Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 20 jul 2011 13:49

Bumba schreef:Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij hier antwoord kunnen geven. Ik heb momenteel ouderschapsverlof. Dit is onbetaald en ik neem twee keer vier uur in de week op. Nu ben ik twee weken geleden ziek geweest en wilde mijn ouderschapsverlofuren deze week opnemen. Nu zegt mijn baas dat deze uren vervallen als je ziek bent? Ik kan het eigenlijk nergens vinden, maar het lijkt mij zo gek. Ik lever salaris in voor uren die ik niet opmaak en omdat ik toch vrij ben geweest moet ik ook nog een vrije dag opnemen. Of is mijn redenatie krom?

Klopt, die uren vervallen, bij ons althans. Ik neem al vanaf de geboorte van de eerste onbetaald ouderschapsverlof op
(1 dag in de week) en deze uren moeten aaneengesloten opgenomen worden. Maar ik begrijp dat jij ze elke week apart opneemt? Bij ons wordt het ouderschapsverlof alleen onderbroken door een nieuw zwangerschapsverlof. Verder loopt het gewoon door, ongeacht of je vakantie opneemt of ziek bent.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jul 2011 14:44

even het uwv bellen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 jul 2011 20:35

Ik denk dat ik bij M zijn dekbed er maar af ga halen en er alleen een lakentje op doe want hij drijft zijn bed uit! En warm is het hier in huis niet. Zijn haartjes zitten tegen zijn voorhoofd aan en zn rug is helemaal nat :shock:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 20 jul 2011 20:58

LauraC schreef:Ik denk dat ik bij M zijn dekbed er maar af ga halen en er alleen een lakentje op doe want hij drijft zijn bed uit! En warm is het hier in huis niet. Zijn haartjes zitten tegen zijn voorhoofd aan en zn rug is helemaal nat :shock:

sommige kinderen zijn nu eenmaal zweteriger, maakt trouwens wel uit wat voor dekbed enzo hij heeft, kunstof zweet veel erger.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 jul 2011 22:21

Vandaag is het fotoboek van Hannah binnen gekomen. Ik had in het begin wel een keer een kleintje gemaakt, maar daarna niet meer :oops: . Dus nu een extra dik/xlarge/super groot album met 1,5 jaar aan foto's er in.
En ik ben me er toch blij mee ;)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 06:57

LauraC schreef:Ik denk dat ik bij M zijn dekbed er maar af ga halen en er alleen een lakentje op doe want hij drijft zijn bed uit! En warm is het hier in huis niet. Zijn haartjes zitten tegen zijn voorhoofd aan en zn rug is helemaal nat :shock:

Hier idem. Zoonlief slaapt als sinds april zonder dekbed. Bij koude nachten leg ik voordat ik zelf ga slapen snel even een dunne fleece deken over hem heen of mijn kamerjas.

jeepeecee schreef:Vandaag is het fotoboek van Hannah binnen gekomen. Ik had in het begin wel een keer een kleintje gemaakt, maar daarna niet meer :oops: . Dus nu een extra dik/xlarge/super groot album met 1,5 jaar aan foto's er in.
En ik ben me er toch blij mee ;)

Wauw, waar heb jij het laten doen? Ik moet nl. nog aan 2 fotoalbums beginnen :oops: Ik heb nu in ieder geval de foto's al gesorteerd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jul 2011 07:49

Wij gaan op zoek naar een 1 persoonsbed voor Jurian. We wilden eerst een hoogslaper, omdat zijn kamer niet enorm groot is, maar nu ik er 1 op kon halen, lijkt het me toch een beetje eng. Dus voorlopig maar een gewoon laag bed. Maar dan moet er ook een dekbed komen, nieuw matras. Lattenbodem hebben we nog liggen, maar de rest moet allemaal nieuw. Heerlijk om uit te gaan zoeken :D We gaan ook maar meteen voor een kussen, want nu ligt hij steeds met zijn hoofd op al zijn knuffels of hij propt zijn dekbed onder zijn hoofd. Onze kerel wordt nu echt groot :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 08:33

@ missf Bij de Hema hebben ze peuterkussens. Die zijn niet gelijk zo groot. Hier was zoonlief zo trots dat hij een kussen kreeg. Nu was hij voor zijn gevoel echt groot 8)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jul 2011 10:11

@bumba hier geldt hetzelfde als bij ajl.
Als je ouderschapsverlof hebt, dan geldt dat gewoon als dag waarop je niet werkt (niet in de zin van verlof/vakantie, maar als vrije dag volgens je contract).
Je moet het volgens mij zien, als of je ziek was op een dag die je normaal gesproken niet werkt. In dat geval kan je ook niet zeggen dat je ziek was en daarom een andere dag in de week (of week er na) vrij wil.

Hm, lastig uitleggen. :)

Wat ik eigenlijk bedoel: als normaal woensdag je vrije dag is en je bent die dag ziek, dan kan je ook niet in de week daarna die zieke dag/ vrije dag compenseren.
Zo werkt het bij ons als ik het goed heb.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2011 11:48

Hoe liggen jullie baby's in hun wiegje/ledikant?

Op de zij, rug, buik... Ben ik wel benieuwd naar. :)

CB/kraamhulp zei dat het alleen op de rug mag,
maar bij Ilona mocht het alleen op de zij.

Leg Femke nu nog elke keer om en om op dr zij.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 jul 2011 12:11

J. heeft eigenlijk m.u.v. de eerste paar dagen op zijn rug gelegen. Hij draait zelf zijn hoofd naar links/rechts.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 jul 2011 12:34

AG, M ligt meestal op haar rug, af en toe leg ik haar op de zij. In het begin, toen ze onrustiger was, lag ze ook wel eens op de buik. Het advies voor hoe te liggen veranderd om de haverklap, wat dat betreft zou ik dus vooral je eigen gevoel volgen (tuurlijk wel met t advies in je achterhoofd).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jul 2011 13:04

In het ziekenhuis werd F op z'n zij gelegd, thuis moest het op z'n rug. Toen ik het CB vertelde dat hij wel eens op z'n zij lag, was dat echt een probleem. [-X Ze zijn er nu al 2x op teruggekomen, dus ik zeg nu maar dat hij gewoon op z'n rug ligt...

Ik wissel echt af: overdag ook vaak op z'n buik, dan ga ik steeds kijken. 's nachts vaak op z'n zij, behalve als hij heel ontspannen en rustig is, of tijdens het drinken al in slaap is gevallen; dan leg ik 'm gewoon op z'n rug.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jul 2011 14:02

Altijd op d'r rug, de eerste paar dagen op de zij, maar nu altijd op haar rug. Gister nog waarschuwde de arts van het CB dat ze echt niet op har buik mag slapen. Nu doet ze dat ook niet, en slaapt ze prima op haar rug, dus is het ook niet nodig blijkbaar. Ik vind op de rug het prettigst, want in ons bed lag ze pas een keer op haar zij naast me, nadat ze gedronken had, ze was in slaap gevallen en ik was nog wel gewoon wakker, maar toen kreeg ze krampjes en door het ineen duiken van de pijn rolde ze zo op haar buik, gezichtje in het matras. Ik vind het toch eng, dat buikslapen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2011 14:46

Zo ligt ze er nu bij. :D
(We hebben een cameraatje boven de hangwieg... dus kan haar op TV zien. ;))

Afbeelding

Terug naar “Archief”