Ik wil vooral iedereen die te maken heeft met een baby'tje dat veel huilt veel sterkte toewensen, want het lijkt me enorm zwaar. Al heeft frederiek in het begin ook best heel veel gehuild, maar dat stopte toen ze medicijnen kreeg en we de voeding in gingen dikken. Daarnaast heb ik een hele fijne huisarts, en een hele fijne vervanger, want ik ben er 2 keer geweest met Frederiek, de eerste keer meteen medicicijnen tegen reflux (liever indikken, maar hij vond dat teveel werk voor mij i.v.m. kolven, dus deed nergens moeilijk over, meteen recept mee), en de tweede keer bij de vervanger die was zo lief, en hoewel hij niks ernstigs kon vinden toch een kuurtje, waarna ze binnen een dag opknapte.
Mijn enige tips, voor zover ik er iets over kan zeggen, omdat ik het dus niet mee heb gemaakt, een huilbaby, is dat ritme en regelmaat denk ik sowieso belangrijk is, en ga als moeder de deur uit. Ik zou niet zonder mijn werk kunnen. Dan ben ik even helemaal ergens anders, even geen gesprekken over mijn kinderen, even geen moeder en partner. Hoewel ik op mijn werk echt wel even aan mijn kids denk, probeer ik daar vooral even helemaal werkneemster te zijn, even mijn zinnen helemaal verzetten.
Laura, als je nog goeie tips hebt, ze zijn welkom hoor
Ik begrijp de reactie van Lot wel goed. Ik denk dat het vooral belangrijk is om op te letten wat je schrijft. Want het blijft openbaar, en soms kun je achteraf spijt hebben dat je dingen over je kind(eren) hebt opgeschreven, maar ze staan er dan wel, en anderen vergeten het niet zo snel als je zelf doet. Dat is geen aanval op iemand, maar wel goed om erover na te denken (ik inclusief)
Over voorlichting: Jurian vraagt er nog niks over. Tenminste, hij heeft wel eens gevraagd of Frederiek weer terug in mijn buik kon, en of ze tegelijk in mijn buik zaten. Ik vertel ook wel eens dat papa en mama getrouwd zijn, en dat we het daarna heel fijn vonden dat hij is gekomen. maar hoe hij er dan gekomen is, daar vraagt hij nog nooit naar. Maar ik denk dat ik wel eerlijk zou antwoorden (en daarbij heel duidelijk vertellen dat de manier waarop de kindjes 'gemaakt' worden alleen voor papa's en mama's bedoeld is, om dat soort nare dingen hopelijk buiten te houden)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...