Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2009 11:44

Hoogbejaarde werkt overvaller woning uit
Uitgegeven: 3 februari 2009 10:57
Laatst gewijzigd: 3 februari 2009 10:57

GRONINGEN - Een hoogbejaarde man van 91 jaar heeft afgelopen weekeinde een overvaller zijn woning in Groningen weten uit te werken. Dat meldde de politie dinsdag.
De onbekende overvaller belde bij de man aan en eiste onder bedreiging van een vuurwapen geld.

De bejaarde man bedacht zich niet en wist de overvaller zijn woning uit te duwen en de deur op slot te doen. De overvaller is uiteindelijk zonder buit ontkomen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2009 19:27

De Russiche president komt dit jaar naar Nederland op bezoek

Wat leuk zeg!
Vorig jaar was ik in Rusland. En dit jaar komt hij hier naartoe. :D
Sociaal van die man! :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 19 feb 2009 23:19

Ja, nooit geweten dat die Medvedev zo aardig was! Hoe lang komt ie bij jou logeren?
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

eml

Tja....... wie de bal kaatst

Berichtdoor eml » 21 feb 2009 14:33

Paus 'not amused' door joodse komiek
Uitgegeven: 20 februari 2009 22:43
Laatst gewijzigd: 20 februari 2009 22:43

AMSTERDAM - Het Vaticaan heeft een formele klacht ingediend bij de Israëlische regering. Het voelt zich beledigd door een Israëlisch programma waarin Jezus en Maria belachelijk worden gemaakt.

In het tv-programma, dat onlangs werd uitgezonden door Channel 10, neemt de presentator een aantal christelijke dogma's op de hak, zoals de maagdelijkheid van Maria en de wandeling over het water van Jezus. Op die manier, zei de presentator, wilde hij christenen die de Holocaust ontkennen 'een lesje leren'.

Williamson

De opmerking is een duidelijke verwijzing naar de zaak-Williamson, de bisschop wiens excommunicatie onlangs door paus Benedictus ongedaan werd gemaakt, ondanks het feit dat Williamson beweerde dat er nooit een jood in de gaskamers is omgekomen.

Klacht

De vertegenwoordiger van het Vaticaan in Israël diende een klacht in bij de regering. Het Vaticaan kreeg volgens een eigen verklaring de verzekering dat de Israëlische regering zou zorgen dat het programma niet nog eens zou worden uitgezonden en een publieke verontschuldiging zou afdwingen. De verklaring laat onvermeld hoe dat in zijn werk zou moeten gaan: Channel 10 is een commerciële omroep en niet gehouden aan censuur door de overheid, tenzij het gaat om zaken van staatsveiligheid.

Noch Channel 10, noch het Israëlische ministerie van buitenlandse zaken was bereikbaar voor commentaar.

'Vulgair'

In het gewraakte programma worden Jezus en Maria volgens het Vaticaan op godslasterlijke wijze belachelijk gemaakt. Het sprak van een 'vulgaire en aanstootgevende daad van intolerantie ten aanzien van de religieuze gevoelens van degenen die geloven in Christus'.

De presentator, de in Israël populaire komiek Lior Shlein, beweert in zijn programma dat Maria op haar 15e zwanger raakte dankzij een schoolkameraad. Jezus zou volgens Shlein nooit op water hebben gelopen, 'omdat hij zo dik was dat hij zich schaamde om het huis te verlaten, laat staan dat hij in een zwempak naar het Meer van Galilea zou gaan'. :wink:

© Novum

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 22 feb 2009 21:51

de paus mag gelovige belachelijk maken maar oh wee als je aan jezus komt, beetje hypocriet
*onderschrift verwijderd door moderator*

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Heb je vijand lief...

Berichtdoor Carl » 23 feb 2009 12:39

Elders gelezen op het net:

In Zweden werd een man zijn huis uitgehaald en doodgeschoten. De dag daarop kwamen de moordenaars weer en haalden de zoon uit het huis en schoten ook hem dood. Vader en zoon waren voorheen moslim, ze hadden zich echter bekeerd tot het christendom.

De daders werden gepakt. Zij hadden dit gedaan omdat deze moslims Jezus hadden aangenomen. Nu kwamen zij voor hun moorden voor de Zweedse rechter. Wat moest de rechter voor straf opleggen?

