surfer schreef:ja, heteroseksulateit kun je ook als een probleem zien, dat leidt maar tot overbevolking van de wereld en de ineenstorting van het ecosysteem.
natuurlijk worden homo's boos als je ze meldt dat hun geaardheid een probleem is, dat zou jij toch ook worden als iemand dat van jou als heteroseksueel zou zeggen? Wat mij betreft mogen ze zo iemand een tik verkopen, het is verdraaid aanmatigend en neerbuigend!
een homoseksueel kun je trouwens niet vergelijken met een pedofiel, omdat een homoseksueel een relatie aan kan gaan op gelijkwaardige basis, en daar is bij pedofilie geen sprake van.
Nee? Sommige kinderen van 12 zijn al heel volwassen en zelfstandig te noemen. Toch zou ik ze liever niet in bed zien duiken met iemand die niet weet hoe hij met zijn gevoelens om moet gaan.
Het is pijnlijk. Het is snoeihard. Maar het is ook wat letterlijk in de Bijbel staat. Je kunt daar twintig miljard keer het woord "naastenliefde" tegenaan gooien, maar dan staat het er nog steeds. Houd van je naaste, maar houd in de eerste plaats van God. Hoe vaak staat er in de Bijbel dat God wil dat je Zijn geboden naleeft? Vaak. Veel te vaak. Wat zegt Jezus van de Wet? Dat zelfs geen klinker of medeklinker ervan ongedaan wordt gemaakt door Zijn komst, sterker nog, dat je ze nog strenger moet naleven dan de Farizeeen deden (en geloof me, die waren al streng). Vergeeft Jezus' offer je er niet voor? Jawel, maar alleen als je oprecht probeert Gods geboden na te leven, zoals dat voor elk offer gold; YHWH heeft geen genot van offers, denk je nu echt dat Hij blij is om te zien hoe Zijn Zoon voor je moest sterven? Hij wil, boven alles, dat je Hem dient, en daarmee, Zijn Wet. Zegt Paulus niet dat we niet meer onder de Wet gebukt gaan? Jawel dat zegt hij, maar ook, dat dit geen excuus is om de wet niet te volgen.
Jezus heeft Zijn eigen Leven gegeven om je een nieuwe kans te geven, een kans op een nieuw leven met God. Maar wat doe je met dat geschenk? Begin je echt een nieuw leven, een leven dat niet meer voor jezelf en je eigen pleziertjes is, maar voor God? Ook als je daar iets groots voor moet opgeven? Je seksualiteit? Je vrijheid? Je vrienden? Je familie? Je leven?
Of laat je, als het er opaan komt, je hormonen jouw god zijn boven YHWH?
Mensen in Iran geven hun vrijheid op voor YHWH. Mensen in China geven hun familie en vrienden voor Hem op. Mensen in Zuid Afrika geven hun leven voor Hem. En wij? Zijn wij bereid om iets op te geven? Of stappen we uit zodra we merken... dat het volgen van Jezus iets kost?
Noem het neerbuigend. Als ik moet kiezen tussen een mens en God, kies ik voor God.
@ Froske: het woord "leugen" sloeg op "bevestiging". Ik kan makkelijk zeggen dat je homoseksualiteit mag beleven. Maar het zou een leugen zijn, en daarbij zou ik ingaan tegen Gods opdracht om mijn medemensen Zijn geboden te onderwijzen.
As for heteroseksualiteit: inderdaad is overbevolking een probleem, en ik zou zelf ook ervoor pleiten om daar je eigen werk in te doen (oftewel, te overwegen of je wel kinderen probeert te krijgen of niet). Maar dat is een heel andere discussie.
Homofilie is iets waar je vaak niets aan kunt doen, en al kan het wel, dan duurt dat jaren en jaren. Gevoelens kun je soms niet tegenhouden, maar wel afwijzen. En de daad homoseksualiteit, daar kun je nee tegen zeggen.
En ja, dat kost heel veel. Als je dat niet acceptabel vindt, kun je gerust bij God aankloppen en zeggen "God, moet ik nou echt zoveel geven voor U?"
Maar ik ben bang dat Hij je als antwoord op Zijn Zoon zal wijzen en jou zal vragen: "Kind, moest ik echt zoveel geven voor jou?"
Hij heeft het gedaan. Nu is het onze beurt, jouw beurt, om jouw kruis op je te nemen. Anders, zo zegt Jezus, anders kun je Mijn discipel niet zijn.
En dat is geen makkelijke keus, ook niet een die je meteen vandaag hoeft te maken misschien. Maar het is jouw test, jouw beproeving, die niet te zwaar voor je zal zijn. Haal je hem? Dat is God toch wel waard!
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.