LauraC schreef:AikonGirl schreef: maar ik mis tenminste niets.

Zeker nu niet duidelijk is of we nog wel meer kinderen krijgen, geniet ik van elke dag lekker samen met mijn kleine meis.

Precies, als wij ooit nog een kindje mogen adopteren, kan het in principe al 5 zijn....en wat zal ik dan zitten balen dat ik Michaels jongste jaren gemist heb. Dus hij blijft lekker bij z'n mama. Bovendien, ik ontwikkel mijn talenten voor koken en bakken en verven heeeel goed

Als je daar tevreden mee kunt zijn en je voelt je er goed bij is dat ook helemaal goed. Prima toch? Maar bij mij lukt dat niet.
Even over dat thuis zitten en dat het voor mensen zonder kinderen het pijnlijk is om iemand te horen zeggen dat je er niet van geniet om thuis te zijn bij de kinderen: natuurlijk zat ik na de geboorte van onze dochter niet de hele dag op een stoel. Maar ik deed wel véél minder dan ik nu doe. Ik voelde me gewoon niet echt nuttig, wel voor mijn dochter, maar die sliep het merendeel van de dag. Wat ga je dan doen als je je verveelt? Telkens weg, winkelen, weet ik wat. Nou, dan ben je lekker nuttig bezig. Je kunt vrijwilligerswerk gaan doen oid maar dat ik met een kleintje moeilijk omdat je die altijd mee moet nemen. Oppas doe je dan ook niet snel omdat die betaald moet worden en je als je niet werkt geen geld daarvoor terug krijgt. Dus word je wel een soort gedwongen om thuis te blijven. En dan nog, ik doe zat vrijwilligerswerk (eeh, dééd, want met mij opleiding erbij lukt dat nu niet meer) in de avonduren. Is het alternatief voor niet werken dan altijd vrijwilligerswerk?
Ik begrijp dat het voor mensen zonder kinderen soms moeilijk kan zijn om anderen te zien die er niet van genieten om thuis te zijn terwijl zij dat zo héél graag willen. Maar, voor mij was dat altijd precies hetzelfde naar onderwijzend personeel toe. Ik was echt jaloers op mensen die heerlijk voor de klas stonden, hun talenten gebruikten, geweldig leuk met kinderen omgingen...en ik kon dat niet. Dat deed ook pijn! Ik wilde dat ook zo ontzettend graag. Daarom kan ik niet zo goed tegen zulke opmerkingen. Voor ieder mens is dat totaal verschillend en ik vind dat daar niemand op afgerekend hoeft te worden. Vermaak je je thuis prima? Ben je helemaal gelukkig? Super toch, geniet er vooral van zou ik zeggen. Maar als dat niet lukt, als je idealen ergens anders liggen, aarzel dan vooral niet om ermee aan de slag te gaan. Dat wil overigens niet zeggen dat ik minder van mijn kinderen zou houden dan iemand die wel telkens thuis is...want toevallig heb ik wel de liefste kinderen van de hele wereld

@Blompje, lees nu net je reactie, ben het helemaal met je eens. Ik moet me zó ontzettend vaak verantwoorden, ik word er niet goed van. Laat elkaar lekker!