eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor kwebbel » 04 aug 2010 10:00

toppie schreef:Mijn man woonde ook al op zichzelf.
Dat vonden mijn ouders vreselijk, iedere keer werd mij de vraag gesteld wanneer we gingen samenwonen.
Het bestond niet dat we rein het huwelijk in zouden gaan.
Met name mijn moeder dacht dat elke keer dat ik daar was het om 1 ding draaide; sex!
Ze had "spionnen" in de buurt gevonden, die haar precies konden vertellen hoe vaak en hoe lang ik bij mijn man zat.
dat snap ik dan niet want er staat nergens in de Bijbel dat je een man moet hebben die thuis woont! Wel lees ik dat dochters uit huis gaan en dan bij hun man intrekken nadat er een bruidsschat is betaald. Sommige (lees: algemeen!) trekken zo de Bijbel uit z'n verband of houden er eigen regels op na.. bah!
sorry toppie: ik val je moeder niet aan! Meer in het algemeen bedoeld.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 04 aug 2010 10:09

Zo vatte ik het ook niet op, hoor!

Maar inderdaad, veel ouders gaan er van uit, dat als hun zoon/dochter verkering krijgt met iemand die op zich zelf woont, dat ze gelijk de koffer in duiken!
Maar men vergeet dat er zoveel dingen stiekum gebeuren bij kinderen die gewoon thuis wonen!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 aug 2010 10:18

Mijn ouders hebben er gelukkig nooit een probleem van gemaakt dat wij weekenden op mijn kamer zaten. Maar als we bij mijn ouders sliepen moesten we wel op aparte kamers, terwijl we normaal gewoon op mijn kamer sliepen. Ik heb wel tegen mijn moeder gezegd dat dat eigenlijk een beetje gek was. Dat was ze wel met me eens, maar ja gewoontes he... :wink: Maar goed, dat vind ik dan wel weer prima, het is immers het huis van mn ouders.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2010 10:29

Gerdien B. schreef:Onze eerste vakantie samen was met refoweb naar Jasna 8) Daarna met een vriend naar Rwanda en verder echt samen op vakantie geweest. po wintersport wel nog met 2 vrienden. heerlijk vind ik de vakanties samen. Kijk er nu ook enorm naar uit.
Wij zijn wel even 2 dagen weg geweest na het trouwen, maar wij zien onze reis in september meer als on huwelijksreis.

Hm, dat zoiets dachten wij ook. Onze huwelijksreis ging niet door door de aswolk, dus zijn we een midweek naar Center Parcs geweest en onze huwelijksreis zouden we dan in Juni hebben. Maar achteraf bezien was het midweekje Center Parcs onze huwelijksreis, zo voelt dat nu... en de vakantie in Portugal was gewoon vakantie :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 aug 2010 11:15

toppie schreef:Zo vatte ik het ook niet op, hoor!

Maar inderdaad, veel ouders gaan er van uit, dat als hun zoon/dochter verkering krijgt met iemand die op zich zelf woont, dat ze gelijk de koffer in duiken!
Maar men vergeet dat er zoveel dingen stiekum gebeuren bij kinderen die gewoon thuis wonen!

Ja, ouders kunnen echt heel erg bang zijn voor... seks. Sjongejonge, wat hebben we daar om gelachen. Mijn man woonde een tijdje bij mij thuis, bij mijn ouders dus, op zolder, gewoon op mijn kamer. Was gewoon zo gelopen, hij wilde niet meer naar huis, maar gewoon bij mij blijven. Dus we sliepen gewoon samen. Nou, mijn schoonmoeder was echt zenuwachtig. Ze heeft toen mijn moeder een keertje er op aangesproken en die heeft gewoon gezegd, dat ze dat onze verantwoordelijkheid vond. Hun zoon was al 20, hij kon zelf wel nadenken. Volgens mij is ze altijd achterdochtig geweest. Toen we een tijdje getrouwd waren ging de broer van mijn man samenwonen. En hij was het ideale kind: netjes belijdenis gedaan en voor de buitenwereld de keurige zoon met een nette vriendin uit een reformatorische kerk. Bij hem was ze echt niet bang voor het hele stiekeme seks-gebeuren. Ik heb toen zo moeten lachen. Ik kon mezelf niet inhouden. Ze was al die tijd zo bang dat mijn man en ik iets zouden doen wat niet mocht in haar ogen, en nu deed de ideale zoon precies waar ze zo bang voor was. Ze moest eens weten. Mijn man was al die tijd eigenlijk toch idealer dan ze dacht...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 04 aug 2010 11:15

