5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor ajl » 02 sep 2011 20:28

Alvast een hele fijne dagen toegwenst! Ben stiekum wel jaloers op jullie!

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 02 sep 2011 21:47

Misschien zijn de Romeinse catacomben ook wel mooi om te bezoeken, trouwens, hoor ik zojuist van iemand. Bij de kerk Quo Vadis, even buiten de oude stad, waar Paulus Rome binnenkwam.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 sep 2011 22:54

@DDD ik zal het op het programma zetten, en meenemen richting Rome.

Weet iemand waar je de wandeling kon maken naar de kloostertuin met uitzicht over Rome, had Galateia het daar niet over...? Dat lijkt mij namelijk ook wel wat.

Mw, en ik gaan maandag op de bonnefooi richting Rome, eerst onze bagage maar eens afleveren en dan zien we wel verder :-oo Dan kunnen we maandag avond wel bespreken wat we de volgende dag gaan doen.

Ik heb er zin in :mrgreen:

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 02 sep 2011 23:20

Ik dacht dat je een plan ging maken? Daar ben ik wel voor. Iets anders doen kan altijd nog. Maar een logische volgorde als het gaat om de ligging lijkt me toch wel handig. Op het moment zelf kun je dat niet allemaal overzien.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 sep 2011 23:25

DDD schreef:Ik dacht dat je een plan ging maken? Daar ben ik wel voor. Iets anders doen kan altijd nog. Maar een logische volgorde als het gaat om de ligging lijkt me toch wel handig. Op het moment zelf kun je dat niet allemaal overzien.

Sorry ik weet van niks. #-o Aangezien mijn richtingsgevoel niet zo goed ontwikkeld is denk ik niet dat je daar wat aan hebt. Is het niet een idee dat als we elkaar maandag ontmoet hebben we s'avonds even kijken wat praktisch is...?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 00:11

We kunnen ook eerst wat door Rome wandelen en ondertussen kijken wat interessant is, van mij hoeven we niet persé een strak draaiboek. Als iedereen één ding noemt wat hij/zij graag wil zien komen we een heel eind toch? :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 00:12

ajl schreef:Alvast een hele fijne dagen toegwenst! Ben stiekum wel jaloers op jullie!

Dank je wel, maar je had ook mee kunnen gaan! ;)

Ctje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ctje » 03 sep 2011 09:06

Fijne vakantie :-)

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 03 sep 2011 11:59

mohamed schreef:We kunnen ook eerst wat door Rome wandelen en ondertussen kijken wat interessant is, van mij hoeven we niet persé een strak draaiboek. Als iedereen één ding noemt wat hij/zij graag wil zien komen we een heel eind toch? :)

Allereerst: ik pas me aan aan de meerderheid. Maar ik heb ervaring met een groep van zes mensen in Berlijn en van vijf mensen in Londen die elk om de beurt zeiden waar ze heen wilden. Dat is echt anders dan met zijn tweeen of drieeen als je al tien keer samen weg bent geweest... Op een gegeven moment kwamen we in Londen na een wandeling van drie kwartier aan het eind van de middag ergens aan waar we al drie keer langs waren gekomen. Ik geloof dat het nog net even open was, maar dat kan ik me niet meer zo precies herinneren. Dus het heeft mijn voorkeur om gewoon rustig even alle binnengekomen opties op de kaart aan te kruisen en ze een beetje logisch te clusteren. Niet om daar een wet van Meden en Perzen van te maken maar gewoon om dat soort dingen te voorkomen. Want dat vond niemand heel grappig. Hoewel het verder een leuke trip was;-)

Maar ik zal het globale schema vanavond nog even proberen wat te vervolmaken zodat ik in ieder geval een beeld heb van waar alles is.

