Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 21 nov 2011 11:23

parkiet schreef:Schipje, voor jou een vraag (neit zozeer een bv vraag, wel een melk-vraag): jullie drinken geen koemelk he? Hebben jullie je voedingspatroon aangepast om dat te compenseren?

Toen ik nog helemaal niks mocht omdat het niet zeker was of ze wel tegen soja en geitenmelk konden, nam ik niks extra's. Probeerde brood met sesamzaad te eten zodat ik nog wat extra calcium zou krijgen.

Nu drinken we geitenmelk. Misschien leuk om te weten: geitenmelk bevat vier keer zoveel vit A en twee keer zoveel vit D dan koemelk. Alle vloeibare melk vervang ik voor geitenmelk, in alle gerechten e.d. Je proeft daar niks van. Toetjes eten we in het gewone dagelijkse leven niet omdat we dat niet gezond vinden maar als we eens wel een toetje eten dan neem ik gewoon wat ik lekker vind en dat is gewone (koeien)vla/pudding/ijs. :yum:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 nov 2011 12:42

Schipje schreef:[ik hoop voor je dat het dit keer beter zal gaan! Hoe voel jij jezelf?

Het gaat prima hier. De spruw heeft al wel weer zijn intreden gedaan, dat is wel een beetje jammer, maar had niet anders verwacht. Ik was er zelf, mede door de vorige keren heel altert op. J pakt mijn re borst nu wel beter, maar alleen in rugby houding. Ik krijg wel hele goede begeleiding van de kraamhulp. Het is echt een kraamhulp van oude garde...super fijn. Zij blijft ook 2 dagen langer voor de bv ondersteuning. De afgelopen dagen enorm vaak moeten voeden, omdat de kleine man diarree had ( net als de rest van zijn gezinsleden). Na elke spuitluier moest ik weer aanleggen.Vandaag probeer ik wat ritme erin te krijgen en tot nu toe lukt dat goed. Ik heb het idee dat hij echt een heel makkelijk mannetje is :8>

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 nov 2011 12:59

Wat fijn Ajl. Hopen dat het echt een makkelijk ventje is en wat heerlijk die twee extra dagen. Wel balen van die spruw.

Hier behandelen we de spruw met Gentiaan Violet. Ik hoop dat het helpt anders kap ik er echt mee. Ik loop al 2 maanden met spruw rond en S.imon dus ook. ](*,) En de huisarts maar zeggen dat het geen spruw is. Kan wel janken gewoon.
We zijn van t weekend gelijk begonnen met behandelen en sinds vanochtend komt hij om de 3 uur.
Om half 9 gisteravond lag S.imon op bed, om 10 uur gingen wij en om half 2 kwam hij voor voeding. Om half 5 weer en toen wilde hij om half 6 even een paar slokken en heeft toen (en wij ook) lekker geslapen tot kwart voor 8.
Heerlijk die nachten. :oops:

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 21 nov 2011 13:42

@Evelien: 2 maanden met spruw :shock: dan is aanleggen toch ook geen pretje meer?!
Hopelijk helpt de gentiaan goed, vooral niet te vroeg stoppen hoor! Zeker als je het al zo lang hebt gehad. En ik begon gelijk weer opnieuw als ik twijfelde of het wel helemaal weg was. Overigens: je kunt die dame van eurolac ook via mail om advies vragen, wist je dat?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 nov 2011 13:57

Kan je kind teveel bv binnen krijgen omdat hij vaak komt? De een zegt van wel en de ander van niet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2011 14:19

@Evelien Balen joh al 2 maanden spruw Gentiaan Violet werkte hier wel als een trein! Hopelijk bij jou ook...
Ja een kindje kan teveel bv binnen krijgen maar dat gebeurd bijna nooit! Mijn vriendin vertelde pas dat het kindje van haar nicht zoveel spuugde maar ook gigantisch spuugde wat bleek na een ziekenhuis opname en begeleiding van LK in het ziekenhuis kindje dronk gerust 300ml om de 3 uur (dag en nacht) :shock: Nu voed ze maar een paar min per keer en gaat het veel beter spugen is ook zo goed als over en ze hebben er echt een lief kindje voor terug gekregen (jongentje huilde erg veel)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 nov 2011 14:26

Wat liefie zegt kan inderdaad...

Maar, zolang de kleine er geen last van heeft, maakt het nu uit hoeveel en hoe vaak (als ze last hebben van teveel heb je bijv dat ze gaan spugen, spuitluiers, krampen, zelf stuwing, lekkage).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 nov 2011 15:34

Huh? Een baby met diarree?
Heeft een baby sowieso niet altijd ontzettend dunne waterige poep?

Succes met de spruw dames.

