Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 01 feb 2011 11:05

dan nog ééntje1 Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. 2 De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. 3 Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard. 4 Wie bent u dat u een oordeel velt over de dienaar van een ander? Of hij wel of niet volhardt in het geloof gaat alleen zijn eigen meester aan – en hij zal volharden, want de Heer heeft de macht hem dat te laten doen. 5 De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen. 6 Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren; wie alles eet, doet dat om de Heer te eren, en hij dankt God voor zijn voedsel. Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren, en ook hij dankt God. 7 Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. 8 Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer. 9 Want Christus is gestorven en weer tot leven gekomen om te heersen over de doden en de levenden. 10 Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan, 11 want er staat geschreven: ‘Zo waar ik leef – zegt de Heer –, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven.’ 12 Ieder van ons zal zich dus tegenover God moeten verantwoorden.
13 Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hun niet te ergeren..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 feb 2011 11:12

nog even en alle bijbelteksten staan op refoweb...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 feb 2011 11:18

http://www.biblija.net, daar staan ze allemaal ook, en zelfs nog in de vertaling naar je eigen smaakje :)

lozano
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lozano » 03 feb 2011 02:48

nou nou nou... halloo!!

ik ben nieuw hier op het forum en bij reforweb. ik heb me n beetje ingelezen maar ik mmm ben gereformeerd opgevoed... maareh ik schrik wel een beetje van sommige opvattingen... ik wist eigenlijk niet dat er nog mensen zijn die zo negatief denken over gays..misschien ook omdat het bij mij in de kerk een beetje een taboeondewerp was.

tja... ieder heeft natuurlijk recht op zn eigen opvatting en mening;).. al mm ben ik toch best blij dat de meeste mensen in NL daar iets milder over denken...

naar mijn mening:

God heeft de mens geschapen om een relatie te hebben, en dat de mensen relaties met elkaar moeten hebben..(whatever of je nu gay bent of niet)

ik zie een heel rijtje bijbelteksten staan laat ik er ook maar een toevoegen:

Gen 2: 18: het is niet goed dat de mens alleen zij

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 03 feb 2011 07:44

lozano schreef:nou nou nou... halloo!!

ik ben nieuw hier op het forum en bij reforweb. ik heb me n beetje ingelezen maar ik mmm ben gereformeerd opgevoed... maareh ik schrik wel een beetje van sommige opvattingen... ik wist eigenlijk niet dat er nog mensen zijn die zo negatief denken over gays..misschien ook omdat het bij mij in de kerk een beetje een taboeondewerp was.

tja... ieder heeft natuurlijk recht op zn eigen opvatting en mening;).. al mm ben ik toch best blij dat de meeste mensen in NL daar iets milder over denken...

naar mijn mening:

God heeft de mens geschapen om een relatie te hebben, en dat de mensen relaties met elkaar moeten hebben..(whatever of je nu gay bent of niet)

ik zie een heel rijtje bijbelteksten staan laat ik er ook maar een toevoegen:

Gen 2: 18: het is niet goed dat de mens alleen zij

Laat Ons mannen en vrouwen maken, die met elkaar communiceren en met elkaar seksualiteit beleven, ook mannen met mannen en vrouwen met vrouwen, en God zag dat het goed was

Dat zou de gay-bijbel zijn, maar het echte Woord van God kent alleen seksualiteit binnen een huwelijksgemeenschap en al het andere is surrugaat, namaak, onvruchtbaar, soms gruwelijk in Zijn ogen, kortom de zonde practiseren.
Saten wil de zonde altijd introduceren en een "menselijk" gezicht geven, dat deed hij al in de hof van Eden en het is hem gelukt....

