De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 aug 2006 15:53

Lalage schreef:ja hoe doen jullie dat toch, van die knappe kindertjes krijgen? Allemaal een knappe man uitgezocht zeker? :mrgreen:

- en - wordt + :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 aug 2006 18:10

essieee schreef:
vlinder schreef:
*Annet* schreef:
En dan 1 foto van 1 kind per thema, anders gooit TJ weer zoveel foto's neer dat wij het nooit kunnen winnen! :mrgreen:

.

lol :lol: :mrgreen:

iNDERDAAD!
Wie doet er mee???

Regel het maar, het lijkt mij wel leuk idee! We zien wel of het aanslaat. Wil wel met je meedenken. Mail of pb maar ff: annet@refoweb.nl

@DIppie: wat een pr8ig mooi kind, zo een wil ik er ook nog wel bij!
ja, dat is mijn mening dan he.....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 17 aug 2006 20:33

tweetietwee schreef:ik stem niet op een jochie in een McGreggor blouse..... :mrgreen: (ach dat arme kind kan dr zelf helemaal niks aan doen wattie aan heeft)

*ligt gesmolten samen met moontjuh en lalage*

Wat is er nou weer mis met een McGregor blouse???? :? ( hier snap ik niks van :shock: ) en hoezo dat arme kind kan er zelf niks aan doen wat hij aan heeft :shock: :shock: ( ik zou toch graag wat uitleg willen :roll: )
Laatst gewijzigd door vlinder op 18 aug 2006 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 17 aug 2006 20:36

rosekapje schreef:Vlinder, hoeveel flessen krijgt Timo? Nog 5? Als ze tussen de 4 en 6 maanden zijn mag je er een voeding van af doen. Ik had met Christiaan hetzelfde die liet op een gegeven moment ook staan en zat er mee te klooien en toen er een fles vanaf ging, was er niks meer aan de hand, dronk hij weer alles op.

Van mijn vriendin kreeg ik vandaag idd ook te horen dat hij een fles minder mag.
Wat stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :oops: :oops:
Dan heb je al 2 kinderen en dan nog denk je daar niet aan.
Maar goed ik ga morgen ochtend kijken hoelaat hij zelf komt voor de fles en dan krijgt hij er vanaf morgen nog 4 ipv 5 flessen :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 14:50

ja ik kan me voorstellen dat je dan boos bent :|
dus nu kun je er weer mee terug....irri zeg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2006 15:08

Caroline gaat van fruithapje, waar ik met de grootste moeite 3 happen van naar binnen krijg heel erg spugen met de volgende borstvoeding.

Net probeerde ik nutrix met flesvoedingmelk te geven....... legde haar ongeveer ondersteboven neer om met lepeltje wat in haar keel te gieten zodat ze het niet naar buiten kon werken. Ze schreeuwde moord en brand. Wat zouden jullie doen? Heb voor mezelf besloten nog maar even te wachten met "bijvoeren".

Het moet toch leuk zijn??
ja, dat is mijn mening dan he.....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 15:19

Ik zou er als ik jou was maar even mee stoppen. Het word anders zo'n strijd en dat is ook niet leuk meer. Het moet idd leuk blijven en het moet niet iedere keer een drama worden.
Mijn dochtertje wilde destijds ook geen bijvoeding. Ze kokhalste bij iedere hap die ik haar gaf, later bleek ze last van een wurgreflex te hebben ( had ik nog nooit van gehoord :roll: )
Blijkbaar is ze er gewoon nog niet aan toen, het komt vanzelf wel :wink:
Wat dat betreft geven ze het vaak zelf heel goed aan :)
Uiteindelijk at mijn dochtertje pas met een jaar vast voedsel maar ze is ook groter geworden :mrgreen:
Dus maak je niet teveel zorgen en zet het ff opzij :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 15:26

Ik zou juist doorgaan. Ze moeten het toch leren. Voor advies hoe of wat je het beste kan geven zou ik het cb raadplegen. Die weten vast wel hoe je het moet aanpakken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 15:28

ja maar als je doorgaat word het wel een strijd...misschien is ze er gewoon nog echt niet aan toe?
je kunt een kind toch niet dwingen om te eten :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 15:32

Nee, maar de eerste hapjes is toch wennen. Je kan ook te vroeg stoppen met proberen.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 15:34

Dat is wel zo ja maar ik weet dan ook niet hoelang ze er al mee bezig is :wink:
Als je inderdaad net begonnen bent moet je ff blijven proberen , wat ik bedoelde is als je al een aantal weken bezig bent en je kind wil dan nog niet dan kun je beter ff stoppen :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 15:40

Christiaan in zijn kinderstoel

Afbeelding

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 15:59

lief :mrgreen: :mrgreen: en wat een lekker koppie ook! :)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 16:45

wat ik eerder dus ook al zei :wink: behalve dan als het de 1e dagen zijn want dan moeten ze vaak wennen.

Op een gegeven moment merk je het wel of het nog het wennen is of dat je kind er nog niet aan toe is.

Gisterenavond heeft Timo om 22.30 de fles gehad en weer liet hij 100cc zitten.
Ik heb hem op bed gelegd en vanmorgen kwam hij zelf om 7.00
Daarna pas om 11.30 en daarna pas om 16.00 ( ik ben niet zo heel erg precies met perse om de 4 uur op de minuut af, als het een keer een half uur later is of een kwartier eerder dan vind ik dat niet zo erg)
Ook wat dat betreft is het dat je kind het zelf aan geeft.
Nu moet hij dus om 20.00 en dat word dan zijn laatste voeding voor vandaag.
Ik ben benieuwd hoelaat hij morgenochtend gaat komen :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 17:04

Ikzelf denk dat je dan misschien al te laat met bijvoeden bent begonnen.
Met Christiaan ben ik al met bijvoeden begonnen toen hij nog geen vier maanden was. Hij was er echt al aan toe. Hij volgde het precies als wij zaten te eten. Wat eten betreft is hij ook geen moment moeilijk geweest. Ook lust hij alles. Het is een heerlijk vreetzakkie. Ik denk dat dit mede komt doordat ik vroeg ben begonnen met bijvoeden. Dan wennen ze er makkelijker aan.

@ Vlinder, dank je het is ook een heerlijk joch :D

Terug naar “Archief”