kirdneh schreef:(...)
(...)
(...)
Zo'n uitleg is het resultaat van de huidige biologische inzichten. Wie weet neemt de kennis nog toe en zullen de overblijvende vragen nog weer verder opgelost worden.
(...)
Beste Hendrik,
Ik weet niet of ik lachen of huilen moet.
Dat je weinig kennis van zaken hebt van biologie is niet erg en neem ik je niet kwalijk. Maar waarom niet gehinderd door enige kennis van zaken zoveel pertinente onzin hier neergeschreven?
Ze zeggen wel eens dan één dwaas meer kan vragen dan 100 wijzen kunnen antwoorden. Ik ga dan ook geen uren spenderen om alle fouten uit je betoog te verbeteren, maar je wel iets meegeven:
Iedere maand verschijnen honderden wetenschappelijke magazines (ik bedoel niet populair-wetenschappelijke tijdschriften, maar peer-reviewed wetenschappelijke magazines) die alleen over het onderwerp evolutie gaan, met daarin diverse artikelen. oor het hele vakgebied Biologie praten we over meer dan duizend wetenschappelijke magazines.
Peer-reviewed betekent dat de onderzoeken die als artikel worden aangeboden aan de magazines vóór publicatie gecontroleerd worden door vakgenoten. Indien die vakgenoten niet dezelfde resultaten verkrijgen, wordt een artikel niet gepubliceerd. En zo zijn er nog diverse strenge eisen; het duurt vaak maanden voordat een artikel met zekerheid betrouwbaar genoeg wordt geacht voor publicatie.
Op die manier komt er iedere maand weer een lading betrouwbare artikelen bij. En dát zijn de huidige biologische inzichten. Van alle wilde hypothesen die jij opschrijft kun je helemaal niets terug vinden. Integendeel: er zijn talrijke artikelen die aantonen dat allerlei processen volslagen anders gaan dan hoe jij fantaseert.
Omdat het natuurlijk vrijwel geen doen is om alle nieuwe informatie iedere maand weer bij te houden, bestaan er gelukkig ook mooie overzichtswerken. Ik wil je wijzen op het boek Biology (9e editie) van Campbell (ISBN 10: 0321739752, ISBN 13: 9780321739759) omdat dit niet te moeilijk geschreven is én een tamelijk goed overzicht geeft, én goed up-to-date wordt gehouden, én bij aanschaf je 2 jaar gratis toegang verschaft tot Mastering Biology (een bijna onuitputtelijke hoeveelheid bronnen) en dat allemaal voor een onvoorstelbare lage prijs (in de bieb natuurlijk gratis, maar dan heb je geen Mastering Biology).
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de echte huidige biologische inzichten. Een prachtig naslagwerk bovendien, waar je nog decennia lang plezier van kan hebben.