Vannacht heb ik eens heeerlijk geslapen. Alleen om 23.00 en 03.15 gevoed.
Toen werden we pas weer om 08.30 waker. En ik lag er al om 20.30 in. :D

Ze is wat verkouden. Schorre stem enzo.
Dus ik gok dat ik haar vannacht gewoon niet heb gehoord. :roll:

Schipje, ik heb geitenmelk gekocht, maar ik vind het echt vies zeg!
Het smaakt naar .... geit. Van die stinkende lucht die je in die stallen ruikt.
Wij eten veel amandelnootjes voor wat extra calcium.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 nov 2011 01:20

AikonGirl schreef:Schipje, ik heb geitenmelk gekocht, maar ik vind het echt vies zeg!
Het smaakt naar .... geit. Van die stinkende lucht die je in die stallen ruikt.

:lol: haha! Ja, daar kan ik ook niks aan doen.;) Ik begrijp wel wat je bedoelt, die lucht zit er wel een beetje aan maar het went (als je het opwarmd is het erger) en ik vind het nu lekkerder als koemelk. Nu ik geitenmelk gewend ben vind ik koemelk smaken alsof het te lang op tafel uit de koelkast heeft gestaan of dat het opgewarmd is geweest en nu weer koud is. Ik vind het verschil in smaken niet heel groot. Ik koop de melk gewoon bij de supermarkt Bas vd Heiden/C1000/Albert Heijn. 'Kabrita' vind ik het lekkerste merk, 'Friesche vlag' daarna en op nummer 3 komt voor mij 'den Eelder'. Je hebt toch geen houdbare ofzo gekocht?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 nov 2011 16:26

Het lijkt er op dat de spruw aan het weg gaan is. Maar ik juich nog niet te hard. S.imon drinkt nu stukken rustiger en huilt minder en komt nu om de 3 uur. Dus dat onrustiger en vele huilen (tijdens en na de voeding) komt waarschijnlijk door de pijn.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 22 nov 2011 19:05

=D> Ik hoop het zo voor je Evelien!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2011 20:05

Evelien schreef:Kan je kind teveel bv binnen krijgen omdat hij vaak komt? De een zegt van wel en de ander van niet.

Volgens mijn kraamhulp kan je zien aan de ontlasting of hij te vaak komt. Zodra de ontlasting groenig is, is de verhouding verstoord. Afgelopen week had ik hem op verzoek aangelegd en dat was zo'n beetje elke 2 uur. Sinds maandag het aantal keren drastisch verminderd, ik zit nu op 7 voedingen per dag. Hij drinkt als een tierelier, groeit nu enorm en heeft alleen wat zuigbehoefte tussendoor en zijn poep ziet er beter uit.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 nov 2011 22:54

ajl schreef:Volgens mijn kraamhulp kan je zien aan de ontlasting of hij te vaak komt. Zodra de ontlasting groenig is, is de verhouding verstoord. Afgelopen week had ik hem op verzoek aangelegd en dat was zo'n beetje elke 2 uur. Sinds maandag het aantal keren drastisch verminderd, ik zit nu op 7 voedingen per dag. Hij drinkt als een tierelier, groeit nu enorm en heeft alleen wat zuigbehoefte tussendoor en zijn poep ziet er beter uit.

Als ze groene poep hebben hoeft dat niet te betekenen dat ze te veel melk binnen krijgen. Ze krijgen dan te veel voormelk in verhouding met normaal (is dorstlessend) omdat ze niet aan de achtermelk (is de voedzaame kost) toekomen omdat je te veel melk hebt, bij stuwing bijvoorbeeld. Ze komen dan weer snel voor een voeding nav hongergevoel omdat voormelk minder voedzaam is. Dat is voor tijdelijk geen probleem (maar wel vermoeiend) En als je spinazie eet kan de poep trouwens ook groen zijn.
Fijn dat het zo goed gaat dit keer! Hoe gaat het met de spruw bij allen? Sterkte ermee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2011 08:44

Oke, dat geeft mij meer duidelijkheid. Want de ene keer drinkt hij maar 10 min. en de andere keer 25 min. En na die van 25 min. komt hij pas na 3/3,5 uur weer.
De spruw begint af te nemen, maar merk nog wel dat in behoorlijk pijnlijke borsten heb. Echt heel vervelend. Tongetje van S.imon is stukken minder wit (geen dikke beslag).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2011 09:24

Mijn tepels blijven toch wel pijnlijk met de spruw en heb niet het idee dat de nystatine helpt. Ik wil eigenlijk overgaan op gentiaan violet. Welke gebruiken jullie? Die met lanoline of de spray of weer een ander?
En blijven jullie de nystatine er ook naast gebruiken?

Terug naar “Archief”