Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2004 06:58

Het maakt wel verschil uit wanneer je ges.gemeenschap heb.

Als je net 10 weken verkering heb en je bent dan al heel erg intiem op lichamelijk gebiedt. Wat heeft ges.gemeenschap dan voor doel in je leven.

Is het "Ik heb zin om eens een lekkere nacht van te maken met z'n tween". Ben je dan niet puur lichamelijk op elkaar gericht?

Want een relatie bestaat niet alleen uit SEX. En een huwelijk bestaat niet alleen uit SEX.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 okt 2004 08:14

hOHO OM EVEN DE VERWARRING UIT DE WERELD TE HELPEN:

Ik had het over sex...............en niet over gemeenschap.

Als je denkt dat sex alleen gemeenschap is dan ben je behoorlijk naief.

Sex is wel wat meer dan dat..........

Op de school waar ik werk.......... hebben de leerlingen soms al in groep 7/8 van de b.s. al met sex te maken gehad.

In klas 3 15/16 jaar heeft 60% al gemeenschap gehad of heeft dat regelmatig.

Ik schrok daar als klasseleraar van een 3e klas behoorlijk van.

Nu zal het nivo van de leerlingen zeker invloed hebben.

Ik werk op een vmbo school en daar speelt dat veeeel meer dan een gymnasium.

We moeten regelmatig leerlingen uit auto's van loverboys halen of uit autoos bij veel oudere vrienden. En dan spreek ik echt over 13-16 jarigen hoor.

Vooral in het Lwo ligt de leeftijd erg laag.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 okt 2004 12:02

Goede voorlichting, open gesprekken, geen taboe's...tsja wat zal dat een hoop schelen!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 okt 2004 12:07

essieee schreef:Goede voorlichting, open gesprekken, geen taboe's...tsja wat zal dat een hoop schelen!

echt niet.................

voorlichting krijgen ze genoeg..thuis op school........enzo

open gesprekken zijn er zat.............en zeker geen taboes....ze vertellen in details wat ze gedaan hebben hoor

dat scheelt niet eecht niet

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 okt 2004 12:14

Ik doel meer op de sexuele opvoeding thuis....

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 okt 2004 12:19

krijgen ze ook................

we hebben speciale avonden gehad om daar met ouders over tepraten. de opvoeding is er wel..

maar ook een tijdgeest..........

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 okt 2004 15:29

Evelien schreef:
Want een relatie bestaat niet alleen uit SEX. En een huwelijk bestaat niet alleen uit SEX.

Maar wel voor een heel groot gedeelte..... :D

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 09 okt 2004 16:53

Zijn zelf steletjes die al getrouwd zijn en niet eens weten hoe ze kinderen moeten maaken. Ja we leven in een gekke wereld

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 okt 2004 11:00

joepie schreef:
essieee schreef:Denk jij echt dat er onder de 'refo's' meiden NU nog meiden niet weten dat je van sex zwanger kunt raken?????? En zouden ze niet weten wat het allemaal inhoud?????

Ja hoor, geloof dat maar echt. En ook refojongens van 21 die nog niet eens weten van de hoed en de rand.

Dat lijkt me redelijk onmogelijk. Hoe kom je aan die info joepie?

joepie

Berichtdoor joepie » 11 okt 2004 13:33

Aragorn schreef:
joepie schreef:
essieee schreef:Denk jij echt dat er onder de 'refo's' meiden NU nog meiden niet weten dat je van sex zwanger kunt raken?????? En zouden ze niet weten wat het allemaal inhoud?????

Ja hoor, geloof dat maar echt. En ook refojongens van 21 die nog niet eens weten van de hoed en de rand.

Dat lijkt me redelijk onmogelijk. Hoe kom je aan die info joepie?

stuur wel ff een pb tje.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 okt 2004 09:47

joepie schreef:Ja hoor, geloof dat maar echt. En ook refojongens van 21 die nog niet eens weten van de hoed en de rand.

Dit geloof ik meteen. Er zijn er meer die dat niet weten dat die dat wel weten. Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die hun eigen lichaam niet eens begrijpen, laat staan dat mannen dat weten.

