Moderator: Moderafo's
meissie88 schreef:M'n zwager en schoonzus zijn pas getrouwd,
CGK<3 schreef:meissie88 schreef:M'n zwager en schoonzus zijn pas getrouwd,
Daphne schreef:Ja, dat dacht ik ook. Vind het wel érg radicaal om gelijk maar naar een andere kerk te gaan...Je gaat erheen omdat je een preek wilt horen en om samen te zingen en te bidden en als dan één persoon zo op je reageert moet je je niet gelijk aangevallen voelen.
Lalage schreef:CGK<3 schreef:meissie88 schreef:M'n zwager en schoonzus zijn pas getrouwd,
Dat kan toch? De broer van mijn man is mijn zwager en zijn vrouw is mijn schoonzus
TheKeimpe schreef:En ik vraag me af hoe diep de keus voor je kerkverband dan heeft gezeten.
Ah oke, ik zou dat zelf dan geen schoonzus noemen maar goed.
Jo'tje schreef:TheKeimpe schreef:En ik vraag me af hoe diep de keus voor je kerkverband dan heeft gezeten.
Tsja, sommige mensen kiezen voor God, anderen voor een kerkverband![]()
Ik moet zeggen dat ik het contact met mensen ook behoorlijk bepalend vond in mijn beeld van een gemeente in de periode dat ik in Ede veel nieuwe kerken bezocht. Het zegt toch iets over de instelling van mensen.
Maarja, ik zit ook niet echt vast aan een kerkverband.
Jo'tje schreef:Ik zit nu in een gkv, maar weet 100% zeker dat er plaatsen zijn waar ik in hetzelfde kerkverband absoluut niet zou kunnen aarden. Maar dat is toch gewoon even uitproberen?
Het is meer dan logisch dat een pasgetrouwd stel hier en daar af en toe wat rondkijkt, bij de ene kerk misschien wat vaker dan bij de andere. Je moet daar gewoon samen je weg in vinden.
Ik zou persoonlijk nooit thuis gaan zitten en samen bedenken: bij dát kerkverband sluiten we ons aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten