Ik dacht dat het hier ging om het verschil tussen de Ger. Gem. en de Ger. Gem. in Ned.
Wat hebben Evangelischen en roomsen er mee te maken?
Moderator: Moderafo's
alex leusink schreef:De PKN is wel gefuseerd, en daarom is het een heel slecht voorbeeld. De PKN is geen kerk, maar een platform, waar iedereen, ongeacht zijn ideeën of leer, zich op zijn gemak moet kunnen voelen. Behalve zij, die geloven in 1 God, 1 Zaligmaker, niets uit ons, alees uit Hem.
caprice schreef:Gisteren hoorde ik een verhaal dat iemand die in de GGiN zat helemaal afgeschreven was, en dat het voor hem niet meer kon.
Waar is nu de boodschap van vrije genade? Dit vind ik echt erg om te horen, want waar blijven we als wij gaan oordelen en voor God gaan spelen? En Zijn genadewerk verdacht houden?
Ik hoop dat dit incidenteel is, en het niet over de gehele linie gedaan wordt.
Pieter Bel schreef:Ligt eraan wat je bijzaken of hoofdzaken vindt. Verhalen over GGiN worden trouwens vaak nogal stevig aangedikt caprice. Dus je moet eerst met overtuigende bewijzen komen, dat dit werkelijk zo is. Ik weet heel zeker dat dit iig niet over de gehele linie van de GGiN gebeurt.
Sabra schreef:Dit hele topic is natuurlijk grote onzin. Gereformeerde Gemeente versus Gereformeerde Gemeente in Nederland. Net of wij als christenen recht tegenover elkaar moeten staan en een onderlinge strijd moeten voeren.
Dit topic dient gesloten te worden in mijn ogen, het vergroot enkel de afstand tussen beiden partijen, dan dat het de kloof minder groot maakt. In Jezus zijn namelijk alle christenen broeders en zusters van elkaar.
Dat verschillende kerkgenootschappen bijzaken verschillend uitleggen is toch absoluut niet belangrijk. In dit soort topics wordt enkel over bijzaken gepraat.
elbert schreef:Pieter Bel schreef:Ligt eraan wat je bijzaken of hoofdzaken vindt. Verhalen over GGiN worden trouwens vaak nogal stevig aangedikt caprice. Dus je moet eerst met overtuigende bewijzen komen, dat dit werkelijk zo is. Ik weet heel zeker dat dit iig niet over de gehele linie van de GGiN gebeurt.
Hmm, ja, maar zo groot is de GGiN toch niet? Dus de gehele linie is niet zo heel lang vergeleken met individuele ontsporingen.
waarnemer schreef:Ik dacht dat het hier ging om het verschil tussen de Ger. Gem. en de Ger. Gem. in Ned.
Wat hebben Evangelischen en roomsen er mee te maken?
jas schreef:alex leusink schreef:De PKN is wel gefuseerd, en daarom is het een heel slecht voorbeeld. De PKN is geen kerk, maar een platform, waar iedereen, ongeacht zijn ideeën of leer, zich op zijn gemak moet kunnen voelen. Behalve zij, die geloven in 1 God, 1 Zaligmaker, niets uit ons, alees uit Hem.
Wat een pretentie heb je Alexis. Nou ik voel me meer thuis in de PKN als in wat voor zwaar ger. gem dan ook hoor. En ik weet uitstekend hoe de leer in elkaar zit en wat voor een dwaallichten er in de ger.gezindte op de preekstoel staan. Dus doe niet net of je alleen de waarheid in pacht hebt.
alex leusink schreef:Sorry jongen, maar dat doe je toevallig zelf. En ik blijf erbij en ook ik weet wat welke dwaallichten er zijn. Dat je je in de PKN 'thuis' kunt voelen, verklaart trouwens heel wat, hoor!!
alex leusink schreef:Dat je dus in ieder geval niet 'bezwaard' in de PKN zit, want dan voel je je er niet thuis. En als je niet bezwaard in de PKN zit, zou ik toch maar eens mn belijdenis na gaan kijken, want die van de PKN is zo tegenstrijdig als wat, en kan dus ook niet van God zijn, want God is niet tegen Zichzelf verdeeld!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten