Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor MissF » 21 jun 2010 11:51

Wij woonden het eerste half jaar van onze verkering een kilometer bij elkaar vandaan. Heerlijk! Ik had toen wel mijn rijbewijs maar geen auto, dus dan liep ik vaak naar hem toe, en hij bracht me 's avonds laat met zijn auto terug. We zagen elkaar ook ontzettend veel, i.p.v. alleen het weekend. na een half jaar verhuisde ik 3 km verderop. Nog helemaal niet ver, maar niet meer zo even te lopen. maar toen zagen we elkaar nog minimaal 2 avonden in de week. Wij vonden dat wel fijn, we leerden elkaar heel snel goed kennen, maar hielden wel allebei onze eigen vrienden. Doordat we elkaar door de weeks veel zagen, hadden we ook niet altijd zoiets van: het hele weekend is voor ons samen. Dan gingen we vaak genoeg allebei onze eigen weg op zaterdagavond ofzo. Dat vonden we allebei wel prettig, omdat we allebei onze eigen vrienden hadden/hebben.

Ik had verkering met een jongen die wel 60 km verderop woonde ofzo, maar dat vond ik niet alles. Daar ging ik dan zaterdag heen, en maandag weer meteen naar school. Maar dan zat ik daar het hele weekend, of hij bij mij, terwijl mijn vriendinnen ook allemaal leuke dingen deden in het weekend, omdat hun vriendjes wel dichtbij woonden. neuh, dat vond ik niks.
Maarja, je hebt het niet altijd voor het zeggen he ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 22 jun 2010 09:18

Ach.. de mijne woon 190 km verderop 8) En doordat hij erg onregelmatig werkt zie ik hem soms gewoon 2 weken niet! Vaak moet hij ook weekenden werken en is hij door de week vrij.. Daarom neem ik ook regelmatig door de weeks een dagje vrij zodat we samen lekker een dagje voor ons zelf hebben. En zo kan het dus zijn dat we elkaar opeens wel meerdere keren per week zien 8) Als we elkaar een poos niet zien dan is msn met webcam de ideale uitkomst, al was het de laatste maanden wel pittig.. Door verhuizingen geen internet en ook problemen met de telefoon :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

*Annette*
Majoor
Majoor

Vrijgezellen

Berichtdoor *Annette* » 23 jun 2010 11:41

M'n exvriend woonde iets van 100km bij me vandaan. Wij zagen elkaar alleen in het weekend, of er moest iemand jarig zijn maar dan kwam hij vaak even heen en weer. Als ik het weekend na hem ging kwam hij me vaak halen, en ging ik maandags met het ov gelijk richting school. Opzich vond ik de afstand niet zo erg, helemaal toen het niet meer lekker liep, kon hij tenminste niet zomaar even langs wippen :oops:. Weekenden deden we om en om, of het moest soms net even beter uitkomen doordat ik werken moest, iemand jarig was o.i.d. dan gebeurde het wel eens dat we 2 weekenden achter elkaar bij dezelfde waren.

Hier geen datingsite, ik voel er totaal niets voor. Net wat hier eerder ook gezegd is je gaat selecteren op leeftijd, opleidingsniveau ed. En net wat sunlover zegt ik denk dat het moeilijk is om er Gods leiding in te ervaren, al zijn er ook mensen die hier anders over denken. M'n psych. gaf een tijdje geleden het advies mee om proberen contacten te zoeken via een datingsite, niet eens voor een relatie maar voor vriendschappen, maar ik schiet totaal in de stress en het gaat tegen m'n gevoel ik... Al vraag ik me wel eens af waar ik dan wel mensen kan leren kennen maar dat is 'n andere vraag ;)...
Wat de toekomst brengen moge........

