Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 06 okt 2009 15:20

Hierbij dan de eerste foto's van hoe het was:

Stukje woonkamer:
Afbeelding

Andere kant woonkamer:
Afbeelding

Eetkamer:
Afbeelding

Bijkeuken (met rechts nog een heel klein stukje keuken)
Afbeelding

We hebben Jurian toch ook maar meeverhuisd:
Afbeelding

Nu zijn al die bruine inbouwkasten eruit, al die bruine en witte planken, dat groene spul, de keukens, alle schrootjes, zijn er allemaal uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2009 15:36

Ik ben zo benieuwd naar het eind resultaat. Want het huis op zich vind ik niet mooi is mijn stijl niet.
Maar je kan er wel wat van maken in elk geval!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2009 15:45

Nee, maar je moet vaak kiezen tussen of een krappere jaren 30 huis of een groot huis wat uit een ander jaartal komt. En dat laatste hebben wij gedaan. Er staan in onze nieuwe straat echt prachtige huizen, veel mooier dan dit, maar als ik ons huis binnenkom, dan krijg ik helemaal fijne kriebels, het is zo lekker ruim allemaal :D (al is het nu een bende, het gaat mooi worden ;) )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2009 15:55

Daarom ben ik juist zo benieuwd wat je er van gaat maken :wink: Gelukkig zijn er hier wel veel oude grote huizen te vinden.
Dus wie weet gaan wij ooit ook nog eens verhuizen als ons huis te klein wordt :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 okt 2009 11:12

een lik verf kan al heel wat doen hoor, heeel veel zelfs (ik spreek uit ervaring, )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 okt 2009 15:13

Mijn oma belde net en vroeg of ik nog steeds hun antieke potkachel wil hebben (die is van de ouders van mijn opa geweest)
Al vanaf dat ik een jaar of 5 ben heb ik al zo vaak gezegd als jullie hem ooit weg doen wil ik hem graag hebben. Ben helemaal blij :D want dat ding heeft heel veel waarde voor mij.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 okt 2009 21:22

Mijn geklus komt bijna tot een eind. De klusjesman is vandaag begonnen met het vervangen van de dakkapel en het plafond in de slaapkamer. Morgen hoopt hij het af te krijgen. Dan kan ik de slaapkamer verven en het huisje weer goed schoonmaken. Volgende week kunnen dan de laatste dingen opgehangen worden en kan ik er eindelijk in!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2009 13:55

Heerlijk, mw! We zijn natuurlijk benieuwd naar de foto's :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 okt 2009 15:16

MissF hoe is het met klussen schiet het al op?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2009 17:56

Heerlijk mw, dat het bijna klaar is, krijgen we foto's te zien?

het klussen gaat eigenlijk wel lekker. Mijn vader heeft de 6 ramen boven voor zijn rekening genomen en is daar vandaag druk mee geweest. Zaterdag is de muur tussen de keuken en eetkamer eruit gegaan, daar moest een stalen balk in omdat het een draagmuur is.
Vandaag ben ik op zoek gegaan naar iets voor het voorraam. Die is best groot (3,5 bij 2 meter, zonder onderbreking). Dus dat is helemaal niet handig om iets normaals te vinden. Shutters, maar daar betalen we dan 4000 euro voor. Dat doen we maar niet ;) Toen wilde ik witte houten jaloezien, ik was er helemaal uit, blijken die echt nergens op maat gemaakt te kunnen worden, gaan altijd maar tot maximaal 3 meter breed. Toen toch maar voor een vouwgordijn gekeken, maar dat wil ik eigenlijk niet, dat heb ik nu wel gezien in de rest van NL. Aluminium jaloezien wilde ik niet, omdat ik dat goedkoperig vond staan, maar nu heb ik een berg staaltjes mee van die dingen en eigenlijk zitten er best wel heel mooie bij. Dus misschien dat het dat wel wordt, en dan van 50 mm breed.
Ook over de vloer staan we in dubio. Er zit een parketvloer in, maar die vinden we niet zo mooi. Hij moet sowieso opgeknapt, dus nu twijfelen we tussen een nieuwe houten vloer of toch opknappen. Al zijn we er nu achter gekomen dat de oorspronkelijke houten vloer (we hebben beneden geen betonvloer), eigenlijk ook wel gaaf is. Dus misschien dat we het parket eraf halen, en dan de houten vloer opknappen. Lekker oud :)

Dus het gaat eigenlijk prima, als we zo doorgaan redden we de kerst wel. Al de hulp die we krijgen is ook fantastisch, we zijn er nooit alleen. Heel fijn :)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 okt 2009 18:16

Wat fijn MissF dat het zo lekker loopt!
Altijd lastig he om te kiezen wat nu echt leuk en mooi is en niet half NL al heeft.
Hier zag ik pas erg leuke rolgordijntjes en onderdaan was het dan vastgemaakt met van die houten touwtjes knopen, zag er ook wel leuk uit.
Succes hoor met verder klussen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 okt 2009 18:18

Gaaf MissF ben benieuwd naar het eindresultaat!

Jaloezieen zou ik zelf niet zo snel doen want het is echt een giga rot werk om ze schoon te maken! Wij hebben er 1 in de badkamer een houten nou ik denk dat hij er snel weer weg is ben dat ding nu al beu :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 okt 2009 20:55

MissF: Als je de houten ondervloer als 'gewone' vloer gaat gebruiken moet je er wel rekening mee houden dat er ontzettend veel tocht en vocht tussendoor kan komen vanuit de kruipruimte.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2009 21:15

MissF schreef:Aluminium jaloezien wilde ik niet, omdat ik dat goedkoperig vond staan, maar nu heb ik een berg staaltjes mee van die dingen en eigenlijk zitten er best wel heel mooie bij. Dus misschien dat het dat wel wordt, en dan van 50 mm breed.
wij hebben ook alumminium jaloezien in de slaapkamer, staat best mooi bij rode gordijnen!
En als ze niet op maat gemaakt kunnen worden, waarom koop je er dan geen 2 ??
@liefie: jaloezien zijn prima schoon te maken, ik ga er met m'n plumeau overheen 1x per week dan zijn ze prima bij te houden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 okt 2009 21:27

2 voor 1 groot raam vind ik echt niet mooi. Als er nou een verdeling in het raam zat is het anders, maar geen 2 stukken in 1 raam.
En de houten ondervloer wordt dan wel in de kruipruimte geisoleerd hoor. Anders blijf je stoken denk ik idd.

Terug naar “Archief”