Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 30 jan 2011 16:55

discipel2011 schreef:Al zou er iemand uit de doden opstaan en het aan hen verkondigen, dan nog zullen zij het niet aannemen....

Dat was precies de tekst waar ik ook aan moest denken!

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 jan 2011 17:11

discipel2011 schreef:omdat de zonde veel voorkomt ook in de natuur, die onderworpen is aan het verderf door de zonde van de mens...

Sinds waar neer kunnen dieren zondig zijn :lol:
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 30 jan 2011 17:12

discipel2011 schreef:Al zou er iemand uit de doden opstaan en het aan hen verkondigen, dan nog zullen zij het niet aannemen....

Omdat we het nog niet gezien hebben. En de vraag is, waarom geloven we het niet? Omdat de kans groter is dat het niet waar is dan dat het wel waar is.
*onderschrift verwijderd door moderator*

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 30 jan 2011 21:28

Eerlijk gezegd zie ik niet in wat deze opmerking in de context van dit topic doet...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 30 jan 2011 21:42

JeeWee schreef:

Eerlijk gezegd zie ik niet in wat deze opmerking in de context van dit topic doet...

mensen die hun geweten dichtschroeien zien vaker dingen niet, die anderen wel zien.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 30 jan 2011 23:46

Iets met een splinter, een balk, een 'wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'?

De veroordelingen zijn as always weer aanwezig. Maar goed... Ik kan er niets mee. Ik slaap er geen minuut minder van. Sterker nog... Mijn vriendje ligt in bed en ik ga ook slapen. Truste!

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 30 jan 2011 23:52

Overigens, Bastiaan en Disciple, mag ik jullie uitnodigen om eens mee te gaan naar het graf van wijlen mijn goede vriend D.? Wij waren vroeger heel goede vrienden. Ik merkte op een bepaald moment dat hij veranderde. Ik dacht aan depressiviteit. Wat bleek? Hij was homo. Geen probleem natuurlijk, voor mij althans, ik was het immers ook en kwam er al jaren voor uit. Hij kon dat echter niet. Door precies dezelfde opmerkingen als degene die in deze discussie worden gemaakt, heeft hij er een einde aan gemaakt.

Daar sta je dan, met je christelijk toch zo verantwoorde gedrag.

"Maar de meeste van deze is de liefde."

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 31 jan 2011 09:22

Weest heilig, want Ik ben heilig.
Heilige Geest, Heilige God en Heilig Woord
Heilig verdraagt de zonde niet, en wil de zondaar heiligen tot een tempel
in de Heilige Geest.
Alleen door de Christus, Die heilig is en was op aarde en nu is wordt een mens geheiligd, door al je zondenop Golgotha achter te laten en opnieuw geboren in het geloof ga je heilig leven..

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 31 jan 2011 10:32

Ik vind niet dat wij uit de weg moeten gaan voor wat Gods woord zegt!

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan

Ik denk dat de Bijbel wel heel erg duidelijk is als het komt op homofilie.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 10:33

discipel2011 schreef:Weest heilig, want Ik ben heilig.
Heilige Geest, Heilige God en Heilig Woord
Heilig verdraagt de zonde niet, en wil de zondaar heiligen tot een tempel
in de Heilige Geest.
Alleen door de Christus, Die heilig is en was op aarde en nu is wordt een mens geheiligd, door al je zondenop Golgotha achter te laten en opnieuw geboren in het geloof ga je heilig leven..

En uiteraard geldt dat vooral voor homo's...
Hetero's doen dat soort schandalige dingen niet. Die liefde is altijd mooi. En puur. En zuiver. En zonder zonde. Toch?
Dat de bijbel vele malen vaker over heteroseksuele uitspattingen rept, vergeten we gemakshalve maar even...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 31 jan 2011 14:21

Ik zelf lees in de Bijbel dat homoseksualiteit afgekeurd wordt. Ik heb echter onlangs met een medechristen gesproken die tot de conclusie komt dat homoseksualiteit niet per definitie afgekeurd hoeft te worden.
Deze medechristen is predikant en heeft in zijn prediking 1 boodschap: Alleen in en door Christus is er leven! Zonder Hem loopt je weg straks voor altijd dood.
Evenwel heeft hij uitgebreid studie gemaakt van de Bijbel inzake homoseksualiteit. En hij concludeert dus dat het niet per definitie afgekeurd hoeft te worden.
Ik zal homoseksuele medemensen dus niet veroordelen.
Hoewel mijn mening niet is veranderd na dit gesprek, ben ik wel milder geworden naar anderen toe die anders denken hierover.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 14:30

Race406 schreef: Hoewel mijn mening niet is veranderd na dit gesprek, ben ik wel milder geworden naar anderen toe die anders denken hierover.

Ik denk dat je hier de clou neerzet.
Het is in ieder geval niet mijn bedoeling om iemands mening te veranderen. Ik heb daar begrip voor en kan die ook heel goed volgen. Ik zal de laatste zijn die zegt dat je fout zit.

Maar wat zou het voor christenhomo's en allen die om hen heen staan een verademing zijn als er meer medechristenen zouden zijn met dezelfde mildheid naar andersdenkenden toe, als waar jij het nu over hebt.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 31 jan 2011 14:53

Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart al overspel gepleegd en uiteraard geldt dit ook voor de vrouw die een man op deze wijze begeert, dus hetero-seksuelen hebben geen " vrijbrief en homo-seksualiteit trachten " goed en acceptabel te maken...is ongehoorzaamheid aan Het Woord.

Het is zonde en niet te tolereren onder christenen.
Dat heeft niets van doen met mild of hard opstellen, maar zonde als zonde bestempelen is los van welke persoon het ook bedrijft..
Het leidt ook vaak in degenen die deze zonden bedrijven en verdedigen tot gewetensnood of zelfmoordneigingen. Het tegenatuurlijke wordt door velen in deze wereld nog ervaren en uit zich ook vaak door geweld en afkeuring tegenover de bedrijvers van vervuilde seksualiteit...
Uiteraard zal een christen de zonde veroordelen maar niet als eigen rechter optreden tegen wie dan ook.

Voor de christen geldt, al zou de hele wereld hem haten om Christus wil, hij standhoudt in het geloof door de kracht van de Heilige Geest.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 31 jan 2011 15:05

discipel2011 schreef: Het leidt ook vaak in degenen die deze zonden bedrijven en verdedigen tot gewetensnood of zelfmoordneigingen.
Nou, dat komt eerder door onze lieve medechristenen, die hen hun normen en waarden opleggen en dan ook nog zeggen dat ze dat moeten doen omdat het zo in de Bijbel staat.
Er zijn inderdaad al heel wat mensen door 'christenen' tot wanhoop gedreven. Iets om over na te denken?

discipel2011 schreef:de bedrijvers van vervuilde seksualiteit...
Misschien even schrikken, maar ook jij bent een 'bedrijver van vervuilde seksualiteit'. Alles is namelijk met zonde bevlekt, ook die 'zuivere' heteroseksualiteit waar jij het over hebt... Je gedachten, je woorden en je werken. En echt, homosekuslaiteit is niet meer 'bevuild' dan heteroseksualiteit

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 31 jan 2011 17:01

@ Jeewee

Ik ben christen en mijn hetero-seksualiteit is zuiver want Christus is zuiver, maar als je Hem niet kent ben je konstant op zoek naar een alibi voor verkeerd, zondig gedrag.

Terug naar “Archief”