Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 15 jul 2012 12:13

ene kind is ook de andere niet. H was 2 en kreeg 'm alleen nog 's nachts. Van tevoren gezegd dat als hij kapot zou zijn (ze beet er op) hij in de prullebak ging. Toen zei ze het ineens zelf, dus weggegooid. 's avonds had ze wel een beetje spijt van 8) Nog een paar weken over gehad, maar verders geen problemen
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2012 12:14

Nina heeft ook een speen voor in bed en die gaan we echt nog niet afleren dat komt over een tijdje wel...
over een uurtje moet ik naar het CB voor de 14 maanden controle en injecties hopelijk valt het mee. Ik ben wel heel erg benieuwd hoelang en zwaar ze nu is.

@jannoek ben jij al met Floris geweest? heeft hij last van de prikken gehad?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 jul 2012 12:51

Onze jongste is bijna 2,5 maar ook enorm verslaafd aan zn speen. Hij kan echt niet slapen zonder speen (heeft hij ook nog nooit gedaan in zn leventje. Zelfs in de auto enzo niet. Soms handig als je nog wil dat ze even wakker blijven totdat je thuis bent ;-)).
Ik vind het zelf wel een beetje vervelend maar ik heb het er laatst op het CSB er over gehad maar hun zeiden dat ik in ieder geval de speen niet af moet pakken in bed. Het geeft hem een groot gevoel van veiligheid en rust. Ik durf dit ook niet te proberen nu hij na ruim 2 jaar spoken 's nachts goed slaapt... Hij moet zn speen wel altijd achter laten in bed.
Aan het eind van het jaar verwachten 3 (schoon)zussen een baby, ik denk dat ik dan de speentjes (ingepakt en al) aan de baby laat geven (met een mooi verhaaltje erbij).

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 jul 2012 20:21

@ haai: hoe is het met S? is ze de MHV-ziekte weer helemaal kwijt?? heeft het lang geduurd?
Hier heeft E het nu.. wat vreselijk zielig vind ik het.. gisteren wilde ze helemaal niks eten/drinken vanwege de pijn in haar mond dus ook dat lidocaïnespul gehaald (bedankt voor je tip :wink: ), vandaag heeft ze gelukkig wel wat binnengekregen. maar elke keer huilen dat haar mond zo erg pijn doet :cry:

@ liefie: hoe was je cb-bezoek?

@ memmem: leuk, naar dierentuin. welke zijn jullie geweest?

wie vroeg er nu pas om tips voor een vossenjacht? (of was dat niet in dit topic?).
hier hadden ze vandaag vossenjacht van de school en hier voor ons huis liep steeds iemand met een hond met kleren aan! :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 jul 2012 22:42

Het was bij Sylke geen mond-hand-voetziekte, want ze had het alleen in de mond. Na een dag of 3 nam de pijn af, het heeft toen nog wel een paar dagen geduurd voor ze weer wat beter ging eten. Hoe vindt E die lidocaine? Sylke gilde echt moord en brand als ik het gebruikte :o Beterschap voor E in ieder geval!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jul 2012 08:21

Haai schreef:Het was bij Sylke geen mond-hand-voetziekte, want ze had het alleen in de mond. Na een dag of 3 nam de pijn af, het heeft toen nog wel een paar dagen geduurd voor ze weer wat beter ging eten. Hoe vindt E die lidocaine? Sylke gilde echt moord en brand als ik het gebruikte :o Beterschap voor E in ieder geval!

he, maar dan kan het dat wel geweest zijn hoor, ze hoeven niet altijd ook op de handen en voeten uitslag te hebben, we hebben het hier allemaal alleen in de mond gehad, terwijl de kdis van mijn vriendin het alleen aan de handen en voeten hadden!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 jul 2012 10:39

Wij hopen binnenkort op vakantie te gaan in een stacaravan. We hebben een campingbedje voor V, maar waar ga ik die neerzetten? Die kamers zijn natuurlijk harstikke krap :( Hoe hebben jullie dat gedaan?
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 jul 2012 11:06

Haai schreef:Het was bij Sylke geen mond-hand-voetziekte, want ze had het alleen in de mond. Na een dag of 3 nam de pijn af, het heeft toen nog wel een paar dagen geduurd voor ze weer wat beter ging eten. Hoe vindt E die lidocaine? Sylke gilde echt moord en brand als ik het gebruikte :o Beterschap voor E in ieder geval!

dankje.
hier ook wat plekjes op handen en voeten maar daar heeft ze niet echt last van. E vindt het ook echt verschrikkelijk! de eerste 2 keer ging het echt met hagel en geweld :oops: ze wou het helemaal niet hebben. toen had ze door dat het de pijn wel iets verlichtte en nu doet ze een leeuw/krokodil na (mond wijd open) als ik met het potje aankom 8)
net als zetpillen =; gelukkig gaat dat nu ook beter
ik geloof wel dat ze weer iets opknapt. ze klaagt nog wel af en toe over de mond maar vanochtend lag ze weer te zingen in bed en ze vraagt ook alweer om snoepjes.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 jul 2012 11:49

