Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 aug 2008 19:05

@MissF: wat gebruik je dan i.p.v. de commode en het wiegje ???
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 aug 2008 19:15

mijn dochter is 2,5 en ik gebruik nog steeds de commode, hoezo kort?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 aug 2008 19:19

Ik had pas een gezin die had een grote witte ladenkast van de Ikea, ongeveer zelfde breedte als een commode maar dan langer.
't Is maar net wat je zelf practisch vind denk ik. Volgens mij kan een commode prima t/m 3 jaar mee en als je meer kids wilt is de kans vrij groot dat je 'm dan ook weer nodig hebt.
Ik vind het juist wel mooi om een commode, ledikantje en kast van 't zelfde materiaal te hebben.
Wiegje ben ik persoonlijk erg voor. Ledikantje is erg groot en open aangezien ze 9 maanden in je buik hebben gezeten. Meeste gezinnen gebruiken 't wiegje waarin ze zelf ook gelegen hebben.
Kinderwagen kan de eerste weken ook prima dienen als slaapplaats bij de ouders op de kamer.
Iedereen moet gewoon doe wat hij/zij prettig vindt en waar je je goed bij voelt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2008 20:55

ik eb niet eens een kast maar een hele grote breede commode... zodat er ook nog een mandje met dit of dat op kan staan.. en een lekkere hoge! heeerlijk voro de rug! ik ga altijd naar boven om te verschonen omdat ik dat gehang over tafel niet handig vind!

verder... missf.. leuk zo dat grijze! als het een meisje is kan je altijd nog een knalroze lakentje of mega blauw voor een jongetje doen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2008 21:45

Ik vind 3 jaar voor een commode eigenlijk nog te kort.
Wij nemen twee enkele hoge ledingkasten (smalle dus), en daartussen komt een plank. Daarop een aankleedkussen en daarboven eventueel nog een plank voor leuke grijze manden.
En dan in de ene kast planken, in de andere hanggedeelte. Die kasten kunnen dan jaaaaren mee, als we willen. En passen ook prima op een gewone meiden- of jongenskamer.

Wij hebben dus ook niet alles hetzelfde. Dat vind ik te statisch. We hebben wel alles wit, wit bedje, witte kasten, witte plank en ik wil een witte schommelstoel. Maar verder is het niet van 1 soort kamertje ofzo.
Man, dan loop ik in die winkel, betaal je 1000 euro voor een kamertje! Ik ben niet gek! Dat vind ik een beetje zonde eigenlijk, en weinig origineel.

Maargoed, ieder zijn ding, denk ik :D

En roze of blauw zal er niet komen ;) We hebben geel met grijs.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 aug 2008 21:59

MissF schreef:Ik vind 3 jaar voor een commode eigenlijk nog te kort.
Wij nemen twee enkele hoge ledingkasten (smalle dus), en daartussen komt een plank. Daarop een aankleedkussen en daarboven eventueel nog een plank voor leuke grijze manden.
En dan in de ene kast planken, in de andere hanggedeelte. Die kasten kunnen dan jaaaaren mee, als we willen. En passen ook prima op een gewone meiden- of jongenskamer.

Wij hebben dus ook niet alles hetzelfde. Dat vind ik te statisch. We hebben wel alles wit, wit bedje, witte kasten, witte plank en ik wil een witte schommelstoel. Maar verder is het niet van 1 soort kamertje ofzo.
Man, dan loop ik in die winkel, betaal je 1000 euro voor een kamertje! Ik ben niet gek! Dat vind ik een beetje zonde eigenlijk, en weinig origineel.

Maargoed, ieder zijn ding, denk ik :D

Tja maar als je bijv. 3 kids krijgt... ben je zo 9 jaar verder. En mij lijkt 't leuk dat als ze ouder worden, ook een nieuwe kamerinrichting krijgen.
Maar leuk idee verder qua kasten enzo! Wij willen in de toekomst geen wit, dus dan lijkt 't ons wel zo mooi om 1 geheel. Maar 1000 euro gaan wij er ook niet voor betalen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 aug 2008 07:27

MissF schreef:

dan ahd ik neit goed gelezen.. ik dacht dat je et nu gewoon neutraal hield en dan straks aankleden met roze of blauw...

dat gaik nl wel doen nu. Tis nu nog wit met bruin, maar ik wel paar knalroze dingen erin!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 aug 2008 09:49

Leuk MissF dat Teigetje.

Ik vindt 1000 euro voor een babykamer echt niet duur hoor :shock:
Wij hebben gelijk een juniorbed gedaan dan kan ze nog een tijd in liggen, en tot tien maanden heeft ze in de familiewieg op onze kamer geslapen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 aug 2008 10:09

Ons babykamertje kostte denk ik totaal E200,-, incl behang, verf etc. :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 aug 2008 10:11

Doe je netjes daar had ik de gordijnen voor :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 10:32

In totaal, met behang, vloer, verf en inboedel betalen we denk ik 700 euro ofzo. Dat is alles erop en eraan.
Maar 1000 euro betaal je zo voor een gloednieuw kamertje, alleen bedje, commode en kast. Pff, ikke niet :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 aug 2008 10:40

Wij waren bij mijn ouders thuis ook 'ns aan het dollen over babykamers (als het goed is nog láng niet aan de orde, maar goed, praten/dromen is soms toch wel leuk 8)). Mijn ledikantje van 23 jaar geleden staat nog op hun zolder, de commode is er ook nog: bij elkaar passend, ijzersterk (volgens mijn pa moeten spullen vooral 'degelijk' zijn :wink:), met een leuk kwastje verf zou het er weer als nieuw uitzien. Badje, box, kinderwagen, wipstoeltje... het is er allemaal nog. Zo'n gave ouderwetse donkerblauwe kinderwagen, nu hartstikke retro... Alleen het wipstoeltje ziet er niet uit (bruin/beige-achtig), maar verder konden we alles zo overnemen was 't. :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 aug 2008 10:44

mijn schoonouders hebben de wieg waar hun kinderen (en de generaties daarvoor) in hebben gelegen toch uiteindelijk weggedaan :( niemand wilde m nog hebben en ik wilde m graag hebben!!! Jammer dat hij nu eigenlijk op instorten staat.......

nu hebben we nog wel de doopjurk die mogen we gebruiken mochten we kinderen krijgen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 aug 2008 10:45

Oh ja, mijn doopjurk is er ook nog. :)

Nu maar hopen dat we al die spullen over een jaar of 5 ook nog mooi vinden :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 10:50

Doopjurken, zouden jullie die wel gebruiken?
We liepen in de babyzaak, zei mijn oma:' Kijk eens, wat mooi, die doopjurken!'
Ik moest lachen en zei dat ik zo'n ding echt niet ga gebruiken, dat vind ik niet van deze tijd. Ze keek helemaal beteuterd, had nog nooit gehoord dat iemand geen doopjurk wilde gebruiken.

Wij hebben ook een ledikantje waar mijn eigen moeder nog in heeft gelegen. Maar ik denk dat ik die van mijn oma mooier vind, dus moeten we even kijken welke we gebruiken. En de kinderwagen heb ik ook van mijn moeder, ook een ouderwetse donkerblauwe :) Prachtig! DIe dingen betaal je nu een vermogen voor.

Wiegje konden we ook gebruiken van mijn schoonzus, maar ik hoef geen wiegje. Maxi-cosi ga ik even bij mijn drie schoonzussen zoeken. Die hebben allemaal al een berg kids, en zoiets mag ik vast wel van ze gebruiken, scheelt ook weer kosten (en een maxicosi is al helemaal iets wat kort gebruikt wordt)

Terug naar “Archief”