VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor rafaell » 29 jun 2010 23:04

Nee jij hoeft ook geen verantwoording af te leggen over wat je luistert aan anderen, maar christenen die het WK volgen moeten dat wel aan jou :P Afijn, Portugal naar huis en dat is fijn want Ronaldo is een verwende aansteller en Villa een fantastische voetballer. Daarnaast gun ik het Puyol.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 30 jun 2010 09:49

Floefloe schreef:Hij werd flink voor gek gezet, zoals je kan verwachten van een programma als RTL boulevard. niet zo handig van hem om hier aan mee te werken.

Vreemd dat ik toch hele andere programma's zie dan jullie! Ligt vast aan de decoder hier ;-)
Ik zie een dominee die heel ingetogen voor een miljoen mensen uitlegt dat er meer is tussen hemel en aarde, dat het niet alleen gaat om lol hier, dat er veel mis is rond het WK en dat hij voor bekering bidt. Ze kunnen daar omheen monteren wat ze willen maar die boodschap staat. Noem mij een andere gelegenheid waar de blijde boodschap aan zoveel mensen is gebracht.
En misschien goed om ook eens aan Jesaja 55 te denken in dit verband: "Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende."

Een weinigje flauw om meewerken aan Boulevard onhandig te noemen. Hij heeft natuurlijk geen idee hoe dat programma is, zonder tv in huis. (bespaar me aub de grapjes over uitzending gemist ;-))

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 jun 2010 10:14

jip_86 schreef:Mij ben je geen verantwoording schuldig nee...
Wat ik bedoelde is dat je een uitgesproken mening hebt, dat is prima natuurlijk. Maar als je eerst afgeeft op de wereld en riooljournalistiek en dan toch aardig op de hoogte bent komt dat wel apart over zeg maar.

Nogmaals, ik kreeg een luistertip, heb dus naar het fragment geluisterd. Omdat wij diverse kranten lezen, familie en vrienden hebben die allerlei tijdschriften lezen, div programma's wel bekijken, hoor je zo links en rechts eens wat.
Ik heb voor MEZELF een uitgesproken mening, de discussie startte hier over voetbalGEKTE. Dan dwalen we links en rechts wel eens af, of je haalt mijn mening uit een ander topic, dat kan. Het zou heel raar zijn als iedereen hier dezelfde mening zou hebben over het voetbal.
Ik kan me voorstellen (div keren hier vermeld) dat mannen (ja ja ook vrouwen :wink: ) graag naar voetbal HET SPEL kijken.
Misschien peep ik nog een stukje mee als de kwart of halve finale gespeeld wordt.
Ik liep maandag bij AH om kwart over 4, daar was Jack v Gelder te horen en toen viel net het 1e doelpunt. Moet bekennen, dat ik nog soort van kippenvelmomentje had, het was best spannend toen.
Aardig op de hoogte ? Zoals gezegd is het heel moeilijk je overal van af te zonderen. We wonen midden in een middelgrote stad, mijn zoon zit op een seculier gymnasium, neemt vrienden mee, 1 van mijn dochters komt wel eens met een sliert meiden, ik heb oren en ogen. Dus pik heel wat mee, al dan niet gewild en bewust.
Wij hebben tv, kijken gericht, dus volgens de gids, maar ook dat voorkomt niet helemaal dat je ongewild dingen ziet soms.
Of je komt bij iemand binnen, die het toch even af wil kijken, mag dat ? (zo vragen ze dat dan he :!: )
Of bij oudere mensen, die hem als schemerlamp hebben aanstaan.
En ik zie als je een mening TEGEN iets hebt, wordt je goed in de gaten gehouden, of je toch niet ergens een steekje laat vallen.
Dat snap ik, je moet niet het ene zeggen en vervolgens het andere doen.
Of meepraten om....
Ook is het zo dat wij hier een gezin hebben, waarvan ik deel uit maak. Ik heb een bep mening, maar kan die niet opleggen aan man en kinders.
Heb ik het zo helder genoeg uitgelegd ?
En dan weer terug naar de v.b.gekte ? Het is nu 2 dagen rust, (tja, hoe weet ik dat :wink: ) dus is er nu iets over te zeggen ?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 30 jun 2010 10:56

henkie schreef:
Floefloe schreef:Hij werd flink voor gek gezet, zoals je kan verwachten van een programma als RTL boulevard. niet zo handig van hem om hier aan mee te werken.

Vreemd dat ik toch hele andere programma's zie dan jullie! Ligt vast aan de decoder hier ;-)
Ik zie een dominee die heel ingetogen voor een miljoen mensen uitlegt dat er meer is tussen hemel en aarde, dat het niet alleen gaat om lol hier, dat er veel mis is rond het WK en dat hij voor bekering bidt. Ze kunnen daar omheen monteren wat ze willen maar die boodschap staat. Noem mij een andere gelegenheid waar de blijde boodschap aan zoveel mensen is gebracht.
En misschien goed om ook eens aan Jesaja 55 te denken in dit verband: "Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende."

Een weinigje flauw om meewerken aan Boulevard onhandig te noemen. Hij heeft natuurlijk geen idee hoe dat programma is, zonder tv in huis. (bespaar me aub de grapjes over uitzending gemist ;-))

Hier een voorbeeldje wat een wat meer katholiek standpunt.
Verwerpelijk, als je het mij vraagt.
http://www.deccanchronicle.com/soccer/b ... ngland-538

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 30 jun 2010 11:14

Die bisschop schrijft toch dat het een grapje is, daar is toch niks mis mee?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 30 jun 2010 11:35

Nina87 schreef:Die bisschop schrijft toch dat het een grapje is, daar is toch niks mis mee?

daar is alles mis mee, ijdel gebruik van Zijn Naam.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 30 jun 2010 12:13

henkie schreef:

Daar is weinig flauw aan lijkt me. Boulevard (en ook bv shownieuws) zijn nu niet bepaald de meest objectieve en kwalitatief goede journalistieke programma's. Als je als dominee serieus genomen wilt worden is het dus onhandig om je door zo'n programma te laten interviewen. Dan kan zijn boodschap nog zo goed zijn, door het gedoe eromheen gaat die boodschap verloren in de ruis.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 jun 2010 18:50

Bastiaan30 schreef:
Nina87 schreef:Die bisschop schrijft toch dat het een grapje is, daar is toch niks mis mee?

daar is alles mis mee, ijdel gebruik van Zijn Naam.

Dat is jouw mening. Ik ben blij dat er ook geestelijken zijn die wel de leuke kanten van het leven zien en als dat nog met een vleugje humor gebeurt is dat al helemaal fijn.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 30 jun 2010 20:26

Katholieken staan sowieso veel fijner en relaxer in het leven dan orthodoxe protestanten met hun naargeestige geloofsbeleving en godsbeeld.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 30 jun 2010 21:05

Nick Baines is een Anglicaanse bisschop, maar dat even terzijde. De beste man heeft ook een wordpress blog en hij komt op mij over als een sympathiek iemand. Anders was hij waarschijnlijk ook geen bisschop geworden. Hier in Engeland heb ik trouwens nog niemand in de kerk een probleem horen maken van voetbal, dus ik heb toch ook wel het vermoeden dat het een typisch Nederlands (protestants) probleem is.

Kris, ik heb er wel een beetje moeite mee dat je het hebt over een 'naargeestige geloofsbeleving en godsbeeld', Ik denk dat heel veel mensen dit niet zo ervaren en als je zo'n harde uitspraak doet kan dat heel kwetsend zijn.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 jun 2010 21:10

Kris schreef:Katholieken staan sowieso veel fijner en relaxer in het leven dan orthodoxe protestanten met hun naargeestige geloofsbeleving en godsbeeld.

Of dat zo is weet ik niet, het betreft overigens een anglicaanse bisschop. (edit, sorry ben er niet helemaal bij, dat staat ook in de reactie hierboven)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 jun 2010 22:21

henkie schreef: Ik zie een dominee die heel ingetogen voor een miljoen mensen uitlegt dat er meer is tussen hemel en aarde, dat het niet alleen gaat om lol hier, dat er veel mis is rond het WK en dat hij voor bekering bidt.

Wat een verademing was dat!
We hoeven inderdaad alleen maar te zaaien. God zorgt voor de rest!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 jun 2010 22:24

Kris schreef:Katholieken staan sowieso veel fijner en relaxer in het leven dan orthodoxe protestanten met hun naargeestige geloofsbeleving en godsbeeld.

Naar geestig? Kom op man! Aan het evangelie van Gods rijke genade is niks naargeestigs!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 jun 2010 22:27

Floefloe schreef: Als je als dominee serieus genomen wilt worden is het dus onhandig om je door zo'n programma te laten interviewen. Dan kan zijn boodschap nog zo goed zijn, door het gedoe eromheen gaat die boodschap verloren in de ruis.

Onzin. De Heere zelf waakt over Zijn Woord!
Waar je DE boodschap maar kwijt kunt, moet je die laten vallen!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 30 jun 2010 22:42

JeeWee, ik snap best dat je je rang wat hoger wilt hebben maar drie berichten achter elkaar is niet nodig. Daar kan je ook je bericht voor wijzigen of in een keer typen.

Terug naar “Archief”