Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 09 dec 2010 16:24

Nelly91 schreef:Ik heb net een eerste pasafspraak gemaakt in de kerstvakantie om mijn trouwjurk uit te zoeken bij Hip!Weddingdesign.. Spannend!

Wat leuk! Daar ben ik ook heel leuk geslaagd!! :mrgreen: Ik heb een strapless jurk zonder sleep met een soort van jas erover met mouwen en sleep... Ik wilde absoluut geen stola... dat ding vliegt alle kanten op :lol: En dat doet me denken aan de galajurk die k heb. En een bolero erover vind k dan ook weer te gewoontjes... al stond dat me ook wel superleuk. Ik vond de jurk met jas/jurk erover heen veel leuker! :lol:
Alleen moet k bij de coupeuse nog ff kijken of ik lange mouwen hou (zoals ze nu zijn) of dat k ze korter wil tot 3/4. We trouwen in mei, dus het kan wel warmer zijn... Ik weet alleen niet hoe dat staat in combinatie met de rest van de jurk, want die is nogal statig, hahaha! :mrgreen:
En als ik het heel warm zou krijgen, kan k altijd nog die jas/jurk uit doen. Dan hou k gewoon een eenvoudige jurk over.... :wink:
Szent az Úr

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 dec 2010 09:09

@ Nelly91, hip! is zooooooo leuk! Jaccootje is er heel tevreden over ;-) en ik ook!

Wat het seizoen betreft en de temperatuur. Lang leve Nederland! Je kan er gewoon níks van op aan... Ik wilde persé mouwloos omdat we in augustus trouwden, maar ik had het met foto's maken zoooo ontzettend koud! Het waaide, regende etc. Daar hou je dan ook niet echt rekening mee ;-).

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 dec 2010 09:34

Ik had er uberhaupt niet aan gedacht om wat over mijn jurk te kopen. We trouwden 20 april, dus het wat wel een beetje dom dat het niet eens in mijn gedachte opkwam. Gelukkig was het erg zonnig weer, maar we hadden een boottocht en zijn nog naar het strand geweest, dus ik heb het wel koud gehad. Maar ik heb het opgelost door gewoon op de boot even de sjaal van mn moeder te lenen, op het strand heel hard te gaan rennen (ook een beetje een onnadenkenden aktie, maar het is goed gekomen :wink: ) en een keer een colbertje van iemand aantrekken. Uiteindelijk was dat allemaal prima te doen en bij mijn jurk zou het denk ik ook echt niet zo mooi zijn om er wat over te doen, dus ik ben ook wel blij met mijn keus.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2010 10:02

Hehe, Joanne had daar ook niet erg aan gedacht. Gelukkig was het een graad of 15 en je bent op zo'n dag toch wel veel binnen. Ze heeft het alleen bij de fotoshoot aan de Rijn wel wat koud gehad, toen was het nog bewolkt en stond er vrij veel wind. Maar ja, ze had tussen de foto's door gewoon de jas van haar vader aan. :) Als bruidegom hoef je je er niet druk om te maken, ik vond zo'n pak warm zat :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 dec 2010 13:18

jaccootje85 schreef:
Nelly91 schreef:Ik heb net een eerste pasafspraak gemaakt in de kerstvakantie om mijn trouwjurk uit te zoeken bij Hip!Weddingdesign.. Spannend!

Wat leuk! Daar ben ik ook heel leuk geslaagd!! :mrgreen: Ik heb een strapless jurk zonder sleep met een soort van jas erover met mouwen en sleep... Ik wilde absoluut geen stola... dat ding vliegt alle kanten op :lol: En dat doet me denken aan de galajurk die k heb. En een bolero erover vind k dan ook weer te gewoontjes... al stond dat me ook wel superleuk. Ik vond de jurk met jas/jurk erover heen veel leuker! :lol:
Alleen moet k bij de coupeuse nog ff kijken of ik lange mouwen hou (zoals ze nu zijn) of dat k ze korter wil tot 3/4. We trouwen in mei, dus het kan wel warmer zijn... Ik weet alleen niet hoe dat staat in combinatie met de rest van de jurk, want die is nogal statig, hahaha! :mrgreen:
En als ik het heel warm zou krijgen, kan k altijd nog die jas/jurk uit doen. Dan hou k gewoon een eenvoudige jurk over.... :wink:

Ben heel benieuwd! Ik had ook zo iets ;-)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 10 dec 2010 14:52

jamillah schreef:
jaccootje85 schreef:

Ben heel benieuwd! Ik had ook zo iets ;-)

Je moet nog ff geduld hebben :wink:
Szent az Úr

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 10 dec 2010 20:04

Tegen die tijd kom ik kijken, want ik ben nu toch ook wel heel benieuwd geworden;)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 11 dec 2010 18:47

Rienuku schreef:Tegen die tijd kom ik kijken, want ik ben nu toch ook wel heel benieuwd geworden;)

Dat wordt dan wel anderhalf uur rijden rinus :wink: :lol:
Szent az Úr

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 dec 2010 14:53

Jammer hoor!!!....

Dat je even geen rekening met mij houd.... ;) :P

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 13 dec 2010 17:12

Rienuku schreef:Jammer hoor!!!....

Dat je even geen rekening met mij houd.... ;) :P

Tja, moet je bij Steven zijn.... die zei: verloven doen we op de Veluwe, trouwen bij jou :wink: Dus vandaar.... :lol:
Szent az Úr

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 04 jan 2011 10:37

Heeft er iemand tips voor een low-budget huwelijk? ;)
Mijn vriend (student) en ik (werkend maar niet rijk ;) ) gaan komend jaar rond oktober trouwen. Datum moet nog gepland worden. Wij willen het low budget houden. Sowieso doen we het burgelijk huwelijk op een andere dag (gratis). Dat is al 1.
Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop zaaltje voor max 150 man voor de receptie in de buurt van Katwijk/Leiden? Ik houd me aanbevolen...
What goes around, comes around

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2011 11:43

Zelf hebben we de receptie in de kerk gedaan. De koster zorgde voor koffie, een drankje en koeken bij de koffie. We waren voor een euro of 300 klaar, voor een stuk of 120 genodigden / ongenodigden. Misschien dat je op zo'n manier wat kan regelen? Als de koster dit niet doet zou je kunnen vragen of je een zaal bij de kerk ofzo kan gebruiken de "catering" uitbesteden aan een paar kennissen, vrienden / vriendinnen of wijkgenoten ofzo?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 04 jan 2011 12:41

Vind ik een goede tip ja, daar ben ik vanochtend al mee bezig gegaan.
In het gebouwtje wat ik op het oog heb, zijn catering door koster & mevrouwtjes verplicht geloof ik.
We trouwen PKN, dus moeten we ook daarvan een zaaltje regelen ;)
What goes around, comes around

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 04 jan 2011 14:20

Wie heeft er een goeie tip voor goedkope trouwkaarten? Ik heb via google gezocht,maar dan ben je nog zo €1,50 kwijt per stuk!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 04 jan 2011 16:50

@ judith
gewoon van die boeken halen bij de drukkerij, daar zitten ook goedkope in.

Terug naar “Archief”