Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jan 2009 20:39

Het is ook echt niet zo dat ik een dramatische bevalling heb gehad hoor, maar ik kan nou niet zeggen dat ik bevallen een leuke kant van het moederschap vind. Maar goed, wat moet dat moet en ook dit ukkie zal er echt wel uitkomen :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jan 2009 21:35

Mijn eerste bevalling viel mij ook reuze mee. Stond er echt heel onbevangen tegenover, mijn schoonzus zei: je moet gewoon denken: dit is niks, het wordt nog erger. Toen het toch wel erg werd, kreeg ik al snel persdrang en tijdje later was hij er. Kijk niet te veel naar de klok, dat scheelt ook al. Laat je man de tijd tussen de weeën opnemen als je dat wilt weten.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 04 jan 2009 09:42

Wat betreft die 40 dagen, dat is een kleine 6 weken. Zolang kun je ook ong. blijven vloeien en vaak komt na ongeveer 6 weken de zin in 't vrijen ook terug.
Zolang je vloeit, is je baarmoedermond nog niet gesloten en ben je ook erg vatbaar voor infecties. Dus wat dat betreft vind ik het nog niet zo'n rare instelling.

Het valt mij idd ook op dat aantal van jullie al snel voor een 2e gaan. Ik weet niet of ik dat wel zo zou kunnen. Zoals ik er nu naar kijk zou ik 't liefst er 2/2,5 jaar tussen willen hebben. Maar goed, dat heb ik ook niet voor 't zeggen en eerst maar afwachten of we zwanger kunnen worden.
Wat betreft financiën, ik vind dat je als je zwanger wordt, ook de financiële verantwoordelijkheid moet kunnen dragen. En dat hoef je niet het duurste van het duurste, maar ik vind het wel belangrijk dat je een kindje moet kunnen onderhouden.
En ik ben ook helemaal voor het 9 maand ontzwangeren! Sommigen voelen zich pas na een jaar weer de oude. En volgens mij mag je ook best even een poosje jezelf zijn zonder zwangerschapshormonen.

Wat betreft duur van een bevalling, het is niet zo dat per definitie een kortdurende bevalling minder zwaar is dan een langdurige bevalling. Dan heb ik 't even niet over een bevalling van 48 uur.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2009 10:05

Mijn zusje heeft een dochtertje van ruim 2. Zij verwachten in juni/juli hun tweede en is hun dochtertje dus ruim 2,5.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jan 2009 10:48

Mijn broertje en ik schelen 15 maanden en hebben het erg leuk gehad samen in onze kindertijd. M'n zusje is drie jaar jonger dan mijn broertje en zij hing er altijd een beetje bij... is nu heel anders hoor ;)
M'n moeder was 30 jaar toen ik kwam, dus dan moet je ook wel een beetje opschieten als je nog meer kinderen wilt...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jan 2009 11:28

een zwangerschap duurt ook nog 9 maanden he.
Dus als een eerste kindje een jaar en 3 maanden is, kun je weer zwanger worden, en zit er toch echt 2 jaar tussen ;)

Nouja, ons kindje mag komen. De zolder is voor zover mogelijk af, dus de slaapkamer is weer leeggeruimd, nu is het echt klaar. Maargoed, daar heeft het kindje niks mee, want er is blijkbaar nog niks gebeurd ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2009 13:46

spannend MissF. :wink:

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 04 jan 2009 14:13

Als alles goed gaat zit er tussen Mathilde en ons 2e kindje 1,5 jaar, ik vind dat een leuke leeftijdsverschil.
Mijn vriendin heeft 2 kinderen met 2,5 jaar leeftijdsverschil, de oudste was heel erg jaloers op de 2e, ik denk en hoop nu Mathilde nog kleiner is dat je daar minder last van hebt.

Deze zwangerschap was niet gepland, van mij had het wel iets langer mogen duren voordat ik weer zwanger zou zijn. Maar nu het zo is zijn we wel heel blij met deze zwangerschap en kijken naar de geboorte van ons kindje uit.

Wat er na de bevalling komt weten we nog niet, maar daar maken we ons nog geen zorgen om.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 jan 2009 09:09

Gefeliciteerd Haai! Wat leuk zeg, voel je je een beetje goed?

Hier zit tussen Christiaan en Simon 19 maanden en tussen Simon en deze 20 0f 21 maanden, ligt er een beetje aan wanneer het geboren word.

Ik vind het echt niet extreem snel, maar ik krijg af en toe wel bepaalde reacties. Ik red het prima hier, het zal wel weer ff druk zijn met een baby erbij, maar dan moet je sowieso in je nieuwe ritme zien te komen en om in dat ritme te komen bij Christiaan best lastig, maar bij Simon toen de kraamzorg weg was lukte dat prima.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 jan 2009 14:21

Sinds een paar dagen voel ik me weer helemaal geweldig, en ik heb echt het idee dat er al een soort vervroegde nesteldrang is losgebarsten :mrgreen: Ik loop de hele dag te ruimen en te poetsen en ik vind het nog leuk ook :shock:

Nou MissF, sterkte met de laatste loodjes, het wordt nu wel erg spannend hoor :wink:

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 05 jan 2009 16:20

Van nesteldrang is er bij mij absoluut nog geen sprake, 'k moet me er echt toe zetten om dingen te gaan doen in huis.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2009 16:30

Een nicht van mij is vanmorgen bevallen van een gezonde dochter Lindy Vorig jaar november is hun 2de kindje 8 uur na de bevalling overleden gelukkig kunnen ze daar erg goed over praten en het verwerken.
Nu is hun dochter d.m.v. een keizersnee geboren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2009 17:00

Gefeliciteerd met je nicht!
Lijkt me heel naar zoiets mee te maken.
Soms bedenk ik me dat ook wel eens: wat nou plannen maken voor komend jaar (waarin steeds ons kindje ook voorkomt), misschien komt het helemaal niet gezond ter wereld of overlijdt voor of na de geboorte, brrr....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2009 17:04

MissF schreef:Gefeliciteerd met je nicht!
Lijkt me heel naar zoiets mee te maken.
Soms bedenk ik me dat ook wel eens: wat nou plannen maken voor komend jaar (waarin steeds ons kindje ook voorkomt), misschien komt het helemaal niet gezond ter wereld of overlijdt voor of na de geboorte, brrr....

Ik sprak ze zaterdag nog toen zei mijn nicht ook gelukkig heb ik nog nooit gehoord dat een keizersnee mis ging maar gelijk er achter aan ook van maar ja wie dacht dat Anne Lynn zou overlijden na de bevalling daar hadden we ook nooit over nagedacht.
Maar gelukkig hebben ze nu een gezond kindje erbij.

Suc6 alvast met je bevalling MissF

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 jan 2009 17:05

He MissF, wanneer was jij nou eigenlijk uitgerekend? Ik raak gewoon de kluts kwijt, met al die zwangeren hier ;)

Terug naar “Archief”