Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor -Judith- » 04 jan 2011 17:01

Ik heb 3 boeken gekregen net; heb speciaal om de goedkoopste gevraagd...Krijg ik boeken mee, waar de prijs gemiddeld rond de 1,50 ligt!
't 3e boek vallen de prijzen nog wel een beetje mee, gelukkig

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 17:03

waarom maak je ze zelf niet??

De meeste trouwkaarten komen toch in de papier bak te liggen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 jan 2011 17:04

Ik ben ook in Leiden getrouwd en we hebben ook wat in Katwijk gedaan. Mormeltje, studeert je vriend aan de universiteit van Leiden? Ik was toen wel student en kon daardoor gebruik maken van de faciliteiten van de universiteit. Wij hebben de aula van Sinologie afgehuurd, dat is een hele mooie zaal. De catering werd ook verzorgd door het cateringbedrijf van de universiteit. Volgens mij was dat er wel verplicht bij. Het is wel een stuk goedkoper dan bij een horeca gelegenheid, maar duurder dan als je echt alles zelf koopt.
Verder heb ik vast nog wel tips (ik heb aardig wat vrienden die low-budget in Leiden getrouwd zijn:)), maar het wordt wat veel voor het forum denk ik, als je interesse hebt pb je maar.

Goedkope trouwkaarten: Wij hebben ze zelf ontworpen en zijn naar een printshop gegaan waar we ze uitgeprint hebben op wat dikker papier. Ze zijn erg leuk en persoonlijk geworden en erg goedkoop!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 18:55

Volgens mij - als je boeken van drukkers bekijkt - zijn de kaarten van familycards veel goedkoper dan van mercard.

Onze kaart vonden wij de mooiste uit het boek, en het was de goedkoopste :mrgreen:
Terwijl we heel veel reacties kregen dat het zo'n chique kaart was! :-oo
Was heel simpel, geschept papier en zelf de binnenkant ontworpen.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 jan 2011 19:26

Jannoek schreef:Volgens mij - als je boeken van drukkers bekijkt - zijn de kaarten van familycards veel goedkoper dan van mercard.

Onze kaart vonden wij de mooiste uit het boek, en het was de goedkoopste :mrgreen:
Terwijl we heel veel reacties kregen dat het zo'n chique kaart was! :-oo
Was heel simpel, geschept papier en zelf de binnenkant ontworpen.

Zoveel goedkoper zijn die niet hoor. En FamilyCards heeft een eenzijdig aanbod, althans, dat is mijn mening. Steven en ik hebben ook zitten kijken voor kaarten, maar we maken nu uit 4 verschillende 1 kaart. Zelf. Mn pa is DTP-er en werkt op een drukkerij. Hij heeft ook ons verlovingskaartje gefabriceerd. We hebben zelf de foto aangeleverd en klaar, haha! Burocard heeft ook nog wel een enkele leuke ertussen zitten, maar ik zou ze zelf niet kiezen voor een trouwkaart. Enne... geschept papier zorgt al snel voor een chique uitstraling.

En daarnaast: €1,50 ben je al snel kwijt als je t via de drukkerij doet, uit zo'n boek. Veel goedkoper kun je ze eigenlijk niet krijgen. Of je moet ze zelf maken...
Szent az Úr

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2011 19:30

Ik bewaar alle trouwkaarten die ik krijg. Maar onze eigen hebben we wel zelf gemaakt. En eigenlijk vind ik dat vaak veel leuker dan een standaard kaart.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 jan 2011 19:39

Daarom maken wij em ook zelf met als voorbeeld 4 kaarten uit de collectie van de drukkerij waar mn pa werkt.... :lol:
t Verlovingskaartje hebben we ook zelf gemaakt. Vind ik ook veel persoonlijker dan een standaard kaart uit zo'n boek... maar goed, dat moet iedereen voor zich weten.
Szent az Úr

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 04 jan 2011 20:07

Zoeken loont; Eenvoudige, maar mooie kaart voor 44 cent per stuk! Zonder envelop, maar die koop ik wel bij de Action! :mrgreen:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 jan 2011 20:43

Dan moet je die kaart ook maar net mooi vinden. Steven en ik zijn behoorlijk pietluttig, hahaha! :mrgreen:
Szent az Úr

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 20:50

Lalage schreef:Ik bewaar alle trouwkaarten die ik krijg.

Ik ook, ik plak ze zelfs in albums: de trouwkaarten van broers en zussen en hun kinderen in een familie-album (met daarin ook de geboorte- en verlovingskaartjes en (gezins)foto's, trouwfoto's etc.). De rest van de trouwkaarten gaat in een algemeen album, samen met een evt. bedankfoto. Voorin dat album zit een lijst met trouwdatums van iedereen. Ieder jaar kijk ik in januari of er dat jaar jubileums te vieren zijn, zodat ik een kaartje kan sturen of een uitnodiging kan verwachten :wink:.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jan 2011 21:04

Ik bewaar ook alles :D Trouwkaartjes, geboortekaartjes etc. Leuk!

Onze kaart was via origineletrouwkaarten.nl maar dat is niet per se goedkoop. Die vonden we gewoon heel leuk ;)

Wat goedkope bruiloft betreft: lees de verschillende topics eens rustig door. Daar zijn al veel goedkope leuke tips gegeven over eten, taart, kaarten, locaties, enheelveelanderedingen!
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2011 09:11

Ja, leuk... alles bewaren ;) En dan kan ik het weggooien :D

@ Mormeltje, mooi. Ik neem aan dat die geen "cafe-prijzen" rekenen dus dat scheelt dan een hoop! Als je dan inderdaad je receptie in de kerk kan doen scheelt dat een hoop. Verder gewoon creatief zijn met kaarten, kleding, evt auto (leen ergens een leuke :) ) en dan hoeft het allemaal helemaal niet zo duur te worden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 05 jan 2011 13:08

Ik bewaar ook alle trouwkaarten (alleen van familieleden) maar kijk er nooit naar. Die moeten oooooit in een fotoboek terecht komen...
Onze trouwkaart gaan we waarschijnlijk gewoon zelf printen en snijden, en ik plak op de buitenkant een mooie foto van ons twee.
Ik werk op een school, dus veel mogelijkheden voor papiertjes/snijders/printers :)
Van mij hoeft het er niet zo gelikt uit te zien of hyperorigineel. Gewoon informatief en in elk geval wel een originele tekst. Niet zo van: wij geven u met dankbaarheid kennis van ons voorgenomen huwelijk :S
What goes around, comes around

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 05 jan 2011 15:20

ik zie dat alle topics van jubilea, stukjes e.d gesloten zijn

niet om een discussie op te rakelen, maar we zijn een feestgids aan het maken, en zoeken nog opvulling

puzzels, kleurplaat e.d hebben we al, wat gebruikten jullie naast cartoons, leuke plaatjes, misschien is er nog een idee waar ik nog niet opgekomen ben

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 05 jan 2011 16:09

nita schreef:ik zie dat alle topics van jubilea, stukjes e.d gesloten zijn

niet om een discussie op te rakelen, maar we zijn een feestgids aan het maken, en zoeken nog opvulling

puzzels, kleurplaat e.d hebben we al, wat gebruikten jullie naast cartoons, leuke plaatjes, misschien is er nog een idee waar ik nog niet opgekomen ben

Als je wil kan ik wel ff langskomen met een stapel feestgidsen?? :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”