@ ineke kitty, jij stelde:
God rekent de mens niet af op zijn karakter, opvoeding of cultuur, maar op ongeloof.
Dat is door de hele Schrift heen een feit.
durf je de discussie daarover aan?
Ik beweer: de moslim heeft niet veel aan z'n/h'r geloof naar de Schepper toe en erkent de Christus niet en wordt daarom op zijn/haar werken in het grote eindoordeel voor Gods grote witte troon afgerekend naar wat er in de boeken aangetekend staat.
Voorts beweer ik dat er bij dat oordeel geen christenen zijn, omdat die al >1000 jaar eerder bij de wegrukking zijn opgenomen in heerlijkheid of bij de nalezing in de schare die niemand tellen kan opgenomen. Heel het Geloof komt dus niet meer in vragen bij het eindoordeel.
In dat oordeel gaat het volgens mij om de vraag: door naar de nieuwe aarde als je naam in het boek der levenden staat (wel levend, geen opstandingslichaam zoals wij) of in het helse vuur?? Dat geldt m.i. dus ook voor moslims.
Hierbij dus ook in aanmerking nemende dat miljoenen helemaal de kans niet krijgen om überhaupt te gaan geloven in Christus.
Wat is hierop uw leesbaar antwoord? (bij voorbaat dank voor de reactie en vr. gr., vomo ben)