Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2010 15:41

kwebbel schreef:En ik vond 55km ver weg :shock: m'n ouders vinden dat overigens nog steeds...

Als je het moet lopen is het wel een eind ja...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 02 jun 2010 19:22

55 km. vind ik nog wel te overzien. Het is de helft van het dagelijks aantal km's wat ik zo'n beetje afleg.
Ik ken ook wel van die 'lange-afstand-stelletjes": Zij kwam uit Appingedam en hij uit Goedereede.
Dat is iets van 250km(?) en inmiddels zijn ze alweer 5 jaar getrouwd. Weer een ander stel:
Hij uit Veendam en zij uit Zierikzee. Nog maar een paar maanden verkering.
Ben ook benieuwd of zij 'de afstand-proef' kunnen doorstaan :)

Zelf heb ik ooit 1 keer een relatie gehad. Afstand: bijna 200 km en dat moest ik toendertijd ook allemaal per ov afleggen :shock:

-Martijn-
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor -Martijn- » 03 jun 2010 09:44

ik heb er weinig problemen mee als je een uur of meer moet rijden.
Het enigste is dat je dan door de weeks niet echt kan dus echt alleen maar het weekend elkaar ziet.
al zou ik nou ook weer niet graag 2,5 uur of langer rijden loopt ook aardig in de kosten dan .
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 jun 2010 07:51

Het is ook maar net wat je ver vindt natuurlijk. Hier is een uur rijden gewoon dichtbij, als de weg een beetje fatsoenlijk is tenminste ;)

Hoewel ik 250-300 km ook wel veel vind hoor, zeker als je elkaar vaak wilt zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jun 2010 11:29

tsja bij ons zat er iets van 70 km tussen, en ach dat heeft 1 jaar geduurd en toen was het nog geen enkele km meer. :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 jun 2010 13:07

Bij ons was het ook 70 km.
Afbeelding

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 19 jun 2010 14:15

wie van de vrijgezelle begeeft zich op een datingsite?
(ikzelf zou het nooit doen, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere :wink: )
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 19 jun 2010 14:29

Toen ik mijn vriend leerde kennen woonden we bij elkaar in de studentenflat, maar na een jaar is hij in het buitenland gaan studeren. Dat was best wel pittig want we zagen elkaar dan maar 1x in de zes weken ongeveer, maar we hebben nooit overwogen om er daarom een punt achter te zetten. Het scheelde ook wel dat we allebei wisten dat het maar voor een jaar was, dan kun je vanaf het begin echt aftellen. Nu wonen we weer in hetzelfde land en voor mijn gevoel is het heel dichtbij. In werkelijkheid is het meer dan 110 km en doe ik er 3 uur over met de trein, maar na de afstand van vorig jaar vind ik dat echt niks meer voorstellen. Dus het ligt er denk ik ook wel aan wat je gewend bent.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jehieli
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jehieli » 19 jun 2010 21:33

meisje20 schreef:wie van de vrijgezelle begeeft zich op een datingsite?
(ikzelf zou het nooit doen, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere :wink: )

Ooit wel eens op gestaan voor de fun (kijken hoeveel mensen er op mn profiel keken..), het kan wel leuk zijn, maar ik houd er niet zo van [-( : onbewust keur je mensen opleiding oid; ik vind het niet echt geweldig. Wel had ik er een relatie aan overgehouden :oops: , het is een hele leuke jongen, maar het bleek dat hij wat op z'n kerfstok had gehad. Als ik dat van tevoren had geweten, had ik dus geen verkering genomen (het is iets wat op zijn karakter weerslag heeft). Nu is het uit..... Je ziet niet alles op een site, ook niet in real life, maar soms heb ik het idee dat een bepaald type man/vrouw op zo'n site staat.... Ik denk niet dat ik 'serieus' op een dergelijke site zou kunnen staan.....

Maar ik weet het niet hoor! Ik ben niet superervaren!
Ik zal u geenzins begeven, Ik zal u geenzins verlaten,
daarom kunnen wij met vertrouwen zeggen: De Here is mij een Helper,
ik zal niet vrezen.

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 19 jun 2010 22:20

Ik heb een tijd op een datingsite gezeten. Toen ik opeens een heel leuk meisje in real life tegenkwam. Het is niks geworden maar ik zag het als signaal voor mezelf dat als ik op zoek zou gaan dat beter in het gewone leven kan doen dan op een datingsite. Bovendien vind ik het moeilijker voor mezelf om Gods leiding te ervaren op een datingsite dan in echte leven. Op een datingsite selecteer je toch heel gemakkelijk op een aantal kenmerken als leeftijd, opleidingsniveau en foto. Doe je in het echte leven ook wel maar toch wel op een andere manier

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 jun 2010 23:00

Dating site is voor mij not done. Moet er niet aan denken...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jun 2010 07:43

toen ik nog vrijgezel was heb ik weleens op een contactsite gezeten en heb daar een enorm goeie vriendin gevonden.

mijn man heb ik via refoweb leren kennen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2010 18:16

Ik vind afstand eigenlijk helemaal geen probleem. Mijn man en ik woonden ook periodes 130 km uit elkaar, maar daar stel je je gewoon op in. Helemaal als je studeert heb je alle tijd van de wereld. Een vriendin mij promoveert in Groningen en zit de helft van het jaar in Athene. Haar vriend promoveert in Zwitserland en zit daar het hele jaar. Zij zien elkaar om de 6 weken even en dat doen zij nu al 3 jaar en het gaat priam.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 20 jun 2010 18:53

ajl schreef:Helemaal als je studeert heb je alle tijd van de wereld.

:shock: Ik wou dat ik je dat kon nazeggen. Toen ik studeerde aan het HBO miste ik juist alle tijd van de wereld
om mijn vriend toentertijd regelmatig te kunnen zien(!)

Progton
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Progton » 20 jun 2010 23:08

nah weet niet zou het nu in ieder geval nog niet doen denk dat het namate je ouder wordt wel meer in beeld komt

Terug naar “Archief”