games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2010 10:54

Famitsu Awards Bayonetta A Perfect Score
Afbeelding
Het Japanse game magazine Famitsu heeft vier verschillende scores op een schaal van 1-10 met 10 als de beste score. Van deze vier wordt het gemiddelde genomen en 40 is perfecto.

Vandaag hebben slecht elf, wel nu twaalf spellen een perfecte score gekregen. De laatste is multi-platform titel Bayonetta. Multi-platform Bayonetta is de eerste game die verschijnt op de Xbox 360 welke deze score krijgt. Bayonetta wordt 8 Januari in Europa gereleased en komt ook uit op de Ps3.

Dit zijn de vorige 40/40 games:

1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998)
2. Soulcalibur (1999)
3. Vagrant Story (2000)
4. The Legend of Zelda: The Wind Waker (2003)
5. Nintendogs (2005)
6. Final Fantasy XII (2006)
7. Super Smash Bros. Brawl (2008)
8. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008)
9. 428 (2008)
10. Dragon Quest IX (2009)
11. Monster Hunter Tri (2009)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jan 2010 14:11

Ik heb Bayonetta toevallig gisteren bestelt via een Engelse site. De demo was ook al totaal over the top actie, maar erg heel erg Japans.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2010 14:46

Mortlach schreef:Ik heb Bayonetta toevallig gisteren bestelt via een Engelse site. De demo was ook al totaal over the top actie, maar erg heel erg Japans.

Ik heb 'm ook besteld!
Wat games betreft zijn de Japanners in mijn optiek de grootmeesters en daarom lees ik ook liever de reviews van Famitsu dan wat de Amerikanen aanbevelen. Bijvoorbeeld het Amerikaanse Ubisoft doet het in Japan erg slecht en kwam niet eens voor in Famitsu's top 100 aller tijden!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jan 2010 15:59

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Ik heb Bayonetta toevallig gisteren bestelt via een Engelse site. De demo was ook al totaal over the top actie, maar erg heel erg Japans.

Ik heb 'm ook besteld!
Wat games betreft zijn de Japanners in mijn optiek de grootmeesters en daarom lees ik ook liever de reviews van Famitsu dan wat de Amerikanen aanbevelen. Bijvoorbeeld het Amerikaanse Ubisoft doet het in Japan erg slecht en kwam niet eens voor in Famitsu's top 100 aller tijden!

Ubisoft is Frans, volgens mij. Japanners kunnen zeker wel zeer goede games maken, al is er ook een hele hoop onbegrijpelijks wat gelukkig meestal de export-markt niet haalt. Anderzijds doen Euro-amerikaanse games het in Japan vaak niet erg best. Dat zal simpelweg aan het cultuurverschil liggen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2010 16:33

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

Ik heb 'm ook besteld!

Ubisoft is Frans, volgens mij. Japanners kunnen zeker wel zeer goede games maken, al is er ook een hele hoop onbegrijpelijks wat gelukkig meestal de export-markt niet haalt. Anderzijds doen Euro-amerikaanse games het in Japan vaak niet erg best. Dat zal simpelweg aan het cultuurverschil liggen.

Goed, Frans kan ook hoor, maar de spellen van Ubisoft doen het goed in Europa en Amerika, terwijl de Japanners er niets van hebben moeten. In mijn optiek zijn Japanse spellen verfijnder- en veel origineler dan hun westerse concurrenten. Het RPG genre heb ik persoonlijk niet zo veel mee, maar hun action adventures smul ik van! Een spel als Ninja Gaiden is Japans en onovertroffen in zijn soort, Mario is Japans, het verhaal is wat mager, maar wat een gameplay, Zelda (moet ik nog meer zeggen?) is eveneens Japans, Metal Gear Solid is Japans. Tekken en Soul Calibour zijn Japans etc etc. De beste spellen komen uit Japan en niet uit Amerika of Europa. Het zijn Dino's als Nintendo en Konami die de trends zetten waar Amerikanen op voortborduren.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 jan 2010 16:37

Heb net de demo ook even gespeeld en vond 'm inderdaad lekker over de top en erg fijne gameplay! Het ziet er ook heel Witchy uit, vind het mooi gedaan en kijk zeer uit naar de release! Bayonetta kon wel eens een classic zijn van het formaat Ocarina of Time!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2010 19:02

Van een collega heb ik de verzameldisc met Zelda avonturen geleend (Legend of Zelda, Zelda II, Ocarina of time en Majora's Mask). Voor de GameCube, maar de Wii vreet die schijfjes ook. Van kantoor een oude gamecube controller geleend en we kunnen aan de slag.

Ik heb trouwens ook ontdekt dat ik een tweede scherm kan aansluiten op mijn laptop, zodat ik als ik thuis werk lekker met twee schermen kan werken. Heerlijk, geen Alt+Tab meer om te switchen van een game naar Excel.

Och, wat is het leven soms zwaar :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2010 10:10

Mortlach schreef:Van een collega heb ik de verzameldisc met Zelda avonturen geleend (Legend of Zelda, Zelda II, Ocarina of time en Majora's Mask). Voor de GameCube, maar de Wii vreet die schijfjes ook. Van kantoor een oude gamecube controller geleend en we kunnen aan de slag.

Ik heb trouwens ook ontdekt dat ik een tweede scherm kan aansluiten op mijn laptop, zodat ik als ik thuis werk lekker met twee schermen kan werken. Heerlijk, geen Alt+Tab meer om te switchen van een game naar Excel.

