Maar móet je dan zo nodig over andere dingen praten. Er is in wezen toch maar 1 ding belangrijk in het leven? Al dat andere is 'leuk ernaast' maar niet 'noodzakelijk' toch?
Ik werk wel. Altijd al gedaan na de geboorte van de oudste. Maar toen moest ik voor mijn opl af te maken 36 uur gaan werken, dat heb ik niet gedaan. Ben toen zo'n 16 tot 20 uur in de week gaan werken, maar vond dat ook teveel. Na 6 maanden dus gaan minderen naar 10 uur in de week vaste nachtdiensten, kwam mijn moeder bij mij en ging ik slapen. Toen Eva Lynn geboren was ben ik smorgens gaan werken van 7 tot 11 maar moest dan 6:15 uur in de auto zitten met 2 aangeklede kinderen. Geen stress smorgens, ging allemaal vrij relaxed, maar ik vond het wakker maken gewoon vervelend, vooral als ze snachts slecht slapen. Vroeg me af of je daarvoor kinderen hebt gekregen? IK wil zo nodig werken, moeten mijn kinderen daarom om half 6 wakker gemaakt worden terwijl ze hun slaap eigenlijk nog hard nodig hadden tot minimaal 8 uur (soms sliepen ze tot 9 uur)? Dus ben toen daarmee gestopt.
werk nu maximaal 40 uur in de maand, als oproepkracht. soms maar 20 soms 40, maar hou dat ook echt als max aan. En hoef de kinderen tegenwoordig niet meer naar mijn moeder te brengen, ga alleen werken als mijn man thuis is.
Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat je avond i p voor jezelf is, wij liepen regelmatig 6 keer per avond naar een overstuur huilende Sarah. Nog steeds wordt ze regelmatig wakker savonds en snachts en dan ben je zo een kwartier met dr zoet en hoop je maar dat de jongste niet wakker wordt...
we hebben zelfs avonden gehad dat we vóór 21 uur sliepen want ik trok het niet meer omdat ze zoveel snachts spookte. maargoed, das per persoon/kind verschillend
ik zou overigens mijn opleiding nog wel af willen maken, maar dan moeten de kinderen alle twee hele dagen op school zitten. hier kan manlief smiddags thuis zijn tijdens het brood eten dus dat scheelt. En het worden dan onregelmatige diensten dus wat dat betreft ben i kdan niet hele dagen van huis. Maar dat is dus nog een ver van mijn bed show en ik vind het ook niet belangrijk nu. Al zou ik dan wel meer voldoening hebben want het werk wat ik nu doe is leuk, maar niet waarvoor ik de zorg in ben gegaan