Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor meissie88 » 11 okt 2009 13:42

Ik ga morgen maar even langs de huisarts denk ik.... :?
Sinds +/- 6 weken ben ik bij vlagen enorm moe, niet vooruit te branden, en daardoor word ik enorm sjaggo...En sinds 2 weken heb ik soms 't idee dat ik wer galstenen heb :? ik heb geen galblaas meer, dus dat zou het in principe niet kunnen wezen...Maar het is 'dezelfde soort pijn', begint een beetje te zeuren, dan word het steeds erger, en plotseling is het in 1x over...Net alsof er iets 'los schiet'! De pijn is wel lang niet zo heftig, maar nog wel behoorlijk vervelend :(
En ik heb gewoon een 'angst' voor buikpijn sinds die galstenen...Op 1 of andere manier blijf ik een angst houden, zodra ik buikpijn voel... :oops: :oops:

Riska

Berichtdoor Riska » 11 okt 2009 14:42

Dat zal nog wel even zo blijven. Het is heel normaal. Naarmate het langer geleden is zal dat ook steeds minder worden tot het helemaal over is...
Ik hoop dat de pijn ook steeds minder wordt en toch zo nodig langs de ha gaan!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 12 okt 2009 09:14

Net de huisarts toch maar even gebeld...Afspraak gemaakt voor morgen, geloof dat de assistente niet zo blij met me was 8-[
Ze vroeg me hoeveel tijd ik dacht nodig te hebben...En toen schoot mij er uit: 'Ligt er aan...Als de dokter me serieus neemt ben ik snel klaar...Als het net als bij m'n vader gaat duurt het wat langer!'
Vond ze niet zo leuk geloof k :oops:
Maar ze wist wel gelijk wie ik met 'mijn vader' bedoelde!

Riska

Berichtdoor Riska » 12 okt 2009 10:22

Onze huisarts is gelukkig met die flauwekul opgehouden. In veel praktijken wordt gevraagd wat de klachten zijn en hoeveel tijd je denkt nodig te hebben.
Nu wordt dat niet meer gevraagd. Het wordt op prijs gesteld als je zelf aangeeft dat het wat langer zou kunnen doen dan tien minuten, bv. als je een gesprek wil.
Het loopt nu heel soepel.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 okt 2009 07:51

sterkte bij de ha meissie88 ! Ik hoop voor je dat het meevalt .... !
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 14 okt 2009 19:54

Ik heb sinds een week ongeveer regelmatig na het avondeten een hele stekende buikpijn links onderin.
Het komt even na het avondeten opzetten en gaat de hele avond niet meer weg.. de volgende morgen is het z.g.a. verdwenen..
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 okt 2009 10:09

Matteo heeft nu al een week of 6-8 buikklachten! Het lijkt alleen maar erger te worden. Onder het wandelen moet hij soms stil staan, want dan krijgt hij weer steken in zn buik! De ene dag heeft hij wel koorts, daarna weer geen koorts enz enz.. De urine is onderzocht en daar is niks uitgekomen. Nu wil de huisarts het nog een keer onderzoeken, maar dat lijkt mij niet nodig. Het lijkt mij dat het de darmen zijn waar hij last van heeft, aangezien hij nu ook vaker poept en dan ook dunner dan normaal..Maar ja waar ligt het dan precies aan... Ik vind het iig zo wel erg zielig voor hem.. Hij wordt ook regelmatig 's avonds en ' s nachts huilend wakker :(

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 15 okt 2009 13:08

Daatje123 schreef:Nu gaat het weer prima. Zolang ik niet te veel eet. Heb beetje het idee dat ik soms gewoon teveel eet en dat later pas merk. Zolang ik er maar op let gaat het prima!

En hoe is het met jou, Annette?

Fijn dat het weer beterder gaat, inderdaad is het beter voor je maag om kleine porties tegelijk te eten. Als ik teveel eet, dan heb ik daarna het gevoel alsof m'n maag eruit wil, voel ik me ontzettend dik en opgeblazen. Alleen soms is het zo lekker, volgans mij zei jij dat laatst ook een keer, je mond wil nog wel meer... maar je maag niet ;).

Ik ben weer behoorlijk gestresst/gespannen de laatste tijd, en gelijk roept m'n maag. Word 's morgens misselijk wakker ed :(. Was laatst al in slaap gevallen, terwijl ik m'n medicijnen nog niet had ingenomen, maar heb het geweten... Heb er dan een dag lang nog last van. Dat word voorlopig nog niet afbouwen met de medicijnen.