@ dippie, wij namen geen camping bedje mee, maar een deryan tentje. Die kan je eventueel als het te krap is op een bed zetten. Als je die over hebt natuurlijk ;) er zitten ook lussen aan zodat je het tentje vast kan zetten op het bed.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jul 2012 11:56

Een deryan tentje idd! Wij hebben de baby en peuterversie. Die nemen we ook mee als ze ergens moet slapen 's avonds (al doen we dat amper, daar waren we bij Jurian veel makkelijker mee, maar nu vind ik het niet prettig meer, 2 kids ergens op bed leggen).
Omdat we gaan kamperen en we toch het campingbedje als box meenemen, zetten we die ook neer als slaapplek voor Frederiek. Ik vind zo'n tentje op de koude grond dan niet zo fijn.
Een tentje op een bed zetten zou ik niet zo snel doen, Jurian was nog geen 6 maanden toen hij met ding en al over de kop ging toen we aan het kamperen waren :mrgreen:

Maar eventueel kun je een campingbedje in de woonkamer zetten dippie, of tussen 2 bedden in, kan dat?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 jul 2012 12:12

Hier zou M. ook door dat tentje heen stuiteren dus lijkt me ook niks voor hem. Zag die tentjes trouwens wel bij de kruidvat voor 28 euro nu te koop staan. Niet echt duur.

Hier slaapt M. volgende week ook in het campingbedje tijdens de vakantie. Wij halen een matras en lattenbodem weg zodat het campingbedje daarin kan staan. Misschien ook oplossing voor jullie dippie? Jullie weten alleen waarschijnlijk niet hoe het er uit ziet en of dat mogelijk is?! Wij hebben tijdje geleden gezien waar we terecht komen dus vandaar dat we weten dat het kan.

@ ajl; maandag naar CB geweest. M. weegt nu 8150 gram en 69 cm. Zat op de gemiddelde lijn en wij maar denken dat hij zo dik was :lol: Het kleine is er nu echt wel vanaf. 4 tandjes, razend-vlug en eet lekker alles mee. Als wij zitten te eten en hij heeft geen eten dan is het echt grommen :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jul 2012 12:26

Nina is helemaal goedgekeurd op het CB ze weegt 10.510 gram en is 80cm lang (bovengemiddeld maar wel netjes in verhouding) Voor de rest is ze erg vlug in bewegen/lopen en met spraak ze zegt al behoorlijk wat woorden en ook bij de goede voorwerpen enz. (gaat allemaal veeeel te vlug) al vind ik dit veel leuker dan dat hele kleine.

Komen ze bij jullie rond de 18 maanden ook aan huis? Hier in Zeeland is dat heel normaal maar hoor uit andere provincies dat het daar niet voorkomt.

@Dippie Herkenbaar een stacaravan is best beperkt wat ruimte betreft dat wij 2 jaar geleden een bed op zijn kant gezet hebben voor het kindje van onze vrienden.
Fijne vakantie!

Zo een tentje zou hier ook helemaal niets zijn al lijkt het mij wel ideaal want het is veel kleiner dan een campingbedje.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 jul 2012 12:28

Zo'n tentje lijkt me niet de oplossing....vraag me al af of ze in het campingbedje gaat slapen :P
Maar wat juffiejuf zegt had ik nog niet aan gedacht! matras eruit en campingbed erin :mrgreen: Alleen ben ik bang dat we 2 slaapkamertjes hebben met krappe stapelbedjes en 1 kamertje met 2-pers bed. Alhoewel we een ruime 6-pers hebben gehuurd... Ik ben benieuwd!
In de kamer heb ik ook wel aan gedacht en dat kan snachts wel, maar ze moet toch ergens in slaap komen en dat gaat niet lukken waar wij bij zitten :wink: En campingbed verplaatsen gaat denk ook niet ivm die krappe deurtjes..

V slaapt nu trouwens al bijna 2 uur en ik heb haar niet eens dr fles gegeven! Ze heeft vanmorgen rond 7u gedronken, half 11 fruit op en kwart over 11 naar bed... m 12u bedacht ik me dat ze dr fles niet op heeft, maar ze sliep binnen 2 minuten en nu dus nog steeds :shock: Van de week ook al een keer gaan slapen zonder dr fles van 19.00! Had een proefpakketje geprobeerd van pyamapap maar die moest ze niet. Ik dus nieuwe fles gemaakt, maar helaas :P Toen maar gewoon op bed gelegd met de gedachte dat ze snachts wel wakker zou worden, maar ze kwam pas 07.30 weer! Ze gaat toch wat minder flesvoeding nodig hebben merk ik wel...
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 jul 2012 16:23

Er is hier uit de kerk van bekenden een kindje verdronken van bijna 4, gisteren.
Laatst gewijzigd door Schipje op 23 jul 2012 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jul 2012 19:03

Ja triest hé! Tis hier heel vlakbij gebeurd, hij zou bij onze tweede in de klas komen, samen gedoopt bijna 4 jaar geleden en nu is hij er niet meer.

Terug naar “Archief”