Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jan 2008 13:24

Dan kun je beter overal over zwijgen.

Ik vind het ook absurd dat mensen zoveel kinderen hebbenn. En over vroeger dagen, ik kan me niet voorstellen dat die vrouwen die ook nog moesten werken een heel gelukkig leven leiden.

Een vrouw is een mens, geen baarmachine.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 jan 2008 13:31

Dan kun je beter overal over zwijgen.

Blijkbaar kun jij niet anders dan veroordelen of zwijgen. Doe het laatste maar.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 13:32

TheKeimpe schreef:Hoewel de presentatiestijl mij niet zo aanspreekt, zou ik toch niet graag een veroordeling uit willen spreken. Mensen doe een beetje rustig, alstublieft. Ik meen uit jullie mond vaak de opmerking te vernemen dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid heeft. Gedraag je dan nu volgens je eigen normen en waarden.

En keer terug naar het onderwerp.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Wat zijn we er hier weer goed in om voor een ander te bedenken wat wel en niet goed is :roll:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 13:32

@ lammetje: leuk dat het lukte, zo snel een echo! Hoop dat alles goed is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2008 13:32

In Nederland zijn ook echt wel gezinnen met zoveel kids hoor. Ik ken er 1 van 19 kids. De oudsten waren het huis uit toen de jongsten kwamen. En die woonden absoluut niet in zo'n enorm huis. En volgens mij waren ze echt wel blij met elkaar en gelukkig, voor zover ik dat kan beoordelen.

En of het goed of niet goed voor die kinderen is, dat is neit aan ons om over te oordelen denk ik. Er zijn zat gezinnen met veel minder kinderen die geen aandacht krijgen, doordat pap en mam zo nodig moeten werken.

Ik ben veel meer voor enorme gezinnen met een moeder die altijd thuis is, dan kleine gezinnen waarvan papa en mama allebei veel moeten werken.

En die kinderen van dat gezin hebben allemaal geen eigen kamer. So what? Volgens mij ben je zoiets gewoon gewend, en vind je het prima.

Ik vind het echt niet kunnen om dit zo te veroordelen! Wij kunnen niet zien of zij gelukkig zijn met de situatie, wij kunnen niet beoordelen of het goed of fout is!

Het is mijn ding absoluut niet, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen verkeerd, slecht, fout, erg is!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 13:32

TheKeimpe schreef:Hoewel de presentatiestijl mij niet zo aanspreekt, zou ik toch niet graag een veroordeling uit willen spreken. Mensen doe een beetje rustig, alstublieft. Ik meen uit jullie mond vaak de opmerking te vernemen dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid heeft. Gedraag je dan nu volgens je eigen normen en waarden.

Op welke manier bijten 'eigen verantwoordelijkheid' en het bekritiseren van andermans praktijken elkaar?

Wat mensen zelf doen is inderdaad hun zaak, maar ik behoud mij het recht voor daar een mening over te hebben. In dit geval ligt het echter nog wat anders, omdat het niet alleen gaat om wat mensen zelf doen, maar ook om wat ze met hun kinderen doen.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jan 2008 13:33

Haai schreef:

Wat zijn we er hier weer goed in om voor een ander te bedenken wat wel en niet goed is :roll:

Als die mensen zich er fijn bij voelen, prima. Maar iemand anders mag het toch wel vreemd vinden? Of zich er niets bij kunnen voorstellen? Etc?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 jan 2008 13:35

O zeker, je mag je mening hebben en geven, maar dit is geen stijl van verwoorden.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 13:36

rosalie83 schreef:
Haai schreef:

Als die mensen zich er fijn bij voelen, prima. Maar iemand anders mag het toch wel vreemd vinden? Of zich er niets bij kunnen voorstellen? Etc?

Natuurlijk mag dat, maar laat dan in je woorden doorklinken dat jij dat VINDT, en niet dat het zo IS.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2008 15:29

Tot niet zo lang geleden was het wellicht normaal om 15 kinderen te baren, maar het was absoluut niet gewoon als ze allemaal in leven bleven. Vraag je opa en oma maar eens.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 15:38

het is nog steeds niet 'normaal' dat ieder kind in leven blijft!!!

Maarre wij hebben de echo gehad, geweldig!! Een spartelende baby en ik geloof vast en zeker dat ik het bij de 30ste nog steeds een groot wonder vind dat zo'n klein inimensje uitgroeit tot wat jij en ik nu zijn, als alles goed mag gaan!!!

En iemand een fokzeug noemen, sorry maar dan hoor je niet thuis in dit topic denk ik zo. OF ben ik ook een fokzeug omdat ik nu 'alweer' zwanger ben en zelfs nog borstvoeding geef? Kinderachtig als je zo moet praten over dit soort onderwerpen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jan 2008 15:47

Als mensen graag zoeveel kinderen willen, dan moeten zij dat zelf weten. neem aan dat ze er samen over beslissen.

Mijn grootste bezwaar in dit geval is dat de oudere kinderen verantwoording dragen over de jongeren. Ze zijn de 'buddy' voor 1 van hun jongeren broertjes of zusjes.

Persoonlijk vind ik niet dat je dat mag vragen van je kinderen. Jij en je partner hebben deze verantwoording op je genomen en die moet je dan ook samen dragen en niet afschuiven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jan 2008 15:52

lammetje: super dat ales goed is, klopt de uitgerekende dag ook met de dag die jij in de gedachten had?? of ben je langer of korter zwanger?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jan 2008 16:29

tis nu dacht ik wel eens duidelijk allemaal!!

laten we over de lieve kindertjes gaa babbelen!!

Onze Julia dr oortjes zijn voldoende om mee te leren praten.... en de hielprik... zielig... mega wat een groot sneetje maken ze in dat hakje... :cry:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 16:37

Goed idee PPM :wink:

Fijn dat de gehoortest goed was!
En een sneetje? Bij Timon was het gewoon een prikje, er was direct al niets meer van te zien. De vk heeft toen ook nog z'n tongriempje wat ingeknipt, dat zat te ver vastgegroeid waardoor hij z'n tong niet uit kon steken en dat kan later een spraakgebrek geven. Dat vond ik echt wel effe zielig... :(

Terug naar “Archief”