Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 17:40

Markie schreef:
Raido schreef:
Loezje schreef:Aragorn,
De zonde tegen de HG wordt (in hedendaags Nederlands) omschreven als 'het willens en wetens en bij het volle verstand je van God afkeren'. Het spreek voor zich dat dit op meerder manieren kan.
Zelfmoord is een daad waar 'willens en wetens' voor wordt gekozen; een persoonlijk besluit van een mens.
ONEENS!!!

Heb je je wel eens verdiept in geesteszieken zoals scizofrenie en psychosches. Ik heb zelf een aantal keer een psychose gehad, waarbij ik totaal van de kaart was en mij zelf voor de trein liet gooien! En ik wil je een ding mee geven, dat was niet IK die dat toen wilde, maar iemand anders! Echt jou redenatie is een doodgeboren kindje

Wie is die iemand anders?Die 'iemand anders' is wél degene die de vrije hand krijgt.Bij Gods kinderen krijgt ie dat ook, maar niet in die mate dat hij ze de hand aan zichzelf laat slaan.

Dat zeg jij... :roll:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 17:42

Aragorn schreef:
Markie schreef:
Raido schreef:
De zonde tegen de HG wordt (in hedendaags Nederlands) omschreven als 'het willens en wetens en bij het volle verstand je van God afkeren'. Het spreek voor zich dat dit op meerder manieren kan.
Zelfmoord is een daad waar 'willens en wetens' voor wordt gekozen; een persoonlijk besluit van een mens.
ONEENS!!!

Heb je je wel eens verdiept in geesteszieken zoals scizofrenie en psychosches. Ik heb zelf een aantal keer een psychose gehad, waarbij ik totaal van de kaart was en mij zelf voor de trein liet gooien! En ik wil je een ding mee geven, dat was niet IK die dat toen wilde, maar iemand anders! Echt jou redenatie is een doodgeboren kindje

Wie is die iemand anders?Die 'iemand anders' is wél degene die de vrije hand krijgt.Bij Gods kinderen krijgt ie dat ook, maar niet in die mate dat hij ze de hand aan zichzelf laat slaan.

Dus jij wil zeggen dat God dat doet?Dat Hij mensen zelfmoord laat plegen, daar komt het nu dus op neer.........

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 17:44

:?: Bedoel je nu te zeggen dat die 'iemand' God is oid?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 17:48

Aragorn schreef::?: Bedoel je nu te zeggen dat die 'iemand' God is oid?

Van wie zou God de vrije hand moeten krijgen?Is er iemand machtiger dan Hem?
Dacht het niet!

Je weet vast wel wie ik bedoel met die 'iemand'.

Want ik heb ook al vaker verteld dat bij mensen die zelfmoord plegen de duivel de vrije hand krijgt van God.

Behálve bij Zijn kinderen.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 17:52

Markie schreef:
Aragorn schreef:
Markie schreef:
Raido schreef:
ONEENS!!!

Dus jij wil zeggen dat God dat doet?Dat Hij mensen zelfmoord laat plegen, daar komt het nu dus op neer.........

Hoe weet jij nouw wat God toe laat en wat niet? Heeft God dat jouw persoonlijk verteld, heb je dat in de bijbel gelezen of denk je dat God dat niet zal toe laten?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 17:53

Ik zou de stelling niet durven verdedigen dat het altijd de duivel is die bij psychische ziekten een rol speelt. Verder is het leuk om te stellen dat God dat niet toelaat, maar ik heb geen enkele (bijbelse) reden om dat aan te nemen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 17:54

janneman83 schreef:
Markie schreef:
Aragorn schreef:
Markie schreef:
Raido schreef:
ONEENS!!!

Hoe weet jij nouw wat God toe laat en wat niet? Heeft God dat jouw persoonlijk verteld, heb je dat in de bijbel gelezen of denk je dat God dat niet zal toe laten?

Lees ff alles, maar ga niet wat zitten bléren zónder mijn onderbouwingen en argumenten te hebben gelezen :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 17:58

We're going in circles.. :roll:

Markie, zou je op de tegenwerpingen tegen jouw onderbouwing willen gaan reageren? @mic heeft die keurig geformuleerd een paar pagina's terug, dus dat moet niet moeilijk voor je zijn..

(pagina 37, halverwege.. :wink: )
Laatst gewijzigd door Aragorn op 12 mar 2004 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 17:59

Aragorn schreef:Ik zou de stelling niet durven verdedigen dat het altijd de duivel is die bij psychische ziekten een rol speelt. Verder is het leuk om te stellen dat God dat niet toelaat, maar ik heb geen enkele (bijbelse) reden om dat aan te nemen.

Ik wel, maar dat heb ik al vaker gezegd, iemand anders interpreteerd die anders dan mij.

Omdat mensen zichzelf graag valse hoop geven blijkbaar.De waarheid is hárd.Voor veel mensen is dat moeilijk te accepteren.
Daarom gaan ze hem maar zó aanpassen dat er toch nog een mogelijkheid open blijft dat het misschien wel goed zou kunnen zijn, ondanks zelfmoord.

Helaas.

Zou zelf ook graag willen dat het zou kunnen.Vind zelf mijn overtuiging ook niet de leukste, maar dat is voor mij géén reden om mezelf voor de gek te gaan houden en doen alsof het wel zou kunnen.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 18:00

Markie schreef:Lees ff alles, maar ga niet wat zitten bléren zónder mijn onderbouwingen en argumenten te hebben gelezen :wink:

Wat moet ik aan mijn woorden beargumenteren? Ik vroeg dat eerder aan jouw.

Ik moet toegevn dat ik wel een stukje gemist heb van deze topic. maar die zal ik nog door lezen hoor :D :wink:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 18:03

Aragorn schreef:We're going in circles.. :roll:

Markie, zou je op de tegenwerpingen tegen jouw onderbouwing willen gaan reageren? @mic heeft die keurig geformuleerd een paar pagina's terug, dus dat moet niet moeilijk voor je zijn..

Idd, dat is ook wat ik al vele malen gezegd heb, ik kan aan het onderbouwen blijven, maar iemand die het niet met mij eens is en zich liever voor de gek laat houden zal mijn onderbouwing nóóit accepteren.
Omdat het te hard is.

Ik kan niet meer onderbouwen dan ik al gedaan heb.Evenmin als jullie. :wink:

Die onderbouwing is voor mij trouwens al helemaal niet voldoende om het tegendeel van mijn mening te bewijzen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 18:05

janneman83 schreef:
Markie schreef:Lees ff alles, maar ga niet wat zitten bléren zónder mijn onderbouwingen en argumenten te hebben gelezen :wink:

Ik moet toegevn dat ik wel een stukje gemist heb van deze topic. maar die zal ik nog door lezen hoor :D :wink:

Okeej doe dat eerst maar is.Dan zul je gelijk zien dat je vraag overbodig was :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 18:07

Markie schreef:
Aragorn schreef:We're going in circles.. :roll:

Idd, dat is ook wat ik al vele malen gezegd heb, ik kan aan het onderbouwen blijven, maar iemand die het niet met mij eens is en zich liever voor de gek laat houden zal mijn onderbouwing nóóit accepteren.
Omdat het te hard is.

Ik kan niet meer onderbouwen dan ik al gedaan heb.Evenmin als jullie. :wink:

Die onderbouwing is voor mij trouwens al helemaal niet voldoende om het tegendeel van mijn mening te bewijzen.

Daarom juist! Jij hebt een eerste onderbouwing gegeven, vervolgens reageert daar iemand op met een aantal redenen waarom jouw onderbouwing niet zou kloppen. Nu is dus aan jou de taak om aan te tonen waarom die tegenwerpingen niet valide en onvoldoende om het tegendeel van jouw mening te bewijzen zijn...

Overigens klinkt het heel stoer om te insinueren dat wij de waarheid niet willen accepteren omdat die te hard zou zijn en dat jij dat wel zou durven, maar daar kan ik (en niemand) helemaal niets mee. Stop dus maar met dat soort onzin opmerkingen en ga aan het echte werk..

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 18:10

Markie schreef:
janneman83 schreef:

Okeej doe dat eerst maar is.Dan zul je gelijk zien dat je vraag overbodig was :wink:

Alles wat niet in de bijbel staat vat ik ook niet op als verkeert. Dus hoef ik het ook er ook niet uit te halen. (volgens mij staat ook niet alles in de bijbel wat wel goed is.)

maar ik ben nog even jouw argumenten op pgn 37 aan het lezen. Die vraag was voor mij eigenlijk nog wel overbodig. Sorry

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 mar 2004 18:11

Markie schreef:Dus jij wil zeggen dat God dat doet?Dat Hij mensen zelfmoord laat plegen, daar komt het nu dus op neer.........

Daar komt het zeker op neer.. Maar God doet het niet, God laat het toe. Snap jij waarom er kinderen worden verkracht, snap jij dat er kinderen sterven. Snap jij dat David de zonde met batseba deed terwijl hij wedergeboren was?

Weet jij wat Gods raad is? God maakt keuzes in zijn raad, hij laat dingen gebeuren, en houd dingen tegen. Hij zou mensen die op het punt staan tegen kunnen houden omdat zijn of haar tijd nog niet gekomen is. Maar Hij zou haar ook kunnen laten gaan, omdat zijn tijd gekomen was dat zij zou sterven.

Wil je voor mij nog eens duidelijk weergeven, (mischien wordt je moe maar ik snap je standpunt nog niet) waarom God dit niet zal toelaten?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”