Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2004 11:04

Geachte dr. Columbus,

Ik heb even een vraagje over hoe moet ik omgaan met gezinsleden (stelletjes) die gigantisch aanzichzelf denken en zo klef zijn? (dat ik er zo af en toe kotsent me zit te ergeren)............... pffffff.

En begin dan niet gelijk over: als je zelf verkering krijgt/zou hebben dan........

Ik zie u reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
Evelien.

Madelief(je)
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Madelief(je) » 13 feb 2004 11:11

Evelien schreef:Geachte dr. Columbus,

Ik heb even een vraagje over hoe moet ik omgaan met gezinsleden (stelletjes) die gigantisch aanzichzelf denken en zo klef zijn? (dat ik er zo af en toe kotsent me zit te ergeren)............... pffffff.

En begin dan niet gelijk over: als je zelf verkering krijgt/zou hebben dan........

Evelien.

wauw, met dit probleem zit ik nou ook..drie stelletjes :cry: :lol: En ik ben de enige vrijgezel nog en dan wordt het je het wel es zat :)
HERE I AM TO WORSHIP, HERE I AM TO BOW DOWN, HERE I AM TO SAY THAT YOUR MY GOD!

Vin

Berichtdoor Vin » 13 feb 2004 11:17

In tegendeel, dat zeggen alleen de irritante stelletjes zelf. Typisch geval van puber. Maar ik zal de vraag aan m'n collega overlaten, hij is aan hem gesteld. 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2004 11:43

sorry,

jij mag er uiteraard ook een antwoord op geven.......

als ik maar een antwoord op krijg.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 feb 2004 14:45

Lieve Cash,

He, wat spijt me dat, dat je relatie stukgelopen is, ik leef met je mee, weet dat je altijd bij me terecht kunt als je wilt praten, ik zal er voor je zijn, ik kan nu wel van alles gaan zeggen, maar dat zal de pijn niet echt wegnemen, toch ben ik blij dat je haar confronteerde met je vermoeden, zo weet je waar je aan toe bent, maar ik snap echt niet dat ze A. Hases boven jou verkiest :roll: …. Helemaal nadat ik gelezen heb, wat je allemaal geprobeert hebt……

Wat die lift en die boeken betreft, geen nood, ik wou je graag helpen en heb dat ook gedaan (ik hoop dat jij dat ook zo ziet :oops: )…. Aangezien ik gisteravond niet zo veel te doen had en vanochtend ook niet, ben ik bij hem langs geweest, JA bij die hases ja….. (je zult denken, waarom 3 dagdelen, tja, ik moest lopen :mrgreen: …dussss…..)…. En ik heb met hem gepraat hoor… nog een vervelende mededeling, de liefde bleek wederzijds te zijn, ze hadden elkaar al gevonden. Ik zet het hier toch maar neer, zo weet je waar je aan toe bent en kan je mij #$%*&# hoef je geen hoop meer te koesteren…..
Maar om even op het bezoekje terug te komen, ik was niet echt welkom daar, meneer had mij nu ineens niet meer :mrgreen: nodig…… Ik heb toch met hem gepraat hoor, hij kwam zo niet van me af… 8) . Ik heb gewoon mijn voet tussen de deur gezet, wel pijnlijk :roll: , maar hoefde ik tenminste ook niet terug te lopen….. :mrgreen:
Je zei dat je met een lift zat en met een stapel dieetboeken en producten, nou dan kan ik zeggen, binnenkort niet meer, om precies te zijn vanaf morgen niet meer… (14 februari…)
Aangezien hij nog een valentijnscadeau voor haar wou kopen en ik wel wat wist te adviseren natuurlijk….. (mooie love-seat-traplift, zo goed als nieuw…… en leuke dieetboeken, plus overheerlijke dieetproducten…..) en hij natuurlijk wel wat zag in mijn advies… komt er morgen een vrachtwagentje bij je voor rijden en haalt de spullen op. Ik heb nog kunnen regelen dat hij het niet zelf op komt halen, want ik ben bang, dat als dat wel gebeurt er een enorm pijnlijke situatie ontstaat :roll: (zowel letterlijk als figuurlijk). Oh en Cash, geld was geen probleem, ik heb met hem onderhandeld over de prijs. Hij betaald jou voor dit alles, een ton in eurootjes, wel contant natuurlijk….. Ik weet dat geld de pijn niet goed maakt, maar ik dacht zo houdt je wat over en kan als er een volgende liefde aantreedt in je leven, haar een keer mee uit eten nemen ofzo. Misschien denk je nu wel, voor mij even geen (ge) liefde meer, maar er komt een tijd, daar ben ik van overtuigd dat je er anders over gaat denken….

Lieve Cash, veel sterkte!

Liefdevolle groet Dr. Rosekapje

PS. Ik hou erg van koeien en kalven…….
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 13 feb 2004 14:47

Vin schreef:
S-je schreef:Mmm... en wat heb je aan een Dr. Love die geen ervaring heeft met problemen in de liefde? Ook niks, dus waarom vertelt Dr. Love ons niet eens wat leuke of minder leuke verhaaltjes?

Vraag jij bij je huisarts eerst ook of je zijn aambeien mag zien voordat hij je een griepprik geeft? :shock:

Uhm... nee

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 13 feb 2004 14:50

Vin schreef:Ik zal, om S-je blij te maken, een verhaaltje delen... over mijn eerste kus.

(...)

Ik zei tegen mezelf 'Nou dan! Sukkel!', draaide weer terug om en nam haar hoofd in m'n handen en kustte haar. Op dat moment begreep de buschauffeur hoe laat 't was en hij reed weg :oops: :D

Toen hadden we nog wat langer samen :wink: :mrgreen: :oops:

Ik hoop dat jullie 't een beetje leuk vonden om dat te lezen, het was voor mij iniedergeval leuk om op te schrijven.

Groetjes,

Vin

Tnxx voor je verhaaltje, kewl! Dat is super als mensen intuitief handelen! Op dit gebied dan natuurlijk... ja, really cool! :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 feb 2004 15:18

ben zo verdrietig, morgen valentijn. snik snik

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 feb 2004 15:41

zo, laat ik ook eens een vraag stellen aan het gewaardeerde - ahum - dokterspaar vin en columbus

Wat is het meest toepasselijke Valentijnscadeau als je beiden Valentijn maar commerciële onzin vindt?

Vin

Berichtdoor Vin » 13 feb 2004 15:44

Sabra schreef:Wat is het meest toepasselijke Valentijnscadeau als je beiden Valentijn maar commerciële onzin vindt?

Een dinerbon voor de week erna :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 feb 2004 16:40

Daphne schreef:Geachte Dr. Columbus!
Ik heb weder een groot probleem! Inmiddels heb ik een leuke Nederlandse jongen leren kennen... Ik zou graag wat meer willen en ik heb soms ook het idee, dat hij ook wel wat wil, maar we zijn allebei heel verlegen.... :oops: :oops: :oops:
En ja, ik ben bovendien van mening dat het van een jongen uit moet gaan, dus ik weet absoluut niet hoe ik zoiets aan kan pakken... :roll: Maar ik wil wel graag wta mer eigenlijk... :? :lol:
Heeft u advies? Kunt u mij enkele tips geven?

Alvast bedankt! :D

Hartelijke groeten, Daphne

Lieve Daphne,

Allereerst wil ik even zeggen, dat je in eerste instantie een antwoord van mij krijgt. Dit omdat het Dr. Columbus zijn vrije dag is (verplichte vrije dag, anders zijn we bang dat hij niet door zijn vakantiedagen heenkomt :mrgreen: :wink: ). Hij heeft dan ook gevraagd of ik dan ook de '(dringende vragen), voor mijn rekening wou nemen. Hij zal ze naderhand bekijken en waar nodig aanvullen of verbeteren (dit zal dan ook wel gebeuren :oops: :? :mrgreen: 8) :wink: ).

Je zegt dat je van mening bent, dat het van een jongen uitgaat, maar ook zeg je dat je graag wat meer wilt weten en tips wilt hebben, dit zegt mij, dat je wel degelijk bereidt bent om zelf initiatief te nemen (als de tijd daarvoor rijp is). Daar is deze Dr. erg over te spreken :lol: . Ze heeft dan zelf ook een goede ervaring met zelf initiatief nemen :oops: 8) :lol: :oops: . (Daphne, als je meer over die ervaring, weten wilt, stuur maar een PB....)

Wat je zou kunnen doen; Vraag zijn mobiele nummer en/of zijn emailadres (ik ga ervan uit dat in deze tijd hij wel 1 van tweeën zal hebben, zo niet beide...) en stuur hem eens een berichtje, daar hoeft echt niet zo veel bijzonders in te staan, kan bij wijze van gaan over het weer (Zeg heb jij ook zo'n hekel aan regen.... als het al de hele dag regent... :mrgreen: :wink: ), zo laat je zien, dat je tussendoor ook aan hem denkt (ik neem tenmisnte aan dat je hem een keer in de week ziet). Of vraag eens via een berichtje hoe het met hem gaat, of hij een leuke dag gehad heeft, zo toon je belangstelling.

Wat je ook zou kunnen doen is hem uitnodigen voor een kop koffie bij jou thuis. Als je het (nog) niet zitten om hem bij je thuis uit te nodigen, vraag hem dan of hij zin heeft om wat te gaan drinken.... (bv. in Bollee :mrgreen: :lol: :wink: , ik heb tenminste uit betrouwbare bron vernomen, dat je daar weleens heen gaat).

Ik hoop dat je wat met de tips kan…. (ik kan ook wel een aantal ‘directere’ tips geven, maar ik geloof niet, dat je op die tips zit te wachten…. Maar ik kan het mis hebben…. :roll: )

Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2004 17:07

Evelien schreef:Geachte dr. Love.

Evelien.

Dit probleem toch nog maar eventjes aan het dag licht laten stellen.

Vin

Berichtdoor Vin » 13 feb 2004 17:33

Madelief(je) schreef:
Evelien schreef:Geachte dr. Columbus,

Evelien.

wauw, met dit probleem zit ik nou ook..drie stelletjes :cry: :lol: En ik ben de enige vrijgezel nog en dan wordt het je het wel es zat :)

Lieve Dames,

Mijn excuses voor de wat late reactie. Ik denk jullie probleem wel ongeveer te begrijpen, behalve dan dat jullie er niet echt concreet over zijn geweest.

Het is niet 'normaal' dat elk stel 'klef' doet. Walgen jullie ook van je ouders? Of van elk stel wat je ziet? Dit lijkt me vooral voor te komen onder de wat jongere lagen van de bevolking. De vraag is natuurlijk ook wel wat we onder klef verstaan. Het is namelijk wel normaal dat als je vlammetje nog fel wakkerd dat je graag dicht bij elkaar bent en knuffelt en dergelijke.

Heb je er last van als mensen naast elkaar zitten, of elkaars hand vasthouden? Dan zou ik inderdaad voorstellen om zelf een partner uit te zoeken en te ervaren hoe fijn dat voelt ;) Zitten ze echt continu overdreven aan elkaar te pulken (zie refoweb meeting! ja je weet wie ik bedoel!), dan vrees ik dat je er weinig aan kunt doen. Zo'n pril stelletje is waarschijnlijk niet alleen nieuw voor elkaar, maar ook nieuw in de liefde. Als je nog niet weet hoe groot het palet is waarmee je liefde kan laten blijken dan vertaald dat zich al snel in dingen die voor omstanders storend kunnen overkomen.

Mijn advies? Haal geen drinken voor ze. Speel mee. Zijn zij in hun eigen wereld? Laat ze erin. Haal alleen drinken voor jezelf. Praat met anderen, of met jezelf. Laat duidelijk blijken dat als ze liever met z'n tween zijn, dat ze dan netzogoed ergens anders kunnen uithangen. Als je probeerd ze weer terug naar de gewone wereld te halen loop je alleen maar t risiko dat het niet lukt en je er nog veel meer aan gaat ergeren.

Mocht niks baten... dan kan ik je alleen nog op het hart drukken dat het echt over gaat. Als men langer bij elkaar is, of een wat meer volwassen stadium in het leven bereikt.

We zijn het er hopelijk allemaal over eens dat als je als stel je bij elkaar op je gemak voelt dat dat niet meteen betekend dat iedereen overal bij hoeft mee te genieten; je familie is er bij de huwelijksnacht ook niet bij.

Stuur ze anders door naar dit topic, of naar ons van het Dr Love team, en we zullen dat varkentje wel even schrobben. :mrgreen:

Sterke, en succes!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 feb 2004 18:08

essieee schreef:ben zo verdrietig, morgen valentijn. snik snik

Lieve Essieee,

ik kan je op het moment niet daadwerkelijk helpen (ik weet de aard van het probleem niet), maar als je echt zo verdrietig wordt van valentijn, zoek dan morgen iets op, waar je vrolijk van wordt, koop bijvoorbeeld een mooie bos bloemen voor jezelf, ga langs bij een vriendin (vul zelf maar wat in....)

Vin

Berichtdoor Vin » 13 feb 2004 18:14

essieee schreef:ben zo verdrietig, morgen valentijn. snik snik

Ik heb morgen nog een gaatje vrij... tussen kwart voor 3 en 10 over 3. Denk je dat dat kan? Eventueel heb ik dan ook nog een bosje bloemen afhankelijk van hoe de date van half drie verliep. Als je het mij niet gezellig vind zou ik ook graag dat bosje weer terug willen voor m'n date om kwart over 3. 8) :lol:

Liefs,

Terug naar “Archief”