Gerdien B. schreef:Ik neem wel zijn naam over als wij trouwen. Je wilt samen een gezin zijn en dan vind ik dit een mooi symbool van. Al heb ik pas begrepen dat er bij mij komt te staan in officiele papieren: Gerdien B. vrouw van 'familienaam vriend'.
Komt door dat hij van adel is, maar het fijne weet ik er ook nog niet helemaal van. Dat boeit mij ook niet echt.
Ik weet niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Op je paspoort staat zowel bij de man als bij de vrouw je eigen naam. Je kan als je een nieuw paspoort moet aangeven dat je getrouwd bent en dan komt de familienaam van je echtgenoot in een apart vakje 'echtgenoot van' te staan. Je moet dat wel zelf aangeven, ik was dat vergeten maar mijn man heeft het al wel in zijn paspoort.
Het idee van samen een gezin zijn en dan dus hetzelfde te heten vind ik ook mooi. Daarom heb ik uiteindelijk toch gezegd dat ik wel de naam van mijn man zou gaan gebruiken. Maar het is voor mij echt te bizar om een andere naam te gebruiken. Misschien ga ik het ooit doen als we kinderen krijgen al zal het dan ook wel heel raar zijn.