Moderator: Moderafo's
Pieter Bel schreef:Het VERSCHIL is te GROOT
alex leusink schreef:De PKN is wel gefuseerd, en daarom is het een heel slecht voorbeeld. De PKN is geen kerk, maar een platform, waar iedereen, ongeacht zijn ideeën of leer, zich op zijn gemak moet kunnen voelen. Behalve zij, die geloven in 1 God, 1 Zaligmaker, niets uit ons, alees uit Hem.
alex leusink schreef:Zij kennen inderdaad allemaal zijn Naam, maar iedereen belijdt op een andere manier. Er zijn belijdenissen die zo regelrecht tegenover elkaar staan, dat er een van de twee waar moet zijn. Denk aan Evangelischen en Roomsen, die staan lijnrecht tegenover de Gereformeerde dogmatiek, wel allebei op een verschillende manier, maar ze kunnen niet alledrie waar zijn, want dan zou God een veranderlijk God zijn.
Wat is waarheid??
alex leusink schreef:Ja, okee.
Maar openbaart Hij zich dan als de God naar Wie iedereen toe kan, zonder dat diegene zichzelf eerst leerde verdoemen? Is het die God Die mensen op grond van hun goede werken in de hemel zet? Is het die God tot Wie de mensen zichzelf kunnen bekeren?
????
In het algemeen belijden we dus allemaal dezelfde Heere, maar de onderlinge opvattingen over Zijn Persoon en handelen zijn sterk verschillend.
alex leusink schreef:Nee, in feite bedoel ik dit:
Er zijn in het christendom veel verschillende stromingen. Elke stroming geeft eigen invullingen aan het geloof, trekt eigen conclusies uit de Bijbel. Iedereen doet net of dit heel gewoon is, maar het is beangstigend. Want wat ik geloof, verwerpt de Evangelischen en de Roomsen. En als het waar wat Evangelischen geloven, dan zit ik op het verkeerde spoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten