dat vind ik schijnheilig. Maar ik kleed me niet alleen in de kerk gepast hoor! Ook doordeweek. Weliswaar in de kerk een rok en doordeweek een broek maar goed, dat ben ik ook zo gewend van vroeger al. Er gaat niets mis hoor.... ik zei alleen maar dat ik me op zondag degelijk kleed. Maar dat wil niet zeggen dat ik er doordeweeks halfnaakt bij gaat lopen. Al had ik het niet eerder genoemdJo'tje schreef:Ah, we zijn weer aangekomen bij de kerkkledingdiscussie![]()
Kwebbel zei al:Ik kleed me altijd zo dat ik voor God kan verschijnen. En dan ga ik niet halfnaakt in de kerk zitten.
Wat mij betreft gaat daar iets mis.
Voor mezelf vind ik dat ik er altijd fatsoenlijk bij moet lopen. Alsof God je alleen in de kerk ziet?
Als het erg warm is houd ik dus best aan wat ik thuis ook aan heb, ook als dat geen mouwtjes heeft maar bandjes over de schouder. En als ik gewoon op woensdag naar de winkel ga wil ik ook niet dat mensen denken: tsjonge, die loopt er bij zeg!
Natuurlijk trek ik ook niet mijn kluskleren aan o.i.d.Maar dat zou ik ook naar een verjaardag niet doen. Net zoals je ook niet in je bikini de stad in gaat terwijl je daar misschien wel lekker mee in de tuin ligt.
Maar wat me tegenstaat is wat ik vroeger veel zag in ons refodorp: vrouwen die er de hele week ontzettend hip en behoorlijk bloot bij liepen, maar op zondag was de rok tot op de knie en de hoed op. En als de kinderen van school gehaald moesten worden ging er ook een geaccepteerde rok aan uiteraard

@Lalage: wie weet worden wij nog eens ontzettend hip

En het is echt niet zo dat ik altijd een lange broek aan heb in de zomer of een panty. Ik word gewoon niet snel bruin. Zelfbruiner van Dove heb ik al eens gebruikt. Het werkt gewoon niet! Ik krijg er allemaal vieze strepen of een gele kleur van. Alsof ik acuut nierpatiënt was