Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2008 10:42

wij hebben een goedkope groente boer op dorp had van de week 2 komkommers voor 99 cent altijd wel lekker in de AH vind ik groente vaak duur behalve in de bonus dan en echt kwaliteit is het ook niet (vind ik dan)
En mijn man heeft in zijn school periode bij een hele grote groentezaak gewerkt en daar halen we ook vaak groente fruit enz en dat krijgen we dan voor een heel leuk prijsje en het is super kwaliteit

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 mei 2008 10:57

De markt scheel voor groente, fruit, kaas etc. echt behoorlijk wat geld.
Hier wel tenminste... Het voelt alleen zo burgerlijk om op zaterdag samen over de markt te struinen, haha!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2008 11:23

Bumba schreef:
Evelien schreef:super... gewoon via mp gratis op te halen! (wel in de buurt natuurlijk anders heb je er nog niks aan)... ziet er gewoon nog gaaf uit (niet nieuw) geen stukkie verf of iets... Als ik hen was geweest had ik er wel wat voor gevraagd... maar tsja!! We kunnen weer vooruit! :D

Zijn er nog meer spullen die jullie kunnen gebruiken of nodig hebben? Veel familie van mij is aan het verbouwen, nieuwe inrichting of anders en ze vragen aan ons of er spullen zijn die wij willen hebben.......
Als er niets voor ons bij zit, wordt het weggegooid......

haha! nou een tuintafel daar waren we naar opzoek!

En verder zijn we zelf aan het verbouwen enzo!!

Wel ben ik nog op zoek naar speelgoedautootjes.....maar is niet echt heel noodzakelijk!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 15 mei 2008 12:32

[quote="Evelien
Wel ben ik nog op zoek naar speelgoedautootjes.....maar is niet echt heel noodzakelijk![/quote]

Van die kleintjes? Ik zal eens navraag doen en eventueel PB ik je dan wel

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2008 15:19

ja van die kleintjes!

maar die kan ik ook goedkoop bij de action of iets dergelijks halen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 mei 2008 09:28

pol schreef:
Acire schreef:Ik heb ook een eenpersoonshuishoudentje maar ik let er toch echt op. Het scheelt echt behoorlijk per maand. Ook wat je eet.
Wereldgerechten bv zijn lekker makkelijk, maar echt niet goedkoop ofzo. Ik probeer dat soort pakken, of sausmixen, of 'eet kleur' of wat dan ook in de aanbieding te kopen bij de super de boer en dan ook een beetje veel tegelijk zeg maar. Tegen de tijd dat ik het ga eten koop ik de groentes ed die erbij moeten bij de lidl.

Altijd een nadeel die wereldgerechten, Is voor 2-3 personen en dan net te weinig voor ons.
Zo ook de verpakking van de celavitakrielaardappels. Is nu 750 gram en net niet genoeg.....

De wereldgerechten zijn er tegenwoordig ook voor 4-5 personen.

@Acire: ach, ik kom zelden of nooit tekort en heb eenvoudigweg geen tijd om alle supermarkten en markten af te lopen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 31 mei 2008 22:06

De melkprijs zal ook wel weer duurder worden in de winkel, en het is nog maar de vraag of er volgende week nog wel melk te krijgen is in de winkel.

De boeren zijn het niet met de melkprijs eens die ze krijgen...... en leveren het dus niet meer. Gooien het op het land.....

Afbeelding Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=P7SK0Z25gbY

Daar gaan duizende liters melk.... :shock: :roll: :shock:..... Tis een moeilijke keus die er word gemaakt magoed als je ziet wat de boeren krijgen voor de melk, ja dan is het ook wel logisch. Een aantal maanden geleden konden ze ook meer krijgen.....
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jun 2008 09:49

Ach, er wordt nu weer beweerd dat melk helemaal niet gezond is.
Dus dan gaan we maar op water leven :)

Ik vind het wel jammer, ik drink best veel melk. Maargoed, ik kan ook prima zonder (is dat niet met alles trouwens?)

Zo, het vakantiegeld is ook binnen. Nu de belasting nog :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2008 10:48

[quote="*Annette*"]De melkprijs zal ook wel weer duurder worden in de winkel, en het is nog maar de vraag of er volgende week nog wel melk te krijgen is in de winkel.

k Las vrijdag dat Aldi en Lidl aan het stunten zijn met de melkprijs en de AH volgt. En er zullen geen lege schappen zijn. Ranja bij het brood vinden ze nog veeeeel beter denk ik.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jun 2008 11:23

MissF schreef:Ach, er wordt nu weer beweerd dat melk helemaal niet gezond is.

Ik vind het wel jammer, ik drink best veel melk. Maargoed, ik kan ook prima zonder (is dat niet met alles trouwens?)

ach en water drinken blijkt ook niet gezond te zijn :lol: Dus wat moeten we nu? :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2008 11:43

liefie schreef:

ach en water drinken blijkt ook niet gezond te zijn :lol: Dus wat moeten we nu? :wink:

sap of frisdrank drinken...... al is het maar met mate!!!

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 01 jun 2008 11:57

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 04 jun 2008 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jun 2008 12:00

Evelien schreef:
liefie schreef:

ik hou niet zo van zoet drinken dus ik drink gewoon lekker 2 a 2.5 liter water op een dag en thee en meestal nog een pak karnemelk :D
Ik heb nog een voorraad in de koelkast liggen. En op is op ik snap de boeren wel die hebben ook een gezin om voor te zorgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2008 12:47

liefie schreef:
Evelien schreef:
liefie schreef:

ik hou niet zo van zoet drinken dus ik drink gewoon lekker 2 a 2.5 liter water op een dag en thee en meestal nog een pak karnemelk :D
Ik heb nog een voorraad in de koelkast liggen. En op is op ik snap de boeren wel die hebben ook een gezin om voor te zorgen

Sap of frisdrank, de tandarts stijgt op als hij dat hoort!!! Die adviseert thee.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jun 2008 14:40

Pol, wat zijn jullie voor een stelletje vreetzakken, wij hebben met zijn 6-en nog over van een pak Wereldgerecht :shock: .

Terug naar “Archief”