Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Africa
Sergeant
Sergeant

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Africa » 30 nov 2011 14:13

Mijn plannen... geen idee. :)
Vorig jaar geen leuke feestdagen gehad, hopelijk kan ik deze feestdagen genieten van vrienden, familie en bovenal van de diensten!
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 30 nov 2011 23:15

achjah christien.. ik kom inderdaad ook ergens anders. zoals al werd opgemerkt.

en haagewinde.. sterkte!... en ik hoop voor je dat volgend jaar rond deze tijd.. ok jij in dat begeerde bootje mag zitten en de strijd op dat vlak gestreden is.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 dec 2011 18:32

T.A.F.: achjah christien.. ik kom inderdaad ook ergens anders. zoals al werd opgemerkt.

Als je daar niet met een andere houding 'aanwezig' bent dan zullen ze daar ook niet blij worden, vermoed ik.

haagwinde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor haagwinde » 01 dec 2011 20:02

Thanks everybody!

Doet toch wel goed, 'digitaal meeleven van onbekenden'. Het zíjn ook echte mensen natuurlijk :).

Enne, inmiddels heb ik al een beetje een idee voor de invulling van die dagen, mede door jullie bijdragen. Een idee waarmee ik ook een paar oude, lieve mensjes blij maak...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 dec 2011 20:08

Graag gedaan Haagwinde, je leert die 'onbekende' vanzelf kennen, dus mocht je zin hebben in een meeting, je bent welkom op 4 februari.

Leuk dat je plannen hebt gemaakt, wat ga je precies doen dat je anderen blij gaat maken?

haagwinde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor haagwinde » 01 dec 2011 21:46

Gisteren zuchtte mijn oma: 'wat zou 't fijn zijn als je eens een hele week kwam...' en ze begon spontaan te fantaseren...
Nu vind ik een week te veel van het goede, maar een paar dagen zou best kunnen. Laptop mee om tussendoor wat te werken, hoewel daar niet veel van terecht zal komen :) . Ik heb nog niets beloofd, maar bekijk eerst wat kan.

Ja, zo werkt dat in het leven: wanneer je iets voor een ander mag betekenen, 'warm' je er zelf ook van op.
Ik ben deze periode heel bewust bezig om het negatieve om te buigen naar positieve dingen. En vaak blijkt het goed te zijn.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 02 dec 2011 00:19

@christien dat valt mee.. ik ben al wel tegen wat dingetjes aangeposts. woorden als "doodnormaal" evenals andere voor mij totaal normale woorden worden daar niet erg gewaardeerd.

even aan wennen.
maar iig heb ik er niet de ergenis die ik soms hier heb.

@haagewinde goed te zien dat je humeur is bijgetrokken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 dec 2011 15:31

haagwinde schreef:Thanks everybody!

Doet toch wel goed, 'digitaal meeleven van onbekenden'. Het zíjn ook echte mensen natuurlijk :).

Ik niet hoor, ik ben een Turing-machine :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haagwinde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor haagwinde » 03 dec 2011 00:08

Ah, nog wat geleerd op de late avond... Van dat apparaat nog nooit gehoord. Even kijken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Turingmachine; wel ingewikkeld hoor!

Jaja, Morlach, dat zou niet best wezen in je contact met je Engelse dame...
Maar serieus: jouw openhartige postings over je contact met haar vind ik erg positief. Als ik het lees denk ik: Hé, dit bestaat ook: zorgvuldig en met respect met een meisje omgaan. Mooi, succes ermee!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2011 02:17

haagwinde schreef:Ah, nog wat geleerd op de late avond... Van dat apparaat nog nooit gehoord. Even kijken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Turingmachine wel ingewikkeld hoor!

Jaja, Morlach, dat zou niet best wezen in je contact met je Engelse dame...
Maar serieus: jouw openhartige postings over je contact met haar vind ik erg positief. Als ik het lees denk ik: Hé, dit bestaat ook: zorgvuldig en met respect met een meisje omgaan. Mooi, succes ermee!

Tja, ik ben blij dat ik nog weet te verrassen. Het is niet altijd makkelijk want er is een hoop onzekerheid. Gelukkig ben ik niet meer zo dat ik mijn gesprekken achteraf kapot-analyseer. Maar aandachtig zijn, in een later contact nog eens terugkomen op iets dat eerder is gezegd, en dan maar kijken hoe het loopt. Natuurlijk hoop ik dat zij op een gegeven moment spontaan zegt dat ze graag wil dat ik langs kom.

