oops: Kon het écht niet laten....

(nog even op Russells opmerking: ik betrok het op mijzelf omdat ik het leuk zou vinden een écht groot gezin te hebben en nu 'al' aan de tweede zwangerschap 'ben begonnen' terwijl de eerste bv krijgt... enne baren is toch wel de taak die God aan de vrouw heeft gegeven: met smart zult gij kinderen baren, nadat Adam en Eva uit het paradijs verdreven waren!!! Als er nog een reactie over wordt gezegt, misschien handig om dit in het 'hoeveel kinderen' topic te plaatsen)

sela

Berichtdoor sela » 29 jan 2008 17:39

a. helaas aragorn, kinderen zijn ook leuk. en geven zin aan je leven.
b. moedergevoelens botvieren zou je misschien ook anders kunnen omschrijven :lol:
c. anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat je de discussie aangaat. om diverse redenen.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 29 jan 2008 17:41

Lammetje, heb jij geen regelmatige cyclus dat je er 5 dagen naast zat?
Zo'n 1e echo wordt je altijd helemaal blij van vind ik. Heerlijk om te zien.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jan 2008 17:47

lammetje schreef:(nog even op Russells opmerking: ik betrok het op mijzelf omdat ik het leuk zou vinden een écht groot gezin te hebben en nu 'al' aan de tweede zwangerschap 'ben begonnen' terwijl de eerste bv krijgt... enne baren is toch wel de taak die God aan de vrouw heeft gegeven: met smart zult gij kinderen baren, nadat Adam en Eva uit het paradijs verdreven waren!!!

Ik heb dit altijd opgevat als dat het kinderen baren met smart zal zijn (pijn?) en niet: 'Je moet kinderen baren'. Dus eigenlijk de nadruk op dat het een pijnlijk iets zal wezen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 18:29

Omdat de vrouw echt 'gemaakt' is om kinderen te krijgen en te voeden zie ik het als 'taak' van de vrouw. Dat met smart komt erbij omdat de mensen eerst geen pijn/dood kenden.

Juultje: ik heb na de bevalling van Sarah 2 keer een regelmatige cyclus gehad en 1 keer onregelmatig (6 weken) dus dit keer was het waarschijnlijk weer wat onregelmatig. Omdat ik nog borstvoeding geef gaat het niet direct om de 4 weken blijkbaar :) Tenminste daar wijt de vk het aan!
Laatst gewijzigd door lammetje op 29 jan 2008 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jan 2008 18:32

Wat bedoelde je met '..en te voeding..' ?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 18:42

uhm voeden :oops: Ben zwanger :mrgreen:

Ga verder in 'hoeveel kinderen' hier ist offtopic...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jan 2008 19:30

Ik snap best dat er (veel) mensen zijn die zelf geen 17 kinderen zouden willen krijgen, maar om dat nou gelijk walgelijk te noemen.

Ik denk dat er ook zeker voordelen zitten aan grote gezinnen, ook nadelen. Zo is dat ook met kinderen die geen broertjes of zusjes hebben.

Hier op het dorp is een gezin met 14 kinderen. Het gezin loopt op rolletjes, kids zien er gelukkig en gezond uit. Sommige komen hier ook weleens thuis. Moeder voelt zich juist enorm goed als ze zwanger is.
Ze zijn ook onderling gek met elkaar en ondernemen veel met elkaar.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jan 2008 19:41

Nee dank je, daar pas ik voor. =; Een vrouw is geen baarmachine, en daarbij, de Messias is allang geboren en er leven al genoeg mensen op planeet Aarde.

Een familielid van me heeft ook aardig wat kinderen en daar moest nu de baarmoeder bij verwijderd worden omdat die helemaal 'op' was en telkens bloedingen kreeg als ze zich maar een klein beetje stootte. Nu ze geopereerd is heeft ze enorm veel pijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 20:14

waar slaat de zin: de Messias is allang geboren nu weer op?

Maar hier mijn echo van vanmiddag :P

Afbeelding

Links het hoofdje, daarnaast het lijf (logisch) Daarboven het 'wolkje' is de navelstreng.

Terug naar “Archief”