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2011 08:34

Wat een kulverhaaal, discipel.
Je bent op een refo-populistische manier bezig die Wilders niet zou misstaan.
Logisch dat de man én de vrouw werden geschapen, anders was ergeenj nageslacht geweest.
Maar ziekte en dood waren ook niet bij de schepping bedoeld. Noch invaliditeit.
Toch geeft God geweldig manieren om ook daar mee om te gaan....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 feb 2011 09:09

@JeeWee

Jij bent vrij om te denken wat jij denken wilt....maar zeg niet dat er kulverkalen in de bijbel
staan, als jij dat vindt hoef je er ook niet meer in te lezen.
Wat discipel aan haalt in de bijbel verzint hij niet.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2011 09:38

Ho ho schaapje, ga me niks in de mond leggen: ik geloof dat de Bijbel het door de Geest geïnspireerde Woord van God is. Volledig.
Maar wat discipel doet, is delen er uit halen en voor z'n eigen karretje spannen en daarmee anderen neersabelen.
Ik denk niet dat dat de bedoeling is van God om zo zijn Woord te misbruiken.

Ondanks die ene Bijbel en dat ene Woord van God zijn er in alleen in Nederland al vele tientallen verschillende kerken en daarbinnen nog eens een veelvoud aan verschillende opvattingen. Allemaal gebaseerd op die ene Bijbel.
Kennelijk is de interpretatie steeds weer anders.
De kernvraag blijft echter staan: heb je Jezus Christus lief gekregen als je Heere en Heiland.

En inderdaad, dan krijg ik een beetje het zuur, als een persoonlijke interpretatie maatgegevend gaat worden en wordt gebruikt om anderen neer te sabelen.
Persoonlijke interpretaties: prima en geef ze vooral door. Maar leg ze niet dwingend op aan anderen die ook hun omgang met God hebben en tot andere conclusies komen.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 03 feb 2011 10:30

JeeWee schreef:Ho ho schaapje, ga me niks in de mond leggen: ik geloof dat de Bijbel het door de Geest geïnspireerde Woord van God is. Volledig.
Maar wat discipel doet, is delen er uit halen en voor z'n eigen karretje spannen en daarmee anderen neersabelen.

Ondanks die ene Bijbel en dat ene Woord van God zijn er in alleen in Nederland al vele tientallen verschillende kerken en daarbinnen nog eens een veelvoud aan verschillende opvattingen. Allemaal gebaseerd op die ene Bijbel.
De kernvraag blijft echter staan: heb je Jezus Christus lief gekregen als je Heere en Heiland.

En inderdaad, dan krijg ik een beetje het zuur, als een persoonlijke interpretatie maatgegevend gaat worden en wordt gebruikt om anderen neer te sabelen.
Persoonlijke interpretaties: prima en geef ze vooral door. Maar leg ze niet dwingend op aan anderen die ook hun omgang met God hebben en tot andere conclusies komen.

Jeewee en het kameleondenken, wat zich aanpast aan de omgeving, is al zo oud als satan zelf, die zichzelf kan veranderen als ware hij een engel van het Licht.
Homseksualiteit is een gruwel en een obstakel om behouden te worden, dat zegt de bijbel en niet ik...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 feb 2011 10:37

JeeWee schreef:Ho ho schaapje, ga me niks in de mond leggen: ik geloof dat de Bijbel het door de Geest geïnspireerde Woord van God is. Volledig.

Verschillende opvattingen? interpretatie steeds weer ander? ben je zelf daar niet mee bezig?
Soms is de bijbel heel duidelijk en moet je het lezen zoals het er staat, als de Here God het
heeft over gruwelen en dat zijn er meerdere, kan je niet er één uithalen en zeggen dat het
toegestaan zou zijn onder het mom van Gods liefde.

Wat anders is het dat homo,s afgewezen worden en slecht behandeld door christenen.
Er is al zoveel aangedragen vanuit de Bijbel maar je blijft het naast je neer leggen,
en ben steeds bezig met jouw "persoonlijke" mening.
Ik zie juist dat jij heel dwingend bezig bent, om anderen jouw persoonlijke interpretatie
op te leggen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2011 10:38

JeeWee schreef: Allemaal gebaseerd op die ene Bijbel.

Ja, maar dat is makkelijke, al die andere interpretaties zijn fout en komen van Satan... ](*,)

Ik word er soms een heel klein beetje moe van. De liefde is weer eens ver te zoeken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 feb 2011 10:41

schaapje schreef:Verschillende opvattingen? interpretatie steeds weer ander? ben je zelf daar niet mee bezig?
Soms is de bijbel heel duidelijk en moet je het lezen zoals het er staat, als de Here God het
heeft over gruwelen en dat zijn er meerdere, kan je niet er één uithalen en zeggen dat het
toegestaan zou zijn onder het mom van Gods liefde.

