Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 27 apr 2011 19:27

Dat is niet raar hoor Evelien, dat blijft nog wel even! Ik kon mij de dag voordat ik ging bevallen van de eerste nog steeds niet voorstellen dat er echt een kind inzat. En op het moment dat het geboren is, is het net of het nooit anders is geweest.

Leuk wiegje Liefie!

Heeft iemand tips voor hongergevoel? Ik heb echt de hele dag trek. Vooral 's morgens tot een uur of 13.00 uur kan ik echt continue eten. Ik doe het niet, maar wordt echt naar ervan. Terwijl ik wel goed ontbijt en ook wel tussendoortjes eet.

Wij zijn volgens mij ook wel uit de meisjesnaam. De jongensnaam vind ik nog wel erg moeilijk en ik heb het sterke vermoeden dat het bij ons een jongen gaat worden. Eigenlijk mede door de echo.....ik vond het een echt jochie ( terwijl het echt niet te zien was)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 apr 2011 19:59

Mooie wieg liefie, een rood dekentje zal wel heel leuk staan.

@evelien, het is ook heel raar, je weet verstandelijk wel dat er een kindje in zit maar het blijft meestal een raar idee. Vooral bij een eerste. Later had ik er wel meer gevoel van.

@ajl, iets wat goed vult eten zoals ei, vleeswaren oid?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 apr 2011 20:03

Leuke wieg zeg!! Hier ook een rood wiegdeken, maar of ik het ga gebruiken ligt nog een beetje aan mijn puf om de muur opnieuw te verven van onze slaapkamer (daar komt de wieg weer). Ik krijg opeens zin om onze slaapkamer wit met roze te maken, met van die leuke roosjes :roll: Verzin telkens weer wat nieuws, maar tegen de tijd dat we er eindelijk tijd voor hebben kan het best opeens paars of groen worden :lol:

Jannoek: vervelend die onzekerheid telkens! Wordt de komende dagen wat minder warm, hopelijk krijg je wat minder last van vocht.... lijkt me echt heel vervelend.

Schipje: Wij zijn wel uit de namen gelukkig! Jongensnaam hadden we al (nog), meidennaam was wat moeilijker maar ik maak me nu nergens meer druk over, heerlijk dat dat af is :)

En dat vergeetachtige, ik wordt er ook helemaal gek van.... echt ik vergeet gewoon wat ik net gezegd heb of iemand anders zei, mn boodschappen, waar ik spullen neerleg etc... echt heel onhandig want ik kon dus vandaag 2 keer naar de winkels op de fiets omdat ik weer wat vergeten was en ik had al zoveel pijnlijke harde buiken 8-[ Maar tis gelukt, heb goed ingeslagen qua kleding en schoenen deze week voor de meiden dus die zijn weer helemaal gelukkig!

Evelien: mooie buik zeg! En ik moet eerlijk zeggen dat ik je juist niet dik vind op die foto.... Ja je buik :lol:

Enne AJL ik had ook telkens dat hongergevoel, heel erg zelfs, maar ik geef/gaf er gewoon aan toe, lekker een paar toastjes met kaas, een tomaatje, gewoon een zak chips op klaarlichte dag :roll: heerlijk!
Of wat dacht je van paasstol met roomboter =P~ Jammer dat ze er nu niet meer zijn (of juist maar goed ook :mrgreen: )

Hier moeten de muren nog 1 keer geverfd. Vind de kleur alleen tegenvallen, dus het bed wordt niet donkergrijs maar gewoon wit. Kan ik het mooi gaan ruilen :roll: Maar gelukkig mag het nog! Maar anders wordt het echt te donker, ik had echt een lichtere tint verwacht eigenlijk, maargoed, zo ist ook wel mooi gelukkig!!

Las trouwens een tijdje terug (lees wel mee maar heb weinig tijd om te reageren) over pijnlijke bekken met autorijden, dat heb ik ook al een hele tijd, kan dan mn voet bijna niet optillen om te remmen. natuurlijk doe ik dat wel maar das wel pijnlijk. Heel raar maar tis dan soms ook opeens weer weg.
Heb dit keer vage klachten die ik vorige keer veel later had, maar schijnt normaal te zijn dat het telkens eerder opspeelt.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 27 apr 2011 21:04

Pfieuw...'even' 15 pagina's bijlezen...jullie zijn haast niet bij te houden.

Wat ik me nog herinner is iets over eczeem. Ik heb ook enorme last gehad, maar toch hormoonzalf gesmeerd, wel eentje van de oude garde waar nooit klachten over zijn geweest tijdens zwangerschap. Dus dat ging prima!

