Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 jul 2008 20:54

Gerdien B. schreef:Ik neem wel zijn naam over als wij trouwen. Je wilt samen een gezin zijn en dan vind ik dit een mooi symbool van. Al heb ik pas begrepen dat er bij mij komt te staan in officiele papieren: Gerdien B. vrouw van 'familienaam vriend'.
Komt door dat hij van adel is, maar het fijne weet ik er ook nog niet helemaal van. Dat boeit mij ook niet echt.

Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Op je paspoort staat zowel bij de man als bij de vrouw je eigen naam. Je kan als je een nieuw paspoort moet aangeven dat je getrouwd bent en dan komt de familienaam van je echtgenoot in een apart vakje 'echtgenoot van' te staan. Je moet dat wel zelf aangeven, ik was dat vergeten maar mijn man heeft het al wel in zijn paspoort.

Het idee van samen een gezin zijn en dan dus hetzelfde te heten vind ik ook mooi. Daarom heb ik uiteindelijk toch gezegd dat ik wel de naam van mijn man zou gaan gebruiken. Maar het is voor mij echt te bizar om een andere naam te gebruiken. Misschien ga ik het ooit doen als we kinderen krijgen al zal het dan ook wel heel raar zijn.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jul 2008 20:59

Dan heb ik het vast verkeerd begrepen. Heb mij er ook nog niet in verdiept.

Eerlijk gezegd vind ik het wel heel gaaf om zijn naam straks te gaan dragen. Ook omdat zijn familie mij zo enorm hebben verwelkomd in de familie en ze erg waardeer. Eigenlijk is het wel een eer om dan ook op die manier met de familie verbonden te zijn.
Daarbij vind ik zijn achternaam mooier dan de mijne :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jul 2008 14:27

Gerdien B. schreef:Daarbij vind ik zijn achternaam mooier dan de mijne :lol:
Dat heb ik ook! :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 29 jul 2008 14:36

LeChat schreef:
Gerdien B. schreef:Daarbij vind ik zijn achternaam mooier dan de mijne :lol:
Dat heb ik ook! :wink:

Ik ook! :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 29 jul 2008 14:40

Pfft...wordt er trouwens wel gestoord van zo onderhand hoe DUUR alles is voor een bruiloft!!

Waarom vragen al die mensen niet gewoon hoeveel je er voor overhebt? :shock: Dan blijven de prijzen tenminste nog leuk!

Een fotograaf kost al zo 1400 euro..belachelijk veel geld, en wij willen eigelijk klaar zijn voor max. 750. (incl. geplakt album) Trouwauto net zo...kost zo 350 per dag incl. chauffeur...en die willen we helemaal niet!

Waren jullie het ook wel 's zat om alles uit te zoeken? Wij zijn nu echt al 3 maanden bezig, en hebben alleen nog maar gemeentehuis en kerk vaststaan. :|
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2008 14:47

88alries88 schreef:Pfft...wordt er trouwens wel gestoord van zo onderhand hoe DUUR alles is voor een bruiloft!!

Waarom vragen al die mensen niet gewoon hoeveel je er voor overhebt? :shock: Dan blijven de prijzen tenminste nog leuk!

Een fotograaf kost al zo 1400 euro..belachelijk veel geld, en wij willen eigelijk klaar zijn voor max. 750. (incl. geplakt album) Trouwauto net zo...kost zo 350 per dag incl. chauffeur...en die willen we helemaal niet!

Waren jullie het ook wel 's zat om alles uit te zoeken? Wij zijn nu echt al 3 maanden bezig, en hebben alleen nog maar gemeentehuis en kerk vaststaan. :|

Ik zou voor een fotograaf iemand zoeken die het vanuit huis doet! is vele malen goedkoper!
EN weet je niemand uit de buurt die een mooie auto heeft en jullie wil rijden? kost misschien een mooi bos bloemen en een bon?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 jul 2008 14:48

'k Heb je een pb gestuurd 88alries88

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 15:09

@88Alriess88: probeer eens mensen uit je kerk, omgeving etc. En hebben jullie al een datum?

Wij hebben bijv. een fotograaf uit de kerk (een kennis).

Ik kan nu ook weer dingen van het lijstje schrappen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jul 2008 15:18

Plaats anders hier een oproep op het forum. Er zitten hier veel mensen die goed kunnen fotograveren. Anders weten ze vast nog wel iemand.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 jul 2008 15:18

Hoi Alriess, als je ff doorzoekt kom je ook wel goedkoper uit.
Er zijn auto's die je voor 200 euro per dag kunt huren, en onze fotograaf is 1100 euro geloof ik. (voor uur of 9 foto's geloof ik). Een kennis oid is natuurlijk altijd goedkoper, maar er zit ook verschil in de professionals.
Ik ben het regelen ook spúúgzat! Nog 5,5 week gelukkig, dan zit dat gezeik erop voor mij. :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 jul 2008 15:25

Acire schreef:Ik ben het regelen ook spúúgzat! Nog 5,5 week gelukkig, dan zit dat gezeik erop voor mij. :)

Jij hebt er vast zin in :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 15:29

Onze fotograaf was 900. hij zou 13 uur aanwezig kunnen zijn (maar ik hoefde die man niet om 7 uur al op de stoep te hebben, maar pas 9 uur). En geplakt album, en dvd's met 800 foto's.
Een auto hadden we in eerste instantie via een oldtimersite. Mensen genoeg die het geweldig vinden om hun autootje te lenen voor een dagje en benzinegeld.
Kaarten zijn goedkoper door ze zelf rond te brengen ‚n kaarten uit te zoeken waar maar 1 zegel op hoeft.(voor rondbrengen was ik gewoon te lui en wij hadden al zo'n gedoe om die kaart dat we blij waren dat we er 1 hadden, al was het wel met 2 zegels)
Een feestavond kun je ook in zoveel plaatsen houden, en er zitten enorme prijsverschillen tussen!
Net als met een jurk, als je die zelf moet betalen. Of het pak, mijn man kocht echt geen echt trouwpak, een gewone pakkenwinkel was prima zat.
Dus als je een beetje oplet, lukt het best ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 jul 2008 15:30

Mwah. De trouwdag lijkt me wel leuk. Maar daarna lijkt me nog leuker. Gewoon, in 1 huis wonen, samen op vakantie gaan en niet meer steeds de weekends om en om.... Dat lijkt me gewoon heerlijk. En rustgevend. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 15:34

Acire schreef:Mwah. De trouwdag lijkt me wel leuk. Maar daarna lijkt me nog leuker. Gewoon, in 1 huis wonen, samen op vakantie gaan en niet meer steeds de weekends om en om.... Dat lijkt me gewoon heerlijk. En rustgevend. :)

dat is ook zeker heerlijk en fantastisch.

Wij wonen nu dan al wel samen. Maar gaan in okt./nov. DE slaapkamer opknappen en het verdere huis. En dat heen en weer gereis etc. Dat is echt heerlijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 16:01

Dat vond en vind ik ook idd. Dat moment om lekker samen ons huisje in te gaan, alles samen opgeknapt enzo, samen op ons heerlijke bed springen. Dát was het mooiste van de dag ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”