Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2011 08:56

Wat vervelend voor je Jannoek. Stel ze maar lekker veel vragen. :wink:

Net bij de vk geweest. Bloeddruk was goed en heb het hartje weer horen kloppen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 09:48

@Evelien Super dat alles goed was fijn is dat het hartje horen kloppen. Voel je de kleine nu elke dag of dat nog niet?

@Jannoek Nog even volhouden hopelijk heb je deze week meer duidelijkheid.

Hier is alles binnen aan kraamverband enz. :lol: Straks alles maar een plaatsje geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2011 09:55

Fijn dat je het hartje weer hebt gehoord Evelien, heerlijk he, dat alles dan voor zover je weet goed is :D
Liefie, ook alles binnen, heerlijk idee. Kreeg jij geen pakket van de verzekering? Kraamverband had ik trouwens niet genoeg aan wat in dat pakket zat :oops: maar dat kwam ook doordat ik maandverband vreselijk vond, veel te broeierig. Dus ik ben zodra ik maar een stap kon verzetten naar het Kruidvat gegaan om weer ouderwets dik kraamverband te halen ;)
jannoek, ik denk dat een ziekenhuis sowieso wel anders is als bij de vk. Al heb ik de gyneacoloog in het ziekenhuis wel als heel prettig ervaren, toen Jurian werd geboren. Ook met de nacontrole was hij ontzettend aardig, nam alle tijd, stelde mij helemaal op mijn gemak. Het was ook nog wel een erg jonge knul, die zijn misschien nog rustiger en nemen misschien ook meer de tijd ;) Maar ik denk dat als je de controles in het ziekenhuis hebt, dat het allemaal wat neutraler is, die mensen zien zo ongelooflijk veel mensen. Wel jammer.

Ik heb net gordijnstof gekocht. Lang getwijfeld (ook zo'n zwangerschapshormonen ding, ik ben van mezelf totaal geen twijfelaar, ik neem soms te snel beslissingen, maar nu kan ik eeuwen nadenken over iets simpels als de gordijnen :oops: ). Uiteindelijk geruite stof gordijnstof gekocht, met bruine verduisteringsstof. Zodat de gordijnen dus van buiten bruin zijn, net als de jaloezieen en van binnen vrolijk geruit, en toch verduisterend. Nu nog een keer gaan naaien, maar dat komt vast allemaal wel.
Ze hadden op de markt helaas geen wafelstof, want daar ga ik toch maar het ledikantdekentje van maken denk ik. Dus dat bestel ik maar via internet in het wit, dat staat eigenlijk wel leuk bij de lakentjes.
Zo modderen we verder in die babykamer :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 10:23

@MissF hoe wij verzekerd zijn krijg je geen kraampakket maar vind ik niet erg want nu ben ik veel goedkoper uit dan elke maand veel meer premie betalen :wink:
Ik heb 3 pakken kraamverband gehaald en nog gewoon maandverband (gebruik ik echt nooit maar kan er mijn zusje nog blij mee maken als er over is)
Leuk dat je stof gekocht hebt! Mogen we ze zien voordat de kleine komt of gaat dat niet lukken omdat het echt voor een jongen/meisje is?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2011 11:34

Oh, voor alleen een kraampakket zou ik idd niet extra verzekerd willen zijn nee. Bij mijn vorige verzekering hoefde je helemaal niks aanvullends te hebben als je al een kraampakket ontving, bij de verzekering waar we nu zitten wel alleen bij aanvullend. En dat ben ik sowieso, omdat ik ooit eens ceasartherapie heb gehad, en toen niet verzekerd was. Dat kostte me zo veel, dat ik met alle liefde iets van 50 euro per jaar meer betaal, want stel dat het weer eens nodig is, dan heb ik dat er heel snel uit. Ik heb trouwens nog het halve pakket van Jurian op zolder liggen. Omdat ik toen niet thuis beviel hebben we het grootste deel niet eens gebruikt. Als dit kindje geboren is, en we hebben nog een hoop van dat spul over dan zoek ik wel eens op waar je zoiets in kunt leveren. Of misschien kom ik dan iemand tegen die ook geen pakket krijgt, dan maak ik er nog iemand blij mee, want die spulletjes gebruik ik verder toch niet :D

De gordijnen krijg je nog niet te zien nee ;) Het is nl bruin, wit en blauw/roze geruit. Dat was wel de bedoeling, omdat de rest al zo bruin/wit is. Alleen kwam ik erachter dat de kleur blauw/roze van de lakentjes en de gordijnen wel bijna overeenkomt, maar die van de vlaggetjeslijn totaal niet. Nouja, dan hang ik de vlaggetjeslijn maar niet op, die heeft het minst gekost denk ik, en maak ik wel weer nieuw, of verzin ik iets anders voor boven het bedje.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 12:18

@MissF Dan zien we je gordijnen tegen die tijd wel :wink: Suc6 met het maken in elk geval maar dat zal wel goed komen.

Vandaag heb ik echt bijna geen energie maar ja ik moet echt het huishouden doen lijkt wel een zandbak hier binnen en overal kruimels enz gisteren veel kinderen en volwassen mensen over de vloer gehad. Straks lekker op de bank met mijn benen omhoog en niks meer doen dan vanavond nog even koken.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 apr 2011 13:00

Wat over is van het kraampakket kun je ook aan de vk geven. Hier gebruiken ze het dan bij iemand met een miskraam oid.

