Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jun 2008 15:01

*Annet* schreef:Pol, wat zijn jullie voor een stelletje vreetzakken, wij hebben met zijn 6-en nog over van een pak Wereldgerecht :shock: .

je hebt ook wereldgerechten voor 4 of 5 personen en ook die voor 3 mensen bedoeld zijn :wink:

Thee worden je tanden bruin van zegt onze tandarts :lol: kortom niks meer drinken denk ik :(

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jun 2008 15:21

nee, wij hebben dan ook die voor 2-3 personen. Maar ik doe er meest wel wat meer vlees en/of groente bij.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jun 2008 15:22

dat zal wel schelen ja want wij eten echt niet super veel maar met zo een gerecht hebben we maar een heel klein beetje over.
maar ik hou me wel aan de hoeveelheden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 jun 2008 15:37

Ik drink liters thee, maar daarna kauw ik van die kauwgom met uhm van die harde dingetjes erin, tandenpoetskauwgom dus. En dat helpt :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2008 18:21

*Annet* schreef:nee, wij hebben dan ook die voor 2-3 personen. Maar ik doe er meest wel wat meer vlees en/of groente bij.

Dat weet ik dat we enorme vreetzakken zijn. Mijn schoonma heeft bijv. 1 zak boerenkool voor 3 volwassenen, terwijl wij net genoeg hebben aan 2 zakken boerenkool voor 2 volwassenen en 3 peuters.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2008 20:33

pol schreef:
liefie schreef:
Evelien schreef:
liefie schreef:
MissF schreef:Ach, er wordt nu weer beweerd dat melk helemaal niet gezond is.
Dus dan gaan we maar op water leven :)

Ik vind het wel jammer, ik drink best veel melk. Maargoed, ik kan ook prima zonder (is dat niet met alles trouwens?)

Zo, het vakantiegeld is ook binnen. Nu de belasting nog :D

ach en water drinken blijkt ook niet gezond te zijn :lol: Dus wat moeten we nu? :wink:

sap of frisdrank drinken...... al is het maar met mate!!!

ik hou niet zo van zoet drinken dus ik drink gewoon lekker 2 a 2.5 liter water op een dag en thee en meestal nog een pak karnemelk :D
Ik heb nog een voorraad in de koelkast liggen. En op is op ik snap de boeren wel die hebben ook een gezin om voor te zorgen

Sap of frisdrank, de tandarts stijgt op als hij dat hoort!!! Die adviseert thee.

ach k drink al jaren sap en frisdrank........geen last van gaatjes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jun 2008 08:58

en het over het land verspreiden van de melk... belachelijk! weet ik hoeveel mensen verhongeren.. en de melk wordt zo weggegooid omdat ze een apar cente teweinig krijgen?

ik kan er met me botte kop niet bij...

ps.. ben boerendochter.... tis lang niet altijd even breed... maar dat wil niet zeggen dat je zulke belachelijke dingen gaat doen! geef het dan gratis weg...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 jun 2008 09:11

MissF schreef:
Zo, het vakantiegeld is ook binnen. Nu de belasting nog :D

:lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2008 10:23

paprikameisje2 schreef:en het over het land verspreiden van de melk... belachelijk! weet ik hoeveel mensen verhongeren.. en de melk wordt zo weggegooid omdat ze een apar cente teweinig krijgen?

ps.. ben boerendochter.... tis lang niet altijd even breed... maar dat wil niet zeggen dat je zulke belachelijke dingen gaat doen! geef het dan gratis weg...

Op het Journaal kon je zien dat er ook boeren waren die het inderdaad gratis weg gingen geven. Die kochten eerst alle schappen in de winkel leeg en deelden het op de parkeerplaats uit met een flyer erbij.
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 jun 2008 13:37

Jo'tje schreef:
paprikameisje2 schreef:en het over het land verspreiden van de melk... belachelijk! weet ik hoeveel mensen verhongeren.. en de melk wordt zo weggegooid omdat ze een apar cente teweinig krijgen?

Op het Journaal kon je zien dat er ook boeren waren die het inderdaad gratis weg gingen geven. Die kochten eerst alle schappen in de winkel leeg en deelden het op de parkeerplaats uit met een flyer erbij.

Ben het met je eens dat je geen melk over het land uitgooid.
Maar ze vertelden dat ze dus zelf geld moeten bijleggen op de melk.
Kijk dat vind ik dat wel erg vreemd.
En niet juist.

Maar goed, ik zou het ook niet willen hebben want wij drinken geen melk van koeien maar van de geit!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2008 13:43

Het is sowieso best een bizar gebeuren.
Een koe in de EU ontvangt per dag meer subsidie dan een hongerlijdend mens te besteden heeft elders in deze wereld.
Dat zet zo'n staking in een nog vreemder perspectief.
Dat is absoluut niet negatief bedoeld tegenover de stakende boeren, maar het zegt wel wat over de geldverdeling wereldwijd.
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 jun 2008 13:50

Waarom moet een koe subsidie krijgen?
Zij moet toch gewoon gras eten?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2008 15:26

Ehm, niet vervelend bedoeld, maar je weet echt niet hoe dat zit?
Door middel van subsidies te geven voor bepaalde diensten en producten probeert de overheid/EU tegen te gaan dat we het goedkoper uit andere landen gaan halen.

Alle economen gaan nu vast steigeren door deze uitleg, maar helderder dan dit krijg ik het kort niet verwoord ;) Wie zich geroepen voelt: graag.

Het komt er in ieder geval op neer dat een boer per koe meer krijgt op een dag dan iemand in armoede die niet verder komt dan een kopje rijst per dag.

Maakt het verhaal best gek toch?
pobody's nerfect

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 jun 2008 15:41

Nee, ik begrijp er inderdaad helemaal niets van. Rare wereld leven wij toch.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 jun 2008 15:49

Ik ga me binnenkort even inschrijven bij een website hier, dat een bepaald percentage van wat jij in bepaalde winkels besteedt, terugstort op de rekening van je kind. Bijvoorbeeld, als ik bij Mothercare, een equivalent van Prenatal, een autostoeltje van 100 pond koop, stort deze website 5 pond op ons kinds spaarrekening. Goed toch!

Terug naar “Archief”