Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2009 17:26

ik heb vandaag gestofzuigd en verder eigenlijk niets :oops: doordat ik zolang in m'n vrije tijd op m'n werk zat heb ik geen zin meer! 8) oja ik ga de wastafel nog even afsoppen/schoonmaken en de kranen in de badkamer. Het toilet nog ffies en misschien vanavond nog even dweilen. Dan komt maandag de rest met het bedden verschonen!

@Annette: je hoeft je niet in de uitleg hoor tegenover anderen! Klinkt misschien heel rot ofzo... maar ik heb ook al diverse keren uitgelegd waarom ik af en toe (heel vaak 8) ) hard poets en overal 3x per week langs ga. Vanwege astma in het kort gezegd. Als iemand het nu nog een keer vraagt die het niet weet, jammer dan :mrgreen: (sorry bedoel het niet rot!!!!!)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2009 17:45

Ach ik leg ook weleens dingen uit op het forum en dan komen er ook mensen met vragen. Maak me daar niet druk om.

Ik heb vandaag alleen maar: aardappels geschilt en het aanrecht daarna met een doekje schoongemaakt. Van t weekend komt het wel weer en anders volgende week.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 jan 2009 18:55

Bedankt voor het meeleven hoor mensen, jammer dat jullie niet ff kunnen komen helpen poetsen ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 jan 2009 19:14

De koelkast in de schuur staat bij ons uit! De cola en bier zijn incl. ijsblokjes op het moment. Goed weer om de diepvries schoon te maken!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jan 2009 19:05

da's dan wel weer een voordeel van dit koude weer!
Hoe houden jullie de kachel dit moment ? Ik had m op continue 20 graden maar m'n man heeft hem net weer op de tijdklok gezet (dus een bepaalde periode uit overdag)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 jan 2009 19:18

In ons huisje staat er alleen een kachel in de gang aan op de laagste stand. Het is absoluut niet koud zo (ik ben een koukleum), echt prima klusweer. Het is wel iets te koud om in die temperatuur te leven, maar het valt reuze mee.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 jan 2009 19:49

Wij stoken de houtkachel met bergen hout! 's nachts springt de verwarming natuurlijk wel aan als het onder de 16,5 graden komt, en 's ochtend het eerste werk. Doordat de schoorsteen door 3 slaapkamers loopt is het boven ook warm. Ideaal.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jan 2009 20:43

wij verstoken nu niet meer hout dan anders. 2 viskisten per dag. Wel springt af en toe de cv bij, als het onder de 17 graden is bij de thermostaat (in de keuken) en 's morgens draait ie ook tijd mee om het huis weer te verwarmen. Ik wil wel dat het op de slaapkamers ook beetje warm is als mijn kids uit bed moeten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2009 20:57

Hij spingt hier elke dag, behalve het weekend, half 6 aan en springt half 11 's avonds weer uit. Dan staattie op 21, maar dan is het 20 graden. Nu het zo heel koud is, blijkt het bij de tuindeuren nog kouder te zijn, en zetten we hem soms op 22. Dan is het gewoon 20 in de zithoek.
De badkamer is ook warm, de slaapkamer sowieso zonder verwarming aan al. Alleen de babykamer is niet warm te krijgen. Nu is het nog niet perse nodig, maar als dat het wel is, moet ik volgens mij de verwarmingen beneden half open zetten, zodat de ketel harder gaat branden ofzo toch? Dan kan het in de babykamer ook weer warm worden ofzo. nouja, kzal het morgen eens proberen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jan 2009 23:52

of je zet er een straalkachel oid in. Moet die verwarming niet ontlucht worden?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 12 jan 2009 11:09

Bij ons staat hij standaard op 18 graden en hij gaat hoger als we allemaal thuis zijn en niet veel meer doen.
Nu heb ik hem nog niet hoger gezet...kben bezig met stoffen en zuigen enzo en dan is dat echt niet nodig. Meestal gaat hij met het avondeten omhoog :D en dan rond een uur of 11 weer uit 's avonds.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2009 11:11

*Annet* schreef:of je zet er een straalkachel oid in. Moet die verwarming niet ontlucht worden?

Ja, dat was het :D
Ik vond het al raar. Want overal wordt het prima warm. Maar toen mijn man onze nieuwe verwarmingen in de woonkamer ophing, zei hij dat ie alle verwarmingen in het hele huis meteen ontlucht had. Maargoed, dat kamertje was blijkbaar vergeten. Nu is het er bloedheet :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2009 11:59

haha beter dan steenkoud :? brr!!
Ik heb m van de continue 20.5 graden afgehaald aangezien het 's nachts nu minder gaat vriezen en het ietsjes warmer is.
Dit is bij ons het programma:
5.30 - 7.30 -> 20 graden
7.30 - 16.00 -> 18 graden
16.00 - 22.30 -> 20.5 graden
dan is het wel haaglijk hoor! ALs het eenmaal warm is dan hoeft ie niet zo hoog maar als t eenmaal koud is.... brrr !!
Ik heb m overdag uit staan omdat wij meestal (mijn man 5) en ik 3 a 4 dagen overdag gewoon weg ben! Dan vind ik het zonde dat hij brandt...!
In het weekend brandt ie wel overdag nog een periode of zet ik m handmatig wat hoger.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jan 2009 13:59

Hier een goede reden om hard aan het werk te gaan in huis: de kachel doet het weer niet :? Toen ik vanmorgen beneden kwam was het 14 graden, inmiddels door de kachel in de bijkeuken zo'n 17 graden, niet echt een aangename temperatuur om eens lekker te gaan zitten, dus ik ga gewoon veel doen :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jan 2009 15:12

Balen, Haai!

Hier is 't in de kamer 19 graden. Warm zat.
En in m'n dochters kamer 10 graden (met straalkacheltje), en in onze slaapkamer zonder verwarming nog wel wat kouder. :redface:
Is de eerste paar minuten niet echt lekker, maar in bed is het zo warm. 8)

Vaak gaat mn man 's avonds de houtkachel stoken, en in het weekend ook.
En dan wordt het heerlijk warm!

Terug naar “Archief”