Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 jul 2008 14:55

88alries88 schreef:
Lenny schreef:hebben jullie nog leuke ideeen voor menukaartjes icm naamkaartjes voor het diner savonds voor de daggasten?? Ik wil iets origineels ;)

Koop van die bruidspaar wuppies.
Koop M&M's met de naam erop (www.mymms.nl)
Doe een kleine versie van de trouwkaart, met aan binnenkant menu.
Zet een bloem neer voor elk bord met daaraan een naamkaartje.
Doe een flesje water met op etiket naam (zet je er voor het sjieke een glas naast, of laat je er naast zetten)

Ik weet niet hoe gek je het wilt maken?

Niet te gek ;) Maar leuke tips, dank je! alleen kleine versie van trouwkaart hadden vrienden en zus/zwager van ons ook al, dus ja das nie zo heel origineel. Van m&m's wist k niet, is wel grappig op zich.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 jul 2008 14:57

Ik heb ook in mn hoofd dat ik voor de antennestrikjes een lint wil met ivoren vilten hartjes er aan. En als ik zoiets in mn hoofd heb moet dat ook persé gebeuren ;). heb internet af zitten struinen voor patroon, dat heb ik nu dus kan ik naar de hobbywinkel voor ivoorkleurig vilt, pareltjes, lint etc. en kan ik er lekker iets leuks van knutselen :P

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jul 2008 15:36

Lenny schreef:Ik heb ook in mn hoofd dat ik voor de antennestrikjes een lint wil met ivoren vilten hartjes er aan. En als ik zoiets in mn hoofd heb moet dat ook persé gebeuren ;). heb internet af zitten struinen voor patroon, dat heb ik nu dus kan ik naar de hobbywinkel voor ivoorkleurig vilt, pareltjes, lint etc. en kan ik er lekker iets leuks van knutselen :P

Dat klinkt echt heel erg bekend. Ik ben wel benieuwd hoe het wordt. Misschien kan je na afloop een foto plaatsen?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 jul 2008 15:36

@ Kirsten, zal ik doen als ze gelukt zijn :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 15:42

goshen schreef:
Evelien schreef:nou ik kende een stel die eerst bij een juwelier ringen ging passen die ze later ergens bij een handelaartje voor 200 euro minder kon kopen. Alleen had hij geen spul om je vingers te meten etc. En het zijn exact dezelfde ringen. Alleen bij die ene goedkoper (kwamen bij dezelfde fabriek/leverancier vandaan).
Wat een armoedzaaier die handelaar! (en ook dat stel trouwens) Mijn juwelier heeft een ketting met daaraan enkele tientallen ringen die ieder een 1/2 mm van elkaar verschillen. Zo'n tooltje hoort bij een juwelier als een hamer bij een timmerman. Ook had ze nog iets waar je je goed zittende ring op kunt schuiven om te zien wat de maat is. De trouwringen zelf kunnen besteld worden met 1/4 mm nauwkeurigheid voor als je net twijfelt. Mochten je vingers in de loop der jaren ietsje dikker worden (hetgeen niet zelden voorkomt bij getrouwde stellen) dan kun je ook je ring zonder al te veel kosten ietsje groter laten maken.

nou dat valt ook echt heus wel mee. En dat handelaartje doet het naast z'n eigen werk. Hoezo armoedzaaier? Zo bespaar je wel 400 euro.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 15:44

88alries88 schreef:Vraagje:

Als je zelf een feestlocatie zoekt zonder bediening, en je huurt zelf een cateringsbedrijf in, is dat dan duurder of goedkoper dan een partycentrum?

tsja hangt er vanaf wat voor partycentrum.

Wij doen het via de catering van een kerk. (dus in een kerkzaal, catering). Dat zijn echt leuke bedragen. En ze gaan de kerkzaal helemaal vernieuwen en opknappen. Wij hebben papieren gekregen met daarop de prijzen. Nou die zijn stukken goedkoper dan op een echte feestlocatie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2008 22:02

1/2 mm verschil in ringmaat? Dat is wel erg precies, mijn ring zit soms losser en soms strakker, dat hangt van het weer af. Dus als het warm is en je trouwring zit goed op de dag dat je hem past, dan weet je niet zeker of hij daarna te wijd zit... vooral niet als je geen ervaring hebt met ringen. Maar goed, wijder of smaller maken is gelukkig meestal geen probleem.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 jul 2008 15:34

vandaag onze verlovings/trouwringen opgehaald :8>

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 jul 2008 19:28

En:D?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2008 21:02

vanmiddag afspraak gemaakt voor een datum ondertrouw. :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 jul 2008 21:06

Hip. Stelt niets voor trouwens ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2008 21:28

klopt..... maar de trouwdag staat nu wel vast.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jul 2008 21:58

Je kunt er ook een feestje-voor-twee rond bouwen, gebeurt volgens mij vaak zat... lekker een dagje weg enzo.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jul 2008 21:59

wij ebben et gewoon voro ons werken uit gedaan! ff tekenen en weer weg..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jul 2008 22:02

Jij lijkt me op de één of andere manier ook geen echt romantisch type :wink: .
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”