Daarom is het ook nodig dat er fatsoenlijke voorlichting komt. Over de werking van het lichaam, sex, gemeenschap, bepaalde technieken etc.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 12 okt 2004 10:51

Sabra schreef:
joepie schreef:Ja hoor, geloof dat maar echt. En ook refojongens van 21 die nog niet eens weten van de hoed en de rand.

Dit geloof ik meteen. Er zijn er meer die dat niet weten dat die dat wel weten. Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die hun eigen lichaam niet eens begrijpen, laat staan dat mannen dat weten.

Daarom is het ook nodig dat er fatsoenlijke voorlichting komt. Over de werking van het lichaam, sex, gemeenschap, bepaalde technieken etc.

Ben je redelijk wereldvreemd als je dit niet weet, en dan moet jewel in dorp wonen ver van de bewoonde wereld.
Als je jong bent dan expirimenteer je toch op elk vlak ook op dat van gemeenschap met meisje, je bepaald zelf natuurlijk wel hoever je gaat.

Alle reactie hier zijn van ik gegrijp er niets van enz enz, ik wel als gezonde man.

alleen nog niet op mijn 14e

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 okt 2004 11:14

Goede voorlichting is idd belangrijk... maar k las laatst ergens iets dat een kind van 10 jaar eigenlijk al van ongeveer alles op de hoogte zou moeten zijn... dat vind ik toch wel rijkelijk vroeg. Ok, als je er niet op tijd mee begint lezen ze het (bij wijze van spreken) wel op de muren enzo, maar dat is toch wel erg vroeg?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 12 okt 2004 15:06

moppie schreef:krijgen ze ook................

we hebben speciale avonden gehad om daar met ouders over tepraten. de opvoeding is er wel..

maar ook een tijdgeest..........

Vaak speelt die 'tijdgeest' thuis ook een rol.
Jongens krijgen van hun ouders condooms... En meisjes ook. 'Dan kan je het veilig doen'. Of ze mogen zo aan de pil.
Er is een heel verdeelde mening over. Veel ouders vinden het prima als hun zoon bij zn vriendinnetje slaapt al is tie nog maar 15/16. Want ja, ze kunnen het beter thuis doen en veilig dan stiekem en niet veilig... Je gaat kinderen toch niet remmen in de ontwikkeling? Ze moeten toch rustig hun lichaam en dat van de ander kunnen ontdekken, sex hoort daar toch gewoon bij?
Veel andere ouders zijn hier weer tegen, maar omdat bijv. leeftijdsgenootjes het wel mogen en in tijdschriften het ook gebracht wordt alsof het heel normaal is dat je het doet... gaan die kinderen er ook in mee. Bovendien wordt er toch al tegen alles aangeschopt wat ouders zeggen, in de puberteit.
Het is echt de omgekeerde wereld: als je het niet wilt/doet dan ben je abnormaal ipv dat je abnormaal bent als je het wel doet. En dat is het stomme ervan denk ik. Daarom moeten eerst al die dubieuze bladen de markt af en programma's (films) de televisie af. Die zorgen er gewoon voor dat kinderen ergens in gaan geloven wat niet goed is en ook niet waar. Dat merk ik al bij mezelf... een paar break-outs en je morale niveau zakt al, die troep zou niet verkocht mogen worden. Een combinatie van een goede voorlichting en vermindering van 'kwade invloeden' zou al een stuk helpen. Maar ja, 'kwade invloeden' worden niet als zodanig beschouwd en er wordt dus niets aan gedaan... Zeker weten dat de 'tijdgeest' een heel grote invloed heeft.

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 12 okt 2004 19:09

ik weet het niet hoor, of dat veel helpt. als je eenmaal bij elkaar bent (bij elkaar in bed ligt bijv. of zoenen) krijg je vanzelf een seksuele spanning, daar helpt geen voorlichting of tijdsgeest tegen. het gaat al zo snel verder dan alleen zoenen.

Terug naar “Archief”