Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 17:09

discipel2011 schreef:@ Jeewee

Ik ben christen en mijn hetero-seksualiteit is zuiver want Christus is zuiver, maar als je Hem niet kent ben je constant op zoek naar een alibi voor verkeerd, zondig gedrag.

Dus jij gelooft niet dat jij ook in jouw heteroseksualiteit zondigt?
Dus ook niet dat zelfs je beste werken bevlekt zijn met zonde?
Apart...

Enne... nog wat: ik kén Hem, want Hij kent mij...
Misschien niet zo snel oordelen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 jan 2011 17:13

@discipel2011

ik snap eigenlijk jouw zin eigenlijk niet helemaal: mijn heteroseksualiteit is zuiver want Christus is zuiver
zou je dat kunnen uitleggen?

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 31 jan 2011 17:33

Pffff de liefde is hier weer ver te zoeken.... :(
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2011 18:20

Gewoon lekker laten gaan, die Discipel40-45, die zoekt gewoon een hele grote fundamentalistische stok om wild mee om zich heen te slaan. Hij zou waarschijnlijk ook als eerste de steen werpen naar de zondige vrouw.

Of het is een troll en dat is eigenlijk alleen maar sneu, of hij meent het allemaal echt en die gedachte is pas echt eng.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 19:14

Maar helaas staat hij voor zoveel mensen die de stenen oppakken en naar anderen gooien, in dit geval naar die enorm zondige homo's, terwijl zij zelf, net als discipel, echt geloven dat ze in hun heteroseksualiteit heel wat minder zondigen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 31 jan 2011 19:30

Jammer dat hij niet in wil gaan op mijn uitnodiging. Zou hij niet met me op pad durven omdat hij bang is dat ik meer van 'm wil? :')

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jan 2011 19:46

hysterisch-smile

Verder ben ik het met Race eens. Ik meng mij niet vaak in dit topic, maar ik word een beetje verdrietig van de afwijzing die er is. Ik geloof niet dat mensen daardoor dichter bij Hem komt.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 21:33

ajl schreef:Verder ben ik het met Race eens. Ik meng mij niet vaak in dit topic, maar ik word een beetje verdrietig van de afwijzing die er is. Ik geloof niet dat mensen daardoor dichter bij Hem komt.

Vaak denk ik dat jouw mening hier die van de zwijgende meerderheid is.
Een paar mensen pakken steeds de stenen op, in plaats van gewoon eens naast de homoseksuele naaste te gaan zitten en ondanks dat je iemands visie niet deelt, toch diens visie respecteert, vooral als hij of zij aangeeft dat die keuze samen met God heeft gemaakt.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 01 feb 2011 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 31 jan 2011 23:19

Zolang een zieke niet naar de Dokter gaat, en tracht via eigen knutselen zijn afwijkingen te camoufleren, zal de zieke uiteindelijk sterven omdat hij het medicijn niet heeft willen innemen om zijn ziekte te bestrijdenb, de zonde is dodelijk...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 07:38

Ok, stel dat je gelijk hebt en de homosexuele praxis tegen Gods wil is, dan denk ik nog niet dat je kan zeggen dat mensen op grond van deze zonde alleen verloren zouden gaan. Mensen gaan namelijk niet verloren om de grote en hoeveelheid van hun zonde, maar om het feit dat ze Jezus niet als hun Verlosser willen aannemen. Ik zondig ook namelijk elke dag tegen alle geboden van de Heere en het wil er bij mij niet in dat God de homosexuele zonde zwaarder aan zal rekenen dan de zondes die ik dagelijks doe.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 01 feb 2011 07:52

Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle ongerechtigheid en zonde en de werken van satan in ons te verbreken.
Dan ga je de zonde in al zijn facetten haten en belijden, dan lijd je er onder en zoek je verzoening..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 feb 2011 08:19

Hoe kom ik bij jou nog toch aan het idee dat je er maar een munt in moet gooien en er komt een bijbeltekst uitrollen...
*) uitzoeken wat gewenst wordt...

Je bent zo bezig met het bestraffen van de zonden van anderen, dat je jezelf echt heilig aan het verklaren bent en gewoon echt bent gaan geloven dat er in jouw heteroseksualiteit minder zondigs zit dan in de homoseksualiteit van anderen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 09:37

discipel2011 schreef:Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle ongerechtigheid en zonde en de werken van satan in ons te verbreken.
Dan ga je de zonde in al zijn facetten haten en belijden, dan lijd je er onder en zoek je verzoening..

Dat vind ik wel knap van je. Jij bent blijkbaar in staat om geen zonde meer te doen, omdat je in God geloofd. Dat is jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 01 feb 2011 09:49

discipel2011 schreef:Zolang een zieke niet naar de Dokter gaat, en tracht via eigen knutselen zijn afwijkingen te camoufleren, zal de zieke uiteindelijk sterven omdat hij het medicijn niet heeft willen innemen om zijn ziekte te bestrijdenb, de zonde is dodelijk...

Zolang een über-rechts-extremistisch iemand zijn/haar eenzijdige teksten het forum op blijft gooien, en de liefde vergeet, die kent de liefde niet. Derhalve heeft hij het Medicijn ook niet genomen en sterft uiteindelijk.
De zonde is inderdaad dodelijk. Ook de zonde van het alleen maar over Gods toorn spreken. Dat is een halve waarheid, en derhalve een hele leugen.

1 Korinthe 13:1-13:
1 Al zou ik de talen van de mensen en van de engelen spreken, maar ik had de liefde niet, dan zou ik klinkend koper of een schallende cimbaal zijn geworden.
2 En al zou ik de gave van de profetie hebben en alle geheimenissen weten en alle kennis bezitten, en al zou ik al het geloof hebben zodat ik bergen zou verzetten, maar ik had de liefde niet, dan was ik niets.
3 En al zou ik al mijn bezittingen uitdelen tot levensonderhoud van de armen, en al zou ik mijn lichaam overgeven om verbrand te worden, maar ik had de liefde niet, het baatte mij niets.
4 De liefde is geduldig, zij is vriendelijk, de liefde is niet jaloers, de liefde pronkt niet, zij doet niet gewichtig,
5 zij handelt niet ongepast, zij zoekt niet haar eigen belang, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad,
6 zij verblijdt zich niet over de ongerechtigheid, maar verheugt zich over de waarheid,
7 zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
8 De liefde vergaat nooit. Wat dan profetieën betreft, zij zullen tenietgedaan worden, wat talen betreft, zij zullen ophouden, wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden.
9 Want wij kennen ten dele en wij profeteren ten dele,
10 maar wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, zal wat ten dele is, tenietgedaan worden.
11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, overlegde ik als een kind, maar nu ik een man geworden ben, heb ik het kinderlijke tenietgedaan.
12 Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel, maar dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht. Nu ken ik ten dele, maar dan zal ik kennen, zoals ik zelf gekend ben.
13 En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde.

Iets om over na te denken misschien?
Dit is overigens ook aan ieder ander gericht!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 feb 2011 10:26

En nu we toch bijbelteksten gebruiken:

1 Joh 4: 7,8
Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God.
Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Dát is de bron: de liefde is uit God. En als twee mannen of twee vrouwen dat zo ervaren, wie zijn wij dan om heen aan te vallen op het geloof dat ook hún liefde uit God is.

Terug naar “Archief”