Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Berichtdoor Rolf » 16 jun 2008 18:00

Daphne schreef:Geestelijk rijker worden van knutselen?

Bij eenvoudig kuntselwerk kan de geest tot rust komen. En, is het
mogelijk over dingen na te denken.
Met minimale kennnis het maximale te doen, dat is beter dan andersom.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jun 2008 19:01

Spons, toe aan een (betere) bril of zijn je lenzen beslagen?

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 jun 2008 19:45

jamillah schreef:Spons, toe aan een (betere) bril of zijn je lenzen beslagen?
Spons heeft teveel leerzame programma's op TV gekeken. 8)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 jun 2008 19:48

nee lettertype iets te groot gemaakt, boeiend............... :mrgreen:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 jun 2008 11:34

Ladies,

Het gaat hier niet over brok/rok/tv/lensen van Spons. Ter zake! :)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 jun 2008 16:55

Ik heb geen zin om alle bladzijden door te lezen...
Maar ik ben het met lammetje eens, Refoweb is geen refoweb meer....
Het is anders geweest, en er zijn idd ergere tijden geweest, maar het ontneemt mij ook de lust om aan discussie mee te doen, ik vind het uberhaupt al erg dat er over bepaalde zaken gediscuseerd word....!
Blijkbaar is RefoWeb een enorm leuk forum voor Refo's en niet Refo's....maar is dit de insteek van RW?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 jun 2008 20:49

Funlover schreef: ik vind het uberhaupt al erg dat er over bepaalde zaken gediscuseerd word....!

wat voor zaken zouden dan volgens jou niet ter discussie mogen staan?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

sela

Berichtdoor sela » 18 jun 2008 21:04

wellicht om andere redenen.. maar op deze wijze vallen refo's refo's af. dat is geen doen. refoweb is idd anders geworden.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 jun 2008 21:46

Niet dat ik dit topic gevolgd heb, zo nu en dan heb ik er een blik op geworpen. De gedachte die wel steeds bij mij boven komt drijven is de volgende: 'Moeten we niet gewoon blij zijn dat er een plek is op het internet waar christen samenkomen en kunnen komen', zonder dat wij elkaar onderling gaan classificeren en elkaar de maat gaan nemen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 jun 2008 23:20

Funlover schreef:Ik heb geen zin om alle bladzijden door te lezen...
Het is anders geweest, en er zijn idd ergere tijden geweest, maar het ontneemt mij ook de lust om aan discussie mee te doen, ik vind het uberhaupt al erg dat er over bepaalde zaken gediscuseerd word....!
Blijkbaar is RefoWeb een enorm leuk forum voor Refo's en niet Refo's....maar is dit de insteek van RW?

Met alle respect, maar ik loop zo even snel je eerste 200 posts na maar zie vrijwel alleen slowchat. Over welke discussies heb je het precies?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jun 2008 23:24

Harm-J schreef:Niet dat ik dit topic gevolgd heb, zo nu en dan heb ik er een blik op geworpen. De gedachte die wel steeds bij mij boven komt drijven is de volgende: 'Moeten we niet gewoon blij zijn dat er een plek is op het internet waar christen samenkomen en kunnen komen', zonder dat wij elkaar onderling gaan classificeren en elkaar de maat gaan nemen.

Laten we deze als uitgangspunt nemen! d:)b

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 19 jun 2008 07:34

henkie schreef:

Met alle respect, maar ik loop zo even snel je eerste 200 posts na maar zie vrijwel alleen slowchat. Over welke discussies heb je het precies?

Het zou natuurlijk kunnen dat ze door de verandering van de sfeer niet meer 'durft' te posten bij andere topics (zegt een andere notoire slowchatter).
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 jun 2008 07:39

Ik ben ook fervent slow-huishoud-kids en algemene zakenchatter. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik in vier jaar tijd de meeste discussies al voorbij heb zien komen. :)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 jun 2008 07:43

henkie schreef:

Idd daar kan ik lekker slowen, ik volg een heleboel ondertussen maar zeg niets....
Ik ben meer van het meeleestype, maar als ik denk aan de topics over seks voor het huwelijk, wel of geen kinderen en dat is nog maar een kleine greep.

Tuurlijk mag er gediscuseerd worden maar er word ongelovelijk veel onderuit gehaald, steken onder water gegeven en niet aardig gedaan....! Mensen worden veroordeeld om hun opvattingen, terwijl die vaak juist reformatorisch zijn.

Maar goed, ik weet niet of het perse aan RefoWeb ligt, het is gewoon de hele cultuur, alles moet leuk zijn en kunnen tegenwoordig. Enkele voorbeelden:
Als we het maar naar ons zin hebben, en kunnen doen waar we zelf zin in hebben.
Als je het niet meer leuk vind bij je vrouw dan zoek je toch een andere? Als je het in de kerk niet meer naar je zin hebt, dan zoek je toch een kerk die bij je past?
Als jij zin hebt om seks te hebben, wie houd je dan tegen?
Het draait allemaal om het individualisme, maar dat was al algemeen bekend.

Ook doet het me gigantisch pijn dat de bijbel vaak erg verdraaid word en er interpretaties worden gegeven die duidelijk niet in de bijbel staan.
Ik wil niemand schuldig noemen, want allicht zal ik daar zelf ook schuldig aan zijn, omdat dat heel vaak gebeurt. Maar soms is het zo overduidelijk neit bijbels en dat gaan dan als bijbels door....

Maar goed, dit zijn maar gewoon wat gedachtenspinsels, en ze zijn nog vrij zwak uitgedrukt, ik weet gewoon even niet hoe ik het helder en duidelijk moet verwoorden.....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 jun 2008 07:56

Mary Pickford schreef:
henkie schreef:

Het zou natuurlijk kunnen dat ze door de verandering van de sfeer niet meer 'durft' te posten bij andere topics (zegt een andere notoire slowchatter).

Idd. In de geloofstopic's kom ik om die reden al niet eens meer......

Vind het standpunt van Harm-J wel mooi klinken 8)

Terug naar “Archief”