Je ziet ook dat omstandigheden natuurlijk erg veranderen. Voor het trouwen (bewust of onbewust) gebeurt het steeds vaker dat men eerst gaat studeren, werk zoeken, een eigen huisje kopen, etc. Op die manier ben je al gauw wat ouder voordat je echt gaat trouwen en ik het ondanks al die zelfstandigheid die je opgebouwd hebt best vreemd dat ouders je later je nog gaan eisen dat ze samen niet mag reizen... Adviseren/waarschuwen mag wat mij betreft wel, op sommige momenten stel ik het zelfs op prijs. Dit hebben ze bijvoorbeeld wel gedaan toen ik op mijn 26ste verkering kreeg, net als bij mijn zus die haar vriend (nu aanstaande) leerde kennen op haar 29ste.
Die veranderende omstandigheden zorgen bij ouders natuurlijk voor best wel wat verwarring. Waar het vroeger heel duidelijk lag: piepjong vanuit huis trouwen en bepaalde dingen nog strikt kunnen verbieden, denken ouders nu door het loslaten van een bepaalde controles dat het helemaal mis loopt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 aug 2010 11:27

Mijn man woonde ook al op zichzelf.
Was geen probleem voor mijn ouders, we waren ook niet piep meer en ik had al wat mislukte relaties achter de rug.
Tot opluchting van mijn ouders gingen die uit.
Dus ze waren zo blij met deze, we hebben ook niet zo heel lang verkering gehad.
Er was dus geen tijd voor vakantie :wink:

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 04 aug 2010 17:44

Haha, wij hadden net een paar weken verkering toen ik op vakantie ging.
Deze vakantie was al geboekt, ik zou voor het eerst op eigen benen mijn eigen vakantie invullen.
Dat had al veel voeten in de aarde gehad, want een vrijgezelle meid alleen in een hotel, dat was niks! =;
Mijn man was het 1e weekend toen ik weg was, na kerktijd even bij mijn ouders om een kop kofffie te drinken.
Mijn moeder zei toen heel onschuldig; Jammer he, dat Toppie weg is.
Tja, als je dat geweten had, had je evt. ook mee kunnen gaan.
Ze meende er niks van, was opgelucht dat dit niet kon en zag geen gevaar meer.

Maar goed, mijn man zag dit als een regelrechte uitdaging. :wink:
Hij vroeg zijn studievriend alle colleges te bezoeken en uitvoerige aantekeningen te maken.
Dat deden ze wel meer voor elkaar.
Ik kreeg dinsdags een dikke brief van de hotelmanager, waarin mijn man schreef dat hij een verrassing voor me had.
Twee uurtjes later stond hij voor mijn neus!
We hebben nog heerlijk 5 dagen samen doorgebracht, zijn ouders vonden het geweldig.
Mijn ouders niet, [-( ......, volgens mij waren ze er van overtuigd dat ik zwanger terug zou komen.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 aug 2010 08:51

Voordat ik getrouwd was, ben ik ook een aantal keer op vakantie geweest met mijn man. (Toen was dat nog mijn vriend dus :D ) De eerste keer was na een half jaar verkering, toen zijn we een weekje naar Frankrijk geweest. Toen we anderhalf jaar verkering hadden zijn we 2 weken naar Frankrijk geweest. Ook zijn we verschillende keren een weekendje weg geweest; naar Maastricht of naar Duitsland. Mijn ouders waren niet bang dat ik zwanger zou thuis komen, ze wisten dat we daarvoor niet op vakantie hoefden te gaan. Het scheelt ook dat mijn ouders vanf het eerste moment mijn vriend geweldig leuk vonden :D Ze hadden een groot vertrouwen in hem en in ons samen.

Voordat ik verkering had met mijn man, had ik een paar andere vriendjes. Mijn ouders verbieden niet zozeer dingen, maar proberen juist de situatie voor te zijn. Ze vertelden mij bijvoorbeeld dat als ik sex zou hebben, voorbehoedsmiddelen moest gebruiken. Mijn ouders dachten zoiets van: je houdt je kinderen toch niet tegen als zij sex willen hebben want het kan overal gebeuren.
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 aug 2010 12:23

wahahahah de eerste keer dat wij op vakantie gingen was naar Engeland, beetje rondtrekken en bij vrienden geslapen. De 1e nacht dat we samen in 1 bed lagen heb ik s'nacht m'n man uit bed gegooid. :lol: :lol: Het was een klein 2 persoon bed.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 aug 2010 15:13

Het is niet romantisch, maar hij heeft wel gelijk. Het zou handig zijn als predikanten dat eens in een opvoedingspreek tegen een hoop refo-ouders zou zeggen ;)
pobody's nerfect

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 aug 2010 09:14

Ik heb toch niet het topic om zeep geholpen met mijn malligheid gisteren he? Ik maakte natuurlijk maar een grapje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 aug 2010 09:46

Misschien moet je er de volgende keer zesentwintig knipogen bij zetten :P
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 aug 2010 10:28

ik begon met aansporen 8)
nou Opti.... als je het nu niet meer weet na al die reacties.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2010 15:44

Dan zal ik maar beginnen met temperen. Opti, Gerdien, doe lekker rustig aan ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”