De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor hettys » 10 jun 2014 17:42

ineke-kitty schreef:God rekent de mens niet af op zijn karakter, opvoeding of cultuur, maar op ongeloof.
Dat is door de hele Schrift heen een feit.

Dat het Gods wil is dat alle mensen tot geloof komen, betekent niet DAT alle mensen ook tot geloof zullen komen in Christus Jezus.
De Bijbel leert geen alverzoening.

Beweer je nu dat opvoeding geen factor is in de keuze voor geloof?
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 10 jun 2014 18:00

Ik beweer dat ELK mens, ongeacht opvoeding, cultuur of karakter tot geloof in Christus Jezus kan komen, en dat is volkomen Bijbels.

Overal in de wereld zijn mensen tot bekering gekomen , ongeacht hun cultuur of opvoeding.
Ook tot op vandaag de dag komen mensen tot bekering, uit verschillende landen en culturen.
En gelukkig maar, want dat leert de Schrift namelijk dat IEDER mens tot bekering moet komen in Christus Jezus . Want een ieder die in HEM gelooft heeft eeuwig leven ontvangen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jun 2014 18:34

ineke-kitty schreef:Ik beweer dat ELK mens, ongeacht opvoeding, cultuur of karakter tot geloof in Christus Jezus kan komen, en dat is volkomen Bijbels.

Overal in de wereld zijn mensen tot bekering gekomen , ongeacht hun cultuur of opvoeding.
Ook tot op vandaag de dag komen mensen tot bekering, uit verschillende landen en culturen.
En gelukkig maar, want dat leert de Schrift namelijk dat IEDER mens tot bekering moet komen in Christus Jezus . Want een ieder die in HEM gelooft heeft eeuwig leven ontvangen.

ik probeer het ook ; de vraag is

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 10 jun 2014 18:45

rotterdam

Blijf maar fijn "proberen". Ik heb het antwoord reeds gegeven.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 10 jun 2014 19:00

ineke-kitty schreef:Ik beweer dat ELK mens, ongeacht opvoeding, cultuur of karakter tot geloof in Christus Jezus kan komen, en dat is volkomen Bijbels.

Dat vroeg ik niet.
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jun 2014 19:33

ineke-kitty schreef:rotterdam

Blijf maar fijn "proberen". Ik heb het antwoord reeds gegeven.

Dat heeft u niet - u vindt de vraag niet prettig maar dat is iets anders. ](*,)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 10 jun 2014 19:43

Dat vroeg ik niet.

Heeft opvoeding en cultuur en daarbij karakter invloed op de keuze voor geloof?
Ook gif is geschapen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 jun 2014 19:44

rotterdam schreef:
ik probeer het ook ; de vraag is

Integendeel.
Opvoeding en traditie zijn minstens zo vaak een sta in de weg.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 10 jun 2014 19:46

hettys en rotterdam

De factor "opvoeden" doet er niet toe.
De Schrift is duidelijk. Een IEDER heeft de kans tot geloof in Christus Jezus te komen. Het heeft niets, maar dan ook niets met opvoeding te maken.

Geen excuus dus om Hem af te wijzen.

Wat heeft een karakter in 's hemelsnaam te maken met tot bekering komen in Christus Jezus?
Wat een smoes zeg.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jun 2014 20:04

ineke-kitty schreef:hettys en rotterdam

De factor "opvoeden" doet er niet toe.
De Schrift is duidelijk. Een IEDER heeft de kans tot geloof in Christus Jezus te komen. Het heeft niets, maar dan ook niets met opvoeding te maken.

Geen excuus dus om Hem af te wijzen.

Wat heeft een karakter in 's hemelsnaam te maken met tot bekering komen in Christus Jezus?
Wat een smoes zeg.

In de jungle van Peru is 'bij toeval' een nieuwe, onbekende volksstam ontdekt. Een nomadengroep was in het Amazonewoud aan het jagen, maar dreef af naar het natuurreservaat Kugapakori Nahua Nanti, in het zuidoosten van Peru.
Niemand heeft deze volksstam ooit eerder gezien, niemand weet bovendien welke taal ze spreken

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 10 jun 2014 20:27

@ ineke kitty, jij stelde:
God rekent de mens niet af op zijn karakter, opvoeding of cultuur, maar op ongeloof.
Dat is door de hele Schrift heen een feit.

durf je de discussie daarover aan?
Ik beweer: de moslim heeft niet veel aan z'n/h'r geloof naar de Schepper toe en erkent de Christus niet en wordt daarom op zijn/haar werken in het grote eindoordeel voor Gods grote witte troon afgerekend naar wat er in de boeken aangetekend staat.

Voorts beweer ik dat er bij dat oordeel geen christenen zijn, omdat die al >1000 jaar eerder bij de wegrukking zijn opgenomen in heerlijkheid of bij de nalezing in de schare die niemand tellen kan opgenomen. Heel het Geloof komt dus niet meer in vragen bij het eindoordeel.
In dat oordeel gaat het volgens mij om de vraag: door naar de nieuwe aarde als je naam in het boek der levenden staat (wel levend, geen opstandingslichaam zoals wij) of in het helse vuur?? Dat geldt m.i. dus ook voor moslims.

Hierbij dus ook in aanmerking nemende dat miljoenen helemaal de kans niet krijgen om überhaupt te gaan geloven in Christus.

Wat is hierop uw leesbaar antwoord? (bij voorbaat dank voor de reactie en vr. gr., vomo ben)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 10 jun 2014 20:56

Ben

Ik hoef toch niet in discussie te gaan over het feit dat er alleen behoud is in Christus Jezus?

Als je in discussie wilt gaan over bekering, behoudenis, of verloren gaan, open dan een topic daarover. Dit topic gaat over de opmars van de Islam.
Er wordt steeds afgeweken op het onderwerp, door allerlei zijwegen in te gaan die niets met het onderwerp te maken hebben, of door puur op de man te spelen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 10 jun 2014 22:08

ineke-kitty schreef:Ik hoef toch niet in discussie te gaan over het feit dat er alleen behoud is in Christus Jezus?

Dééd je dat maar i.p.v. de repeterende kreten over de o zo schadelijke islam...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 10 jun 2014 22:38

Op het refoforum is het moelijk discussieeren want idd worden er allerlei zijwegen ingeslagen.
Hier val ik Ineke-Kitty in bij.

Vanavond was op het journaal dat de helft van Irak nu zo'n beetje in handen is van ISIS.
Hun einddoel is een groot-islamitische staat die zich uitstrekt van Libanon, Syrië en het grootste deel van Irak. Laten we bidden en hopen dat dit geen werkelijkheid wordt, denk hierbij eens aan Israel.
Nogmaals Bashar Assad, aan wiens handen het bloed van 100.000en kleeft is hierbij "gematigd".
Het is zonder meer zeer bedreigend allemaal. Bedenk hierbij eens dat er in een plaats als Delft een dozijntje (mss schat ik het zelfs te laag in) jonge moslims naar Syrië zijn gegaan.
Wat de afloop kan zijn als deze weer terugkomen hebben we gezien met de aanslag in Brussel.
Er zijn nota bene mensen uit eigen islamitische kring die het nog aanmoedigen en toejuichen ook!!

Een off-topic wil ik wel plaatsen: Vroeger waren in refo-kringen vooral de USSR, China en de roomse kerk de kenmerken voor de "anti-christ". De 1e bestaat niet meer, mede om zeep geholpen door nr. 3
en voor nr. 2 is geen aandacht meer. (Gemakshalve "vergeten" we eigenlijk Noord-Korea waar christenen ook zwaar vervolgd worden...)
Aan de andere kant t'was lekker duidelijk en overzichtelijk allemaal in vergelijking met nu.
Het gaat mij persoonlijk wel eens te ver om zonder meer met allerlei Bijbelteksten te smijten en die één op één toe te passen op de actualiteit van heden. Goed uitgelegd kan ik het nog wel hebben maar niet even blader-de-blader en dan met de motivatie, ja dat staat daar en daar, zie je wel(!)
10 jaar later ziet de wereld er dan weer heeeeel anders uit.
Sorry voor deze kritische noot maar moet ik even kwijt.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 jun 2014 23:10

moderngelovige schreef:Vroeger waren in refo-kringen vooral de USSR, China en de roomse kerk de kenmerken voor de "anti-christ".

Je moet eens wat oudere boeken lezen met uitleg over de profeet Daniel en de Openbaringen.
Het is allemaal Sovjet Unie wat de klok slaat.
En alles met dezelfde vastberaden zekerheid waarmee I.K. zich nu bediend.
Achteraf allemaal kletskoek. Inlegkunde van de bovenste plank.

Je moet het Bijbelboek "de Openbaringen" esthetisch en literair benaderen. d.w.z. je erop focussen dat dit een visioen is, een symbolische afbeelding van de tijdloze overwinning van God over het kwaad.

Terug naar “Archief”