Och, wat is het leven soms zwaar :mrgreen:

Heb je Ocarina of Time al eens gespeeld?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2010 11:02

Vroeger wel eens geloof ik, maar kon het me niet echt boeien. Eigenlijk de eerste Zelda die ik speelde en echt leuk vond was WindWaker.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2010 12:55

Mortlach schreef:Vroeger wel eens geloof ik, maar kon het me niet echt boeien.

Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar ja ik ben dan ook echt een Nintendo-fanaat wat dat aangaat.
Eigenlijk de eerste Zelda die ik speelde en echt leuk vond was WindWaker.

Dat had ik met Ocarina of Time en sindsdien toets ik elke adventure daar aan zonder dat ik het kan helpen. Zowel Ocarina of Time als Windwaker kregen van Famitsu trouwens een perfecte score.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2010 14:34

mohamed schreef:

Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar ja ik ben dan ook echt een Nintendo-fanaat wat dat aangaat.

Ik zal er nog eens een poging aan wagen straks. :mrgreen:

Dat had ik met Ocarina of Time en sindsdien toets ik elke adventure daar aan zonder dat ik het kan helpen. Zowel Ocarina of Time als Windwaker kregen van Famitsu trouwens een perfecte score.

Ik heb net Darksiders gekocht en in de game shop hadden ze ook nog oude Gamecube games. Dus heb ik ook Prince of Persia: Sands of Time en SuperMario Sunshine meegenomen. Dat mag al bijna jeugdsentiment heten ;-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 jan 2010 15:41

Mortlach schreef:
mohamed schreef:

Ik zal er nog eens een poging aan wagen straks. :mrgreen:

Als je houdt van een ontzettend lange compromisloze core actie adventure welke klopt van alle kanten en qua originaliteit en lengte zijn gelijke niet kent plus in zijn tijd een grafisch hoogstandje was, zeker doen! ;)

Het spel heeft een link naar de realiteit, maar is niet nagemaakt zoals het oude Italie in Assassin's Creed. Als ik diep nadenk over Oot en me de warme donkere kleuren voorstel kan ik er niet omheen. :)

Ik heb net Darksiders gekocht en in de game shop hadden ze ook nog oude Gamecube games. Dus heb ik ook Prince of Persia: Sands of Time en SuperMario Sunshine meegenomen. Dat mag al bijna jeugdsentiment heten ;-)[/quote]
Absoluut, veel plezier!

Als het goed is krijg ik vandaag de Japanse versie van de grote hit van 2009 genaamd Monster Hunter Tri voor de Wii en dat belooft een hele mooie titel te zijn!
De nieuwe Final Fantasy voor Wiie gooide trouwens ook hoge ogen in Japan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2010 16:40

mohamed schreef:Absoluut, veel plezier!

Darksiders isheel erg episch, maar ook episch on-refowebproof. Niet spelen dus lui!

Als het goed is krijg ik vandaag de Japanse versie van de grote hit van 2009 genaamd Monster Hunter Tri voor de Wii en dat belooft een hele mooie titel te zijn!
De nieuwe Final Fantasy voor Wiie gooide trouwens ook hoge ogen in Japan.

Tja, maar die Japanse RPGs zijn nogal bijzonder. Je loopt er mee weg, of je haat ze. Ik schaar mij onder de laatste groep.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jan 2010 10:22

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Absoluut, veel plezier!

Darksiders isheel erg episch, maar ook episch on-refowebproof. Niet spelen dus lui!

Ik hoop dat ik me daar aan kan houden! ;)
Tja, maar die Japanse RPGs zijn nogal bijzonder. Je loopt er mee weg, of je haat ze. Ik schaar mij onder de laatste groep.

Ik heb gister Monster Hunter Tri zitten spelen (geen RPG) en dat is een ware aanrader! Het spel kreeg van het superkritische Famitsu een perfecte score, nu nog afwachten wat ie hier gaat doen!

Overigens is het wel lastig spelen met die Japanse tekst! :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2010 12:02

mohamed schreef:Ik hoop dat ik me daar aan kan houden! ;)

Het ziet er wel mooi uit, is heerlijk bruut en biedt tot nu toe genoeg variatie. Elke keer als je denkt: Nu ben ik wel heel veel knopjes aan het rammen, krijg je ineens een heel andere gameplay voor je kiezen. Leuk. Gisteren dacht ik eventjes dat het spel eigenlijk te makkelijk was, en prompt kreeg ik een gevecht waar ik bijna radeloos van werd.

Gisteren ook even Ocarina of Time gespeeld, en ik weet weer wat het was wat me toen niet greep. Maar deze keer kon ik het zwaard wél vinden :mrgreen: . ik heb alleen geen geheugenkaartje dus mag het straks nog een keertje.

Ik heb gister Monster Hunter Tri zitten spelen (geen RPG) en dat is een ware aanrader! Het spel kreeg van het superkritische Famitsu een perfecte score, nu nog afwachten wat ie hier gaat doen!

Overigens is het wel lastig spelen met die Japanse tekst! :mrgreen:

Op kantoor hebben we een Japanse Wii en SuperSmash Brothers. Altijd leuk als iemand op een verkeerd knopje drukt en je ineens midden in een menu zit waarvan je geen idee hebt wat het betekent.

Terug naar “Archief”