Verder als je (spullen) van je kraampakket over hebt kun je ze ook inleveren bij stichting Baby Hope, die verzamelen kraampakketten voor kraamprojecten in Afrika, India, Oost-Europa, etc (zie http://www.stichtingbabyhope.org/ ) Ik vind dat een mooi initiatief!

Over baby's vasthouden, hier wel gedaan, nergens last van gehad. Maar je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt op dat moment.

Er kwam ook nog iets langs over voeden in het openbaar. Ik weet nog dat ik de 2e of 3e dag zei, sjonge hoe doen die vrouwen dat toch, het ziet er altijd zo ontzettend makkelijk uit. Maar nog geen week later, deed ik het zelf ook zo. En als je je daar zeker over voelt, vind ik voeden in het openbaar geen probleem, maar natuurlijk wel een beetje discreet.

Sommigen schieten echt hard op! Spannend hoor!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 07:10

Memmem schreef:@ajl, iets wat goed vult eten zoals ei, vleeswaren oid?

Dat helpt ook niet zo tegen het hongergevoel, behalve gebakken eiëren dan. Eigenlijk is het enige dat helpt 'vette hap' zoals een saucijzenbroodje patat, maar dat kan je ook niet dagelijks doen.

@ Lammetje eraan toegeven doe ik echt niet continue. Jij hebt het geluk dat je na de bv periode onder je gewone gewicht eindigt. Bij mij zit er dan nog 5-7 kg aan en dit wil ik liever niet nog meer laten oplopen.

Wat grappig dat iedereen alle kamers gaat veranderen en ook de eigen kamer onder handen gaat nemen. Ik doe daar echt niets aan. Lakens en dekens heb ik nog wel en of de kleur bij onze kamer pas, interesseert mij eigenlijk niets :oops: . Onze slaapkamer doe ik ook zeker niet. Het enige wat wij gaan doen, is onze dochter naar de slaapkamer van onze zoon verhuizen. Zij slaapt dan de komende tijd op een echte jongenskamer, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Zoonlief vind ik namelijk nog te klein om naar zolder te verhuizen en op de kamer van de baby lijkt mij met de voedingen ook niet zo handig.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 07:21

@AJL ik heb ook heel de zwangerschap al ''honger'' ik eet ook veel meer als anders maar als ik het niet doe voel ik me slap en zeker met mijn werk was dat geen optie.
Misschien vult yoghurt met muesli?

Vannacht om 00.30 dacht ik al dat het ochtend was :( Lange nacht geweest met veel draaien.
Gisteren middag heb ik wat liggen slapen op de bank maar dat ga ik niet meer doen want dan slaap ik 's nachts dus veel slechter.

@NDW Fijn dat je weer wat meer energie krijgt. Suc6 met namen uitzoeken zal best goed komen hoor.

@Schipje dat is wel heel vervelend dat vergeten hier valt het gelukkig mee.

@Lammetje ik ben benieuwd naar jullie kamertje! uitkijken hoor met autorijden lijkt me best gevaarlijk als je niet makkelijk kan remmen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 08:44

liefie schreef:@AJL ik heb ook heel de zwangerschap al ''honger'' ik eet ook veel meer als anders maar als ik het niet doe voel ik me slap en zeker met mijn werk was dat geen optie.
Misschien vult yoghurt met muesli?

Yoghurt met musli heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik eens doen. Heb nu ook nog steeds een rammelende maag, heb al 2 boterhammen op, een plakje volkoren ontbijtkoek en een banaan en het duurt nog 2,5 uur tot de lunch. :(

Vervelend Liefie dat je zo slecht slaapt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 08:59

@AJL ik herken het wel ik kan ook veel eten :oops:

Hebben jullie een babyfoon? Ik kreeg van de week voor mijn verjaardag een abonnement op ouders van nu en daarbij een babyfoon met camera en al :shock: :D
Heeft iemand hiermee ervaring?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 09:17

Wij hebben wel een babyfoon ( 2 zelfs voor beide kamers). Wij gebruiken hem regelmatig, maar nooit als wij zelf thuis zijn. dan houden wij gewoon de deur naar de gang open en horen wij het wel. De eerste weken huilden ze bij mij heeeeel veel en ik vond het wel fijn dat het geluid door de deuren heen wat gedempt was :oops: . Als wij thuis zijn, vind ik het persoonlijk niet zo nodig. Waar je met een babyfoon wel om moet denken is dat je niet de mogelijheid hebt dat je ook andere babyfoons ( en daardoor baby's in de buurt) op de ether kan ontvangen. Dat schijnt bij de goedkopere babyfoons nogal eens te zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 09:24

Overdag willen wij hem juist wel gaan gebruiken omdat wij de gangdeur niet open kunnen zetten want dan gaan de poezen naar boven en dat is niet de bedoeling.
En we hebben hardhouten deuren die iets te goed geluid isoleren :lol:
Over dat storen van andere babyfoons heb ik ook weleens gehoord hopelijk valt het mee het is in elk geval geen goedkope babyfoon dus hopelijk hebben ze daar iets aan gedaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 09:26

Ik word er juist zenuwachtig van als ik elk geluidje en kreuntje hoor. Daarom wilde ik ze ook niet bij ons op de slaapkamer hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 apr 2011 09:32

Haha misschien vind ik het ook helemaal niks hoor en gaat hij snel weer uit :wink:
De baby komt bij ons ook niet op de kamer lijkt me helemaal niks. Heel misschien de eerste nachten maar dat zien we wel tegen die tijd.