Aan de andere kant is de afstand toch ook niet alles. Ik moet maar niet te veel vooruit denken over hoe dat dan allemaal moet gaan. Ik heb hier ondertussen toch ook een leuke situatie (werk, vrienden, wonen) voor mezelf gemaakt.

Gisteren was het Kerstfeest van mijn bedrijf - lekker vroeg, vorig jaar was het in februari, geloof ik- maar goed, iedereen dus netjes in pak, sjiek hotel met eten en muziek en dergelijke. Aan het eind was het toch wel even moeilijk dat er zo veel mensen met hun '+1' (hun partner) waren en ik altijd +0 ben :-) maar goed, dat gevoel trok gelukkig wel weer weg.-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2011 02:23

haagwinde schreef:Ah, nog wat geleerd op de late avond... Van dat apparaat nog nooit gehoord. Even kijken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Turingmachine; wel ingewikkeld hoor!

Ik zie dat ik iets anders bedoelde, namelijk de Turing Test: http://nl.wikipedia.org/wiki/Turing-test

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 03 dec 2011 02:42

ik was het al tegengekomen.. een eenvoudige wiskundige formule (de turingmachine is een denkbeeldige machine) om te bepalen of een berekening electronisch (uitgaande van bit-gebaseerde elektronica) te berekenen is.

Waarmee Mortlach natuurlijk wel de plank missloeg, want je kunt geen turingmachine zijn.. daar deze alleen een theoretisch concept is;)

maar ik snapte zijn denkspoor.. ws doelte je meer in de richting van een ingewikkeld algoritme.
(op grond van waargenomen woorden... zonder textverband te kunnen begrijpen -> dan kan een systeem niet -> een min of meer menselijk overkomende reactie geven van vaak maar enkele zinnen) iets wat goed te programeren is;)

haagwinde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor haagwinde » 03 dec 2011 12:14

Een computer die menselijke communicatie simuleert. Lijkt me wel eng in de praktijk en anderzijds een uitdaging om die te ontmaskeren.

Mortlach, ik kan me goed voorstellen dat het ontzettend veel geduld van je vraagt. En mogelijk weleens een conflict tussen verstand en gevoel... Ik hoop dat je er in slaagt om haar voldoende vertrouwen in jou te doen krijgen, dat ze zich verder openstelt. Dan kun je verder...
Anderzijds snap ik haar ook. Persoonlijk knijpt het wantrouwen m'n keel dicht in dit opzicht, door alles wat achter de rug is en kan ik me niet voorstellen dat ik ooit nog durf te vertrouwen in de goede bedoelingen van iemand in dit opzicht. Ik hoop dat ik het overgroeien mag...
Tja, zo'n (verplichte) meeting waarbij je van je single-zijn extra bewust bent, is een van de lastigste situaties. Ik probeer altijd mezelf aan te pakken en actief iemand op te zoeken die wel wat gezelschap kan gebruiken. En mijd wel gesprekken met mensen die juist extra moeilijk zijn, bijv. met iemand die net terug is van huwelijksreis o.i.d. Je moet het jezelf ook niet extra moeilijk maken, vind ik.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2011 00:38

haagwinde schreef:Mortlach, ik kan me goed voorstellen dat het ontzettend veel geduld van je vraagt. En mogelijk weleens een conflict tussen verstand en gevoel... Ik hoop dat je er in slaagt om haar voldoende vertrouwen in jou te doen krijgen, dat ze zich verder openstelt. Dan kun je verder...

Net om een foto gevraagd en gekregen. Wauw.

Ik moest meteen aan dit filmpje denken: http://www.youtube.com/watch?v=SpS3eFqhxSQ

Anderzijds snap ik haar ook. Persoonlijk knijpt het wantrouwen m'n keel dicht in dit opzicht, door alles wat achter de rug is en kan ik me niet voorstellen dat ik ooit nog durf te vertrouwen in de goede bedoelingen van iemand in dit opzicht. Ik hoop dat ik het overgroeien mag...

Dat hoop ik ook.

Tja, zo'n (verplichte) meeting waarbij je van je single-zijn extra bewust bent, is een van de lastigste situaties. Ik probeer altijd mezelf aan te pakken en actief iemand op te zoeken die wel wat gezelschap kan gebruiken. En mijd wel gesprekken met mensen die juist extra moeilijk zijn, bijv. met iemand die net terug is van huwelijksreis o.i.d. Je moet het jezelf ook niet extra moeilijk maken, vind ik.

Het was op zich wel gezellig hoor. Iedereen had het prima naar zijn zin. Probleem is alleen dat dat soort feestjes altijd net te lang duren en de muziek net te hard staat. Als ik moe ben, heb ik daar meer last van.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 04 dec 2011 11:59

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”