Liefie, gewoon in een doos onder je bed met die spullen, kunnen de vk en de kv het gemakkelijk vinden met de bevalling.
Hoe lang moet je nu nog?

Jannoek, het zit je niet helemaal mee hé, sterkte ermee.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 13:09

@Memmem het komt volgende week vrijdag netjes in een doos onder mijn kraambed (beval beneden en volgende week ben ik 37 weken en dan komt het bed in de kamer)
Ik ben zaterdag 36 weken dus nog maximaal 6 weken en ik hoop echt dat het nog een aantal weken blijft zitten :oops: Verlang ontzettend naar ons kindje en ben erg nieuwsgierig maar er moeten nog wat dingen afgemaakt/schoongemaakt worden en even genieten van het niks doen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 apr 2011 14:06

Hier het toppunt van zwangerschapsdementie:
Bij de Hema weggelopen met haarspeltjes zonder af te rekenen. (gelukkig was het alarm niet afgegaan) Kwam er in de parkeergarage achter dat dat nog op de kinderwagen lag. Dat heb ik een paar dagen later in onze eigen woonplaats maar even afgerekend en kreeg een bon voor gratis koffie omdat ze het zo attent vonden. :wink:
Gisteren geshopt in de H&M en met een stapel kleertjes over het handvat van de bugaboo liep ik gewoon in gedachten langs de kassa naar buiten, ik vergat dat ik nog af moest rekenen. Kom ik bij de poortjes gaan alle bellen rinkelen en ik stond echt te kijken van: 'hé, voor wie is dat?' Iedereen keek naar mij en toen zag ik opeens die kleertjes en dacht: 'ooooooh!!!!!' Knalrood teruggelopen en gezegd dat ik er stomweg echt geen erg in had. Je zag ze bijna denken: 'jaja!' :oops:
Ook vergeet ik wekelijks een paar dingen met de boodschappen, terwijl ik van te voren heel goed nadenkend een uitgebreid briefje maak. Maar goed........ m'n hersens zijn dus letterlijk aan het verweken. :D

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 apr 2011 15:25

Vervelend, schipje! Hopen dat het niet erger wordt...
Leuk MissF dat je lekker met de babykamer bezig bent. Ik ga straks in de zomervakantie en daarna m'n verloftijd heerlijk achter de naaimachine zitten, hoewel ik nu ook al bezig ben met kleine dingetjes zoals een hanger boven de wieg e.d. Nu heb ik bij de meubeltjes de kale plekjes even weggewerkt met een likje verf.
Liefie, hier gaat het prima. Ik groei nog steeds met de dag en krijg weer wat meer energie. Ik ben alleen nog steeds te druk om veel te refowebben. We zijn begonnen met het verzinnen van namen (ehm... ik was er al lang mee bezig) maar wordt nog lastig volgens mij. #-o Smaken verschillen, zullen we maar denken. We hebben gelukkig nog de tijd.
Jannoek, probeer het nog even vol te houden. Het is niet heel leuk als je in het zkhuis zo behandeld wordt. Sterkte met de laatste loodjes!
Evelien, mooi buikje. Ik moet ook nodig weer eens een buikfoto maken.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 apr 2011 16:37

MissF, lammetje,
Jullie staan het dichts bij mij qua hoeveelheid van zwangerschapweken en zijn jullie al uit de namen? Wij nog steeds niet.... :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 18:01

Afbeelding Afbeelding

De wieg die we mogen lenen van de ouders van een vriendin (het hemeltje is de rok van de trouwjurk van mijn vriendin haar moeder)
Ik moet alleen nog een dekentje kopen liefst wil ik een rood dekentje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2011 18:56

Schattig Liefie! Maar het wiegje komt toch op jullie kamer, of niet? Want anders kun je het dekentje het beste aanpassen aan je slaapkamer, denk ik.
tenminste, dat doe ik hier wel, al zijn beide kamers in de basis bruin/wit, dus dan is het makkelijker.
schipje, wij zijn wel uit de namen ja. We hadden al toen ik heel kort zwanger was een jongens- en meisjesnaam, geen idee meer hoe we op die namen kwamen eigenlijk, maar toen we het geslacht wisten zijn ze beiden )voor jongen en meisje) veranderd, want opeens vonden we ze niet helemaal super meer. Het was dit keer erg simpel, mijn man dreunde gewoon een hele rij namen op (de meesten was ik nooit op gekomen, wel erg leuk :D ) en opeens zei ik bij eentje: ja, die is gaaf.
Dus zou het die worden. Voor het andere geslacht hebben we niet echt heel definitief afgesproken, maar we zijn het wel zo ongeveer eens.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 apr 2011 19:01

@MissF De wieg komt niet bij ons op de slaapkamer blijft daar lekker staan :wink:

Namen hadden wij al een paar jaar en zijn ook niet veranderd zijn gewoon onze favorieten en gelukkig heeft niemand in de familie/vrienden kring deze namen aan hun kinderen gegeven dus dat is wel heel erg fijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2011 19:14

Ohhw wat leuk die wieg.... Ik hou van wiegjes. :oops: Heel misschien halen wij maandag de wieg op.

M'n vriendin was hier vanochtend eventjes en die zei: je hebt je buik wel heel erg mooi naar voren. Daar had ik nog niet eens opgelet. Maar kan nog veranderen natuurlijk.

Vindt het nog steeds zooo appart dat ik zwanger ben. k Weet soms gewoon niet hoe ik moet reageren. :oops:

Terug naar “Archief”