@jannoek Ben je al bevallen omdat het zo stil blijft :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2011 09:52

Wij hadden geen babyfoon, maar mijn moeder had er 1 over op haar werk, en die hebben we gebruikt toen wij bij mijn schoonzus en zwager in het vakantiehuisje woonden. als wij dan gingen klussen in ons huis, zetten we de babyfoon gewoon even boven bij hen neer. Dat was ideaal. Voor gewoon thuis hadden we hem in het oude huis sowieso niet nodig, we hadden een open trap in de woonkamer dus hoorden alles zo wel.
In dit huis gaan we het gewoon uitproberen. Ik hoef ook niet zo nodig alles te horen, en hier staat de deur naar de gang eigenlijk altijd open, behalve hartje winter. Als ik dan de deur van de babykamer op een kier hou, hoor ik het waarschijnlijk wel. En je raakt er geoefend op, hier hoor ik Jurian ook als hij met zijn deur dicht slaapt. Dus dat komt vast goed. En anders kan ik altijd nog de babyfoon neerzetten, maar ik ben er niet zo'n fan van.

Hier weer flinke nesteldrang. lekker hoor :D Ik heb de muren en deurtjes van de nis waar de nieuwe wasbak is gekomen op onze slaapkamer net geschuurd en gekit. Dan kan ik als Jurian slaapt het plafonnetje en de deurtjes verven. Zijn we weer wat verder. Ondertussen heb ik mijn mans kast helemaal uitgemest en schoongemaakt. Dat was de kleinste klus van de 3 kasten, de andere 2 moeten straks nog, maar Jurian was het boven zat. Wel een fijn idee dat het dan weer netjes is in de kasten, hoef ik me niet te schamen voor de kraamverzorgster :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 apr 2011 09:57

hier wel een babyfoon, gebruikte ik ook regelmatig. Bij de oudste niet, maar toen we er 2 hadden moesten we echt snel zijn als de baby huilde en de oudste niet wakker mocht worden (ivm slaapproblemen) Nu gebruiken we hem nog steeds, meiden vinden het wel leuk zo'n muziekje aan als ze gaan slapen :lol:
Over kamers opknappen: onze slaapkamer willen we al vanaf dat we hier wonen goed onder handen nemen maar daarvoor moeten eerst de kozijnen vervangen worden, grapje van totaal 12 - 15000 euro en tot nu toe nog steeds niet haalbaar geweest. Voorkant van kozijnen en badkamer hadden voorrang en telkens moet je dus weer opnieuw beginnen met sparen :roll: :wink: maar de garderobekast komt bijna uit elkaar zetten dus misschien dat we toch een beginnetje maken.... maar voor de bevalling denk niet meer, al zou ik het wel graag willen :lol:

Liefie: vervelend hé dat slechte slapen! Ik ben hier ook telkens vanaf 3 uur wakker. Gelukkig tot 3 uur meestal in diepe slaap, tot een van de kinderen wakker wordt, daar kan ik nu echt niet tegen, ik kom niet meer in slaap :-k

missF: lekker nesteldrang dus! heerlijk idee als het dan af is en schoon hé!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 apr 2011 11:13

@ Liefie, nee hoor, ik ben er nog, maar ben echt totaal energieloos. Lezen lukt nog net, typen had ik geen puf voor, haha...

Vrienden van ons hebben ook een babyfoon met camera. Zag er wel super handig uit, maar aangezien bij ons alles gelijkvloers is vind ik dat een beetje onzin. :mrgreen:
Wij hebben nog geen babyfoon gekocht, maar zijn van plan dat cadeau te vragen aan bijv. opa's en oma's, of van de hele vriendengroep in totaal ofzo. En anders kopen we er na de tijd gewoon één, de eerste paar dagen zullen we 'm toch niet nodig hebben.

Ik krijg echt de kriebels om het hele huis schoon te maken... alleen... ik heb er geen energie voor. Heel irritant! Net na het douchen ben ik maar eerst weer op bed gaan liggen. :-oo Ach ja, boeiend, ik heb er ook nog wel de tijd voor :-)

Terug naar “Archief”