@Meissie88; hoe is het afgelopen bij je huisarts?

@TJ; wat vervelend! Kun je z'n ontlasting niet een keer laten onderzoeken? Hebben ze verder niet naar z'n buik geluisterd/gevoeld?
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 okt 2009 13:19

ze hebben wel naar zijn buik geluisterd, dokter zei dat hij niet zoveel hoorde.. of dat nu eigenlijk goed was of niet, dat weet ik niet.. Ben vergeten dat te vragen, want ondertussen ging het al over voedingsmiddelen die hij gebruikte enzo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 okt 2009 19:00

Dan snap ik niet waarom ze z'n ontlasting niet na laten kijken.
Je hebt over de dokter, dat is je huisarts? Kun je geen verwijsbrief krijgen voor de kinderarts? Want 6-8 weken lang is wel absurd. Ik zal het er niet bij laten zitten (en desnoods ga je naar de HAP).

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 okt 2009 19:08

*Annette* schreef:
@Meissie88; hoe is het afgelopen bij je huisarts?

Ik had meerdere klachten, en dat alles bij elkaar opgeteld kwam eruit, dat het beste middel 'de pil' was...Moest met een lichte versie beginnen, Yasmin, en die 3 maand slikken, mochten de klachten dan nog niet beter worden, dan moest ik weer komen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 okt 2009 12:17

Matteo is nu aan het logeren bij mn zus en zwager.. Ik heb gevraagd aan mn zus en zwager om melkproducten bij Matteo zoveel mogelijk weg te laten! Gistermiddag en avond en vanochtend hebben ze hem dat helemaal niet gegeven! En hij heeft nog geen last gehad van buikpijn \:D/ Hij heeft ook de hele nacht doorgeslapen van 7-7! \:D/

Dus ik denk dat we nu in die richting moeten denken.. Nu dokter even vragen of ze kunnen testen op koemelkallergie!

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 18 okt 2009 12:26

Loop nu ruim een half jaar met pijn in mn maag.
Snel misselijk...

Naar de dokter geweest, maagzuurremmers meegekregen.
Hielp niet, andere maagzuurremmers en ook even bloedprikken.
Medicijn hielp niet, uit bloedonderzoek kwam niks uit.
Echo laten maken, niks op te zien, ontlasting onderzoek, niks aan de hand.
Doorverwezen naar de internist, en daar antibiotica mee gekregen.
Die hielp gelukkig snel en goed en heb daarna bijna 8 weken geen last gehad.
Totdat het weer terug kwam, weer naar de dokter.
Na, doe maar een nieuw antibiotica kuurtje.
Hielp voor geen meter, dus weer naar de dokter.
Maagzuurremmers mee, hielp dus echt niet.

Dan maar weer naar het ziekenhuis, daar heb ik weer bloed laten prikken en heb 3 verschillende medicijnen mee gekregen.
eentje moet een uur voor het ontbijt en een uur voor het avondeten.
eentje moet vlak voor het ontbijt en het avondeten.
en eentje moet er opgelost worden en vlak voor het ontbijt en avondeten ingenomen worden.

De eerste dagen, veel meer pijn in mn maag dan anders, ook mn buik voelde niet heel prettig aan.
Slaap amper snachts, geen trek in eten.
Gelukkig nu even geen pijn meer in mn maag.
Maar de bijwerkingen blijven....
2 van de medicijnen moet ik tot donderdag.
en de andere moet ik nu nog 34 dagen....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2009 17:56

ik was eerst ook altijd heel erg misselijk en last van m'n maag. Nu ik echt bijna geen varkensvlees eet heb ik het nu helemaal niet meer. Geen last van oprisperingen.

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 18 okt 2009 20:53

Evelien schreef:ik was eerst ook altijd heel erg misselijk en last van m'n maag. Nu ik echt bijna geen varkensvlees eet heb ik het nu helemaal niet meer. Geen last van oprisperingen.

Ik eet zowiezo zo min mogelijk vlees en varkensvlees krijg ik geloof ik nooit voor mn neus....
Maar bij mij gaat het waarschijnlijk om de heliglobactor (of hoe je dat ook schrijft, zo spreek je hem in iig uit) bacterie ;)

Terug naar “Archief”