@C'tje: dankjewel!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 13:02

mohamed schreef:We kunnen ook eerst wat door Rome wandelen en ondertussen kijken wat interessant is, van mij hoeven we niet persé een strak draaiboek. Als iedereen één ding noemt wat hij/zij graag wil zien komen we een heel eind toch? :)

DDD schreef:Allereerst: ik pas me aan aan de meerderheid. Maar ik heb ervaring met een groep van zes mensen in Berlijn en van vijf mensen in Londen die elk om de beurt zeiden waar ze heen wilden. Dat is echt anders dan met zijn tweeen of drieeen als je al tien keer samen weg bent geweest... Op een gegeven moment kwamen we in Londen na een wandeling van drie kwartier aan het eind van de middag ergens aan waar we al drie keer langs waren gekomen. Ik geloof dat het nog net even open was, maar dat kan ik me niet meer zo precies herinneren. Dus het heeft mijn voorkeur om gewoon rustig even alle binnengekomen opties op de kaart aan te kruisen en ze een beetje logisch te clusteren. Niet om daar een wet van Meden en Perzen van te maken maar gewoon om dat soort dingen te voorkomen. Want dat vond niemand heel grappig. Hoewel het verder een leuke trip was;-)

Maar ik zal het globale schema vanavond nog even proberen wat te vervolmaken zodat ik in ieder geval een beeld heb van waar alles is.

@C'tje: dankjewel!

Ik vind het prima en pas me wel aan, want mij gaat het vooral om de gezelligheid en het lekkere weer. Zoals ik al eerder opmerkte heb ik alleen een groot probleem met lang in de rij staan en gelukkig heb ik daarin in Mortlach een medestander gevonden. Ook voel ik er weinig voor om kerken te gaan bekijken, feitelijk doe ik het liefst dingen die buiten zijn want ik hoop nog even een stukje zomer mee te kunnen pakken. Zullen we anders afspreken dat we musea e.d.dit keer overslaan en eventueel voor een vervolg bewaren? Of ben ik de enige die daar zo over denkt?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 13:02

Ctje schreef:Fijne vakantie :-)

Dank je!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2011 17:47

mohamed schreef:Dank je wel, maar je had ook mee kunnen gaan! ;)

Ik ben niet meer single en als dat geen probleem zou zijn dan zou het volgende 'probleem' zijn dat ik hoogzwanger ben, buiten de andere obstakels zoals opvang voor de overige kids. Toch lijkt mij de reis echt super. Rome staat nog zeker op mn lijstje om heen te gaan. Geniet ervan en ik hoop de foto's te zien.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 03 sep 2011 19:50

Aha...

Ik vind het juist heerlijk om kerken te bezoeken maar had me al ingesteld op iets minder kerken dan normaal, omdat één van de dames al had gezegd daar niet zo veel mee te hebben. Kerken staan gelukkig vaak aan mooie pleintjes met terrassen, zodat we twee vliegen in een klap kunnen slaan. En los van de kerken is er nog genoeg te zien. Ik ben ook nog van plan een keer met iemand anders naar Rome te gaan en dan zullen we een heleboel kerken bewonderen, dat weet ik nu al...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 20:08

DDD schreef:Aha...

Ik vind het juist heerlijk om kerken te bezoeken maar had me al ingesteld op iets minder kerken dan normaal, omdat één van de dames al had gezegd daar niet zo veel mee te hebben. Kerken staan gelukkig vaak aan mooie pleintjes met terrassen, zodat we twee vliegen in een klap kunnen slaan. En los van de kerken is er nog genoeg te zien. Ik ben ook nog van plan een keer met iemand anders naar Rome te gaan en dan zullen we een heleboel kerken bewonderen, dat weet ik nu al...

Het is ook niet zo dat ik met geen stok een kerk in te krijgen ben hoor en iedereen moet het naar zijn zin hebben als het even kan, misschien kunnen we wel bij het goud! :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 20:11

ajl schreef:Geniet ervan en ik hoop de foto's te zien.

Dank je wel en foto's zullen vast en zeker wel komen. :)

Terug naar “Archief”