De vrouw en moeder van de slachtoffers die zelf ook Jezus heeft aangenomen, vroeg de rechter het volgende: Verplicht deze mensen 2 jaar gedurende 2 dagen per maand bij mij te komen. Nu zij mij mijn geliefden hebben afgenomen, wil ik hen mijn liefde geven die ik niet meer aan de mijnen kwijt kan, opdat zij ervaren wat de liefde van Jezus inhoud.

+++++++++
jullie broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 23 feb 2009 20:28

Mooi bericht, maar wat is de relevantie met dit onderwerp?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 24 feb 2009 19:29

jip_86 schreef:Mooi bericht, maar wat is de relevantie met dit onderwerp?

´T is toch een opmerkelijk nieuwtje!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 feb 2009 19:37

Heel bijzonder vind ik het. Wie is in staat om de moordenaars van je geliefden liefde te geven?
Ik zou daar denk ik heel veel moeite mee hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 feb 2009 20:28

Wullimpie schreef:

Het stond eerst in een ander topic, waar het niet aansloot bij het onderwerp. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 24 feb 2009 20:29

Wullimpie schreef:

Excuus, ik meende in een ander topic te zijn.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2009 21:00

Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 feb 2009 21:43

Voorzitter P.H. op 't Hof van de streng gereformeerde stichting verklaarde gisteren de tip van Manders serieus te nemen. Een goedkopere optie heeft hij echter ook: de stichting verkoopt stickertjes met de Nederlandse leeuw om over het EU-logo te plakken. Mag officieel niet, maar Op 't Hof heeft er zelf nog nooit problemen mee gehad. Hij schat de groep gewetensbezwaarde autobezitters op zo'n honderd personen. Volledig artikel.

De cirkel van gouden sterren staat voor de solidariteit en de harmonie tussen de volkeren van Europa.

eml

Excuses geaccepteerd! En denk na in de toekomst

Berichtdoor eml » 26 feb 2009 20:51

Omstreden bisschop biedt excuses aan
Uitgegeven: 26 februari 2009 19:31
Laatst gewijzigd: 26 februari 2009 19:53

LONDEN - De omstreden bisschop Richard Williamson heeft zijn excuses aangeboden voor het ontkennen van de Holocaust. In een verklaring vanuit Londen erkent hij grote problemen te hebben veroorzaakt.

Hij vraagt voor God vergiffenis aan iedereen die hij heeft beledigd.

''Gezien de consequenties kan ik eerlijk zeggen dat ik spijt heb van mijn opmerkingen'', staat in de verklaring.

''Als ik vooraf had geweten hoeveel pijn en schade ik zou veroorzaken, speciaal aan de kerk, maar ook aan de overlevenden en nabestaanden van de ongerechtigheid van het Derde Rijk, had ik deze opmerkingen niet gemaakt.''

Argentinië

De 68-jarige bisschop was woensdag in zijn vaderland Groot-Brittannië aangekomen nadat hij Argentinië had moeten verlaten wegens zijn standpunten.

De geestelijke ontkende het bestaan van de gaskamers in de Tweede Wereldoorlog. Hij stelde dat er niet zes miljoen maar 200.000 tot 300.000 joden in de naziconcentratiekampen zijn omgekomen.

Paus

De uitspraken leidden internationaal tot een storm van kritiek, die ook paus Benedictus XVI schaadde. De paus had enkele weken eerder besloten de excommunicatie van de Brit op te heffen.

Het Vaticaan gaf Williamson in januari opdracht zijn uitspraken publiekelijk in te trekken.

Williamson, lid van de ultraconservatieve priesterbroederschap Pius X, woonde sinds 2003 in Argentinië.

Hij leidde een priesterseminarie bij de hoofdstad Buenos Aires, tot hij begin februari werd ontslagen wegens zijn uitspraken.

© ANP

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 feb 2009 22:44

Hoe grotere hvfter je bent, hoe betere moslim
Pff, stelletje satanisten daar! :x

Misschien wordt het eens tijd voor een hardrockband, die de boodschap van de radicale islam uitdraagt. Die heftige muziekstijl past wel bij die boodschap. Het eerste album kan dan als titel meekrijgen: Death & destruction.

Terug naar “Archief”