Dus overspelige vrouwen en ongehoorzame kinderen stenigen, slaven houden en mensen die kleding van gemengde stoffen dragen? De tegenstanders van homoseksualiteit halen er juist 1 stukje uit en negeren de rest.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2011 11:06

discipel2011 schreef: Jeewee en het kameleondenken, wat zich aanpast aan de omgeving, is al zo oud als satan zelf, die zichzelf kan veranderen als ware hij een engel van het Licht.
Homseksualiteit is een gruwel en een obstakel om behouden te worden, dat zegt de bijbel en niet ik...

Toe maar, in ROOD zelfs dit keer. In de hoop nog beter jouw visie op te leggen?
Je kúnt het gewoon niet zo simpel afdoen zoals jij dat doet.
De 'zeven bijbelplaatsen' zijn hier al meerdere malen voorbijgekomen.
Die zijn stuk voor stuk terug te voeren op lust en losbandigheid: inwoners van Sodom die het gastrecht schenden, heteroseksuele Romeinen die er een (schand)knaapje bij nemen en ga zo maar door.
Nergens wordt er in de Bijbel gesproken over relaties in liefde en trouw tussen mensen van gelijk geslacht. Niet dus.
Ook niet negatief. Wel over liefde.
En dat alles is in een notendop de reden waarom er christenhomo's zijn die wel zo'n relatie aandurven en ook menen aan te mogen gaan. En van nabij weet ik dat dat vaak met veel strijd en gebed gepaard gaat.
Daar kun je het mee oneens zijn. Niks mis mee.

Maar wees toch eens wat voorzichtiger met je stelligheid aan anderen op te leggen en om te spreken als de Bijbel zwijgt.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2011 11:12

schaapje"] Er is al zoveel aangedragen vanuit de Bijbel maar je blijft het naast je neer leggen,
en ben steeds bezig met jouw "persoonlijke" mening. [/quote]
Exact hetzelfde kan ik voor jou en bijvoorbeeld discipel zeggen.
We hebben beiden de zelfde bijbel in de hand...

[quote="schaapje schreef:
Ik zie juist dat jij heel dwingend bezig bent, om anderen jouw persoonlijke interpretatie
op te leggen.

Je hebt daar één klein woordje fout geschreven. Ik probeer het niet OP te leggen, maar UIT te leggen. Herhaaldelijk heb ik verteld dat ik het respecteer als mensen tot een andere conclusie komen, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
Tegelijk vraag ik ook om het respecteren van mijn visie (en inmiddeld die van vele andere christenen) zonder dat ik je vraag om het daar mee eens te zijn...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 feb 2011 11:28

JeeWee schreef:
schaapje schreef: Er is al zoveel aangedragen vanuit de Bijbel maar je blijft het naast je neer leggen,
en ben steeds bezig met jouw "persoonlijke" mening.

Exact hetzelfde kan ik voor jou en bijvoorbeeld discipel zeggen.
We hebben beiden de zelfde bijbel in de hand...

schaapje schreef:Ik zie juist dat jij heel dwingend bezig bent, om anderen jouw persoonlijke interpretatie
op te leggen.

Je hebt daar één klein woordje fout geschreven. Ik probeer het niet OP te leggen, maar UIT te leggen. Herhaaldelijk heb ik verteld dat ik het respecteer als mensen tot een andere conclusie komen, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
Tegelijk vraag ik ook om het respecteren van mijn visie (en inmiddeld die van vele andere
christenen) zonder dat ik je vraag om het daar mee eens te zijn...

Respecteren... ja als mens, je mening accepteren .... vind ik moeilijk opdat het tegen de bijbel
ingaat.

Wel moeten we homo,s in de eerste plaats zien als mens en ze liefhebben, dat heb ik
ook gezien in jouw berichten en dat je daarvoor pleit, wat dat betreft ben ik het met
je eens.

Terug naar “Archief”