DesertRose schreef:1. Meboy, je kan lichaam en geest niet loskoppelen, je kan liefde en de vleselijke kant niet loskoppelen. Lichaam en geest is een geheel, in de liefde heb je het lichaam en de geest van de ander lief.
"En zij zullen tot een vlees zijn" is essentieel in de liefde.
ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Door dit stuk laat je zien dat je alle termen door elkaar haalt: geestelijk en vleselijk is iets anders dan lichamelijk en geestelijk...
Die woorden hebben naast een letterlijke betekenis ook een symbolische betekenis. Het woord: vleselijk betekend in deze context helemaal niet lichamelijk, maar: vanuit ik-gerichte motivatie terwijl geestelijk staat voor: gericht zijn op de A/ander. Je haalt werkelijk alles door elkaar. Neem eens de tijd om te lezen.
Je kunt lichamelijk & geestelijk VLESELIJK (d.w.z. ik-gericht) zijn, je kunt ook lichamelijk en in je gedachte/gevoelswereld, GEESTELIJK (d.w.z. op de A/ander gericht) zijn. Snap je?
Over puntje 2: Weet je, en nu ga ik even fel worden: je smijt met termen als goedpraten en wegredeneren en verschuilen. Terwijl je er blijk van geeft de dingen niet eens te begrijpen. Dat is niet erg, ik wil het met alle plezier uitleggen. Maar een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.
Je legt me werkelijk dingen in de mond die ik 4 homo topics lang al sta te ontkennen en uit te leggen! Echt schandalig... Ik hoop dat lezers inmiddels dit soort voetzoekerij kunnen onderkennen.