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2010 11:49

Ik zou ook geen type zijn voor een datingsite.
Iedereen presenteert zich zo leuk mogelijk. Dus je krijgt wellicht een bepaald beeld van iemand ?
Wie gaat er op zetten dat hij een irritante tic heeft, of alles achter zich laat slingeren ?
Of moeite heeft met omschakelen ? Iedere keer ontslagen wordt ?
Dus iedereen is spontaan, gul, sportief.
Tja, waar heb je dan een site voor nodig ?
Je kunt elkaar overal tegenkomen, misschien juist als je het niet verwacht !
Vraag maar aan 100 stellen, hoe hebben jullie elkaar leren kennen ?
Klassiek is op het werk, kerk of feestje.
Maar misschien is het die leuke verkoper, de leraar van je nichtje, of de man waarmee je in de lift stond. :-({|=

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2010 12:00

Ik heb ook op een datingsite gezeten..... heel gezellig je leert er mensen kennen en vrienden. Ik heb daar wel m'n beste vriendin leren kennen. Er was gelijk een klik toen we elkaar voor het eerst zagen. Dezelfde humor. Geweldig.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2010 12:50

schelpje3 schreef:Ik zou ook geen type zijn voor een datingsite.
Iedereen presenteert zich zo leuk mogelijk. Dus je krijgt wellicht een bepaald beeld van iemand ?
Wie gaat er op zetten dat hij een irritante tic heeft, of alles achter zich laat slingeren ?
Maar misschien is het die leuke verkoper, de leraar van je nichtje, of de man waarmee je in de lift stond. :-({|=

Natuurlijk presenteer je je zo leuk mogelijk op zo'n site, maar dat doe je toch ook als je op een feestje bent, of in de kroeg staat?

Ik heb via een profielen-site best een paar hele leuke contacten opgedaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 23 jun 2010 13:33

Kheb em op Kreta leren kennen.. Ook best een leuke locatie 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jun 2010 14:41

Mortlach schreef:Natuurlijk presenteer je je zo leuk mogelijk op zo'n site, maar dat doe je toch ook als je op een feestje bent, of in de kroeg staat?

Ja, inderdaad. Zoveel verschil maakt het niet.
Het voordeel van elkaar via internet leren kennen, vind ik, dat je niet direct op iemands uiterlijk 'afknapt'. Je voert hele persoonlijke gesprekken met iemand, die je nog nooit gezien hebt, dat ervoer ik als zeer positief.
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2010 15:09

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Ik zou ook geen type zijn voor een datingsite.

Natuurlijk presenteer je je zo leuk mogelijk op zo'n site, maar dat doe je toch ook als je op een feestje bent, of in de kroeg staat?

Ik heb via een profielen-site best een paar hele leuke contacten opgedaan.

Ja maar dan is het toch : what you see is what you get.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jun 2010 15:18

En dat kan ook misleidend zijn...
Afbeelding

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 jun 2010 15:21

Daphne schreef:En dat kan ook misleidend zijn...

Idd, net als hier op Refoweb :mrgreen:

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 jun 2010 15:23

MissF schreef:Wij woonden het eerste half jaar van onze verkering een kilometer bij elkaar vandaan. Heerlijk! Ik had toen wel mijn rijbewijs maar geen auto, dus dan liep ik vaak naar hem toe, en hij bracht me 's avonds laat met zijn auto terug

Huh??? Met de auto als het een kilometer lopen is? :shock:
waarom niet gezellig lopen of met de fiets?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2010 15:46

Tja, dan wordt het nooit wat :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2010 16:17

En weet je hoe gezellig de meetings altijd waren.

hmm.. *s'nachts om 4 uur naar huis rijden*

de gekste meetings.

En de leukste meetings, waar heel veel stelletjes zijn ontstaan. Bowling-meeting, geweldig was dat toen. =P~ Veel lol beleefd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jun 2010 16:39

schelpje3 schreef:

Tja, dan wordt het nooit wat :wink:

Ik probeer alleen aan te geven, dat het in alle gevallen misleidend kan zijn...

Ik ben in ieder geval erg blij, dat RW er is en 6 jaar geleden ook al bestond! omhelzing-smile
Afbeelding

Terug naar “Archief”