Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 27 jul 2006 11:19

sorry voor de late reactie, maar VAN HARTE GEFELICITEERD lammetje en vlieger! en geniet er van!!
en dat differentieren.. komt vast goed joh!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2006 16:56

lammetje schreef:Ik ben ook wel blij dat mn moeder op wil passen, maar in het eerste jaar van je kind mis je echt veel hoor!!! voor het eerst omdraaien, kruipen, staan, lopen zelfs praten.... als je fulltime werkt zijn al die 'eerste' dingetjes voor mijn moeder en dat gun ik haar wel maar het is míjn kind :wink:
Ach ik ben al hard naar iets anders aan het zoeken :P

Hmm, ik ben blij, dat ik niet in jouw schoenen sta en dat Mark en ik besloten hebben pas te gaan trouwen als ik met mijn opleiding klaar ben. Ik zou het voor mezelf niet kunnen verantwoorden om mijn kind zoveel uur per week uit handen te geven. Ik vind dat ik er als moeder (mocht ik dat ooit worden) echt het liefst fulltime moet zijn voor mijn kind. Als we het qua financiën niet zouden redden, zou ik wel hoogstens 1 à 2 dagen gaan werken, maar dan wel het liefst avonddiensten binnen (bijvoorbeeld) een gezinsvervangend tehuis. 8)
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jul 2006 18:06

Ik zie niet in waarom je niet part-time zou kunnen stagelopen, in de zorg werken toch ook zat mensen part-time..

sela

Berichtdoor sela » 27 jul 2006 18:22

omdat ik wat onverwachts zwanger was moest ik ook nog afstuderen terwijl m'n dochtertje geboren was. ach, het is soms kiezen of delen..
ik zou zeggen, zet je schouders eronder, des te eerder ben je er vanaf.

het wordt alleen maar moeilijker toch, om tijd te vinden in de toekomst? stel dat je er meer krijgt enzo. er zijn zo jaren voorbij.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2006 18:26

sela schreef:omdat ik wat onverwachts zwanger was moest ik ook nog afstuderen terwijl m'n dochtertje geboren was. ach, het is soms kiezen of delen..
ik zou zeggen, zet je schouders eronder, des te eerder ben je er vanaf.

het wordt alleen maar moeilijker toch, om tijd te vinden in de toekomst? stel dat je er meer krijgt enzo. er zijn zo jaren voorbij.

Ja, daarom ben ik liever klaar met mn opleiding voor ik trouw...
Afbeelding

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 27 jul 2006 18:50

@ lammetje: leuk voor Robert ;) Wel lief van je mams :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 12:28

@debor@ : Robert wordt GEEN oom :P en hij snapt niet dat ik nog geen mega dikke buik heb en wel een baby erin 'verstop' :mrgreen:

@Daphne: Wij hadden ook niet verwacht zo super snel zwanger te zijn, direct de eerste maand eigenlijk al... Als het na 3 maanden zou zijn zou et dus totaal geen probleem zijn want zou ik pas met verlof gaan als ik klaar was met mn opl. En wat je zegt: ik vind het ook niet leuk om mijn kind zoveel aan mijn moeder toe te vertrouwen, al vertrouw ik mijn moeder wel hoor :lol:

@Lalage: partime werken en opdrachten maken waar je gewoon echt ruim 30 uur per week voor nodig heb (zeggen ze) en die je ook nog eens niet thuis kan maken lukt blijkbaar niet. Ze hebben het in het verleden wel geprobeerd maar er moesten teveel leerlingen stoppen omdat ze het niet redden met de opdrachten.... Dus daar zijn ze vanaf gestapt. :x

Ach het komt wel goed :wink: vraag gewoon veel avonden en weekenden aan, dan ben je doorde weeks weer vrij!

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 28 jul 2006 12:48

Lekker gezellig voor je mannetje lammetje :lol: :mrgreen:
Groetjes

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 12:49

Nouja, krijgt hij ook nog eens de kans om met de baby te knuffelen :wink:

André

Berichtdoor André » 28 jul 2006 12:59

Wsl weet je het zelf ook Lammetje, het schijnt bijzonder van belang te zijn dat je kind als baby véél haar/zijn eigen moeder om haar/hem heen heeft.
Het is dus voor jou héél fijn dat je moeder zich inzet voor jullie kind, maar of het voor het kind de beste keus is met de blik op de toekomst zijn de meningen nogal ernstig over verdeeld.
(Dit is niet bedoelt als aanval maar als overdenking)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 13:02

Ik vind niet dat ik mijn kind iets tekort doet als het 2 of 3 dagen per week bij mijn moeder is, dus ik ga proberen om mijn rooster daar op aan te passen. volgende week komt het unit hoofd terug van vak en gaan we dit overleggen :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2006 13:21

ik denk dat je je kind er ook niks tekort mee doet..
ik zou het zelf alleen niet kunnen!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 13:27

Ben jij echt fulltime moeder?
Ik vind het zonde van mijn opl om opeens te stoppen met werken, zolang het kan wil ik wel minimaal 2 dagen in de week blijven werken, zou het volgens mij echt niet uithouden hele dagen thuis te zitten... iedereen van mijn vriendenkring werkt gewoon dus daar ga je overdag ook niet zomaar naartoe... wat moet je dan heel de dag doen :oops: :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2006 13:31

ik snap wel dat je je opleiding wilt afmaken! dat zou ik ook doen in jou geval.. zonder opleiding kun je weinig.. ik ben getrouwd toen ik klaar was met de opleiding.. als ik daarvoor al getrouwd was, dan had ik denk ik er voor gekozen om nog niet zwanger te raken..

en ja ik ben fulltime moeder.. en eerlijk gezegd zit ik nooit stil.. ja ik kan af en toe even achter internet als Milan ligt te slapen, maar verder ben ik de hele dag bezig.. ik kom eigenlijk tijd te kort soms..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jul 2006 13:36

Als ik nu zou stoppen heb ik ook gewoon een diploma, voor niv 3 dus dat is niet echt het probleem :wink:
Ben benieuwd of ik nog zin heb om te werken na mijn verlof :wink: Van te voren kun je het toch moeilijk zeggen eigenlijk, nu zeg ik het wel, maar als de kleine er is misschien niet meer :P

We zullen zien.

@ Babbeltje: nog kwaaltjes oid??? Hier valt het gelukkig wel mee, ben alleen moe moe moe moe moe moe moe :-k erg vervelend maarja gaat vanzelf over zeggen ze